Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Naukowcy zbudowali baterię litowo-jonową o skróconym czasie ładowania.
Artykul
Kategoria : Nowe technologie
Dodany : 15.11.2015 16:50
Komentarze : 0



Naukowcy z Lawrence Livermore National Laboratory odkryli, że czas ładowania baterii litowo-jonowych można znacznie skrócić, jeśli zainstalowane w nich elektrody zostaną poddane działaniu wodoru. Daje to nadzieje na to, że baterie kolejnej generacji instalowane w smartfonach, tabletach i innych przenośnych urządzeniach będzie można doładowywać dużo szybciej oraz że będą one mogły pracować dłużej bez konieczności podłączania ich do sieci AC czy urządzeń typu Powerbank.

Wytwarzany przez każdą baterię prąd przepływa zawsze przez dwie zainstalowanej w niej elektrody: ujemną i dodatnią. Wydajność baterii litowo-jonowej zależy przede wszystkim od tego jak aktywne są jony litu i z jakiego materiału są wykonane elektrody.

Naukowcy z Lawrence Livermore National Laboratory instalują w opracowanych przez siebie bateriach elektrody wykonane z grafenu. Odkryli też, że po poddaniu ich działaniu wodoru są bardziej elastyczne i mogą produkować więcej elektryczności. Na powierzchni elektrod tworzą się wtedy niewielkie szczeliny, dzięki którym jony litowy mogą się między nimi dużo łatwiej przemieszczać, co przekłada się na większą wydajność baterii.

Testy wykazały, że dzięki nowym elektrodom czas ładowania baterii można skrócić nawet o 40%. Naukowcy opublikowali artykuł opisujący nowe baterie w listopadowym wydaniu periodyku Nature Scientific Reports. Wynalazek wymaga udoskonalenia i minie jeszcze trochę czasu, zanim przemysł zacznie produkować ma masową skalę takie baterie, ale perspektywy są obiecujące.

Ciekawe jest to, że wcześniejsze badania przeprowadzone przez innych amerykańskich sugerują, że powinniśmy radykalnie zmienić obowiązujące obecnie podejście do tego, w jaki sposób należy ładować baterie litowo-jonowe. Opublikowali oni wyniki swoich badań na łamach pisma Nature Materials. Dowodzą w nim, że teza iż żywotność takich baterii można przedłużyć wtedy, gdy proces ich ładowania przebiega wolno, jest błędna. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym artykule.

Naukowcy z Lawrence Livermore National Laboratory zapowiadają, że będą też pracować nad bateriami litowo-jonowymi o wyższych pojemnościach, które będą zawierać opracowane prze nich elektrody. To dobra wiadomość dla producentów samochodów elektrycznych, którzy od lat zastanawiają się, jak skrócić czas ładowania baterii instalowanych w takich pojazdach.



źródło: pap
  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2024.