Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  NCBR: 100 mln zł na rozwój sektora gier
Artykul
Kategoria : Nowe technologie
Dodany : 20.11.2019 21:07
Komentarze : 0



100 mln zł przeznaczy Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na rozwój sektora gamingowego. W środę w Warszawie zainaugurowano czwartą edycję programu GameINN Polska jest 4. na świecie eksporterem gier i urządzeń z sektora gamingowego - powiedziała minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

W czwartym konkursie GameINN o dofinansowanie - sięgające nawet 20 mln zł - będą się mogli ubiegać przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych na realizacje projektów związanych z sektorem gier. Program sektorowy GameINN jest realizowany dzięki środkom unijnym, w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Podczas konferencji prasowej w Warszawie, inaugurującej obecną edycję programu, minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak powiedziała, że w trzech poprzednich edycjach GameINN projekty dostały dofinansowanie w kwocie ponad 316 mln zł. "Jesteśmy (...) czwartym na świecie eksporterem tego typu sprzętu gier, urządzeń w tym obszarze" - podkreśliła.

Według rządowych danych, na które powołuje się NCBR, wartość polskiego rynku gier wideo w roku 2016 wyniosła 1,85 mld zł. Prognoza na rok 2019 to ok. 2,23 mld zł.

Wicedyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju Izabela Żmudka powiedziała, że jej agencja wspiera odważne projekty naukowców i przedsiębiorców. "Nasze konkursy są po to, by osoby, które mają nowe pomysły, wspierać w dążeniu do sukcesu" - powiedziała.

Dodała, że gry są narzędziem, które nie tylko wspiera edukację, rozrywkę i zdrowie, ale zachęca do aktywności sportowej. Wymieniła, że wśród dotąd dofinansowanych projektów NCBR była np. platforma do rehabilitacji osób po udarach, program umożliwiający uczniom wykonywanie eksperymentów chemicznych w środowisku wirtualnym. Pieniądze uzyskał też projekt do rozwijania umiejętności echolokacji dla osób niewidzących lub słabo widzących.

GameINN jest przeznaczony dla całej branży gier wideo, nie tylko dla twórców gier. Dofinansowanie w programie otrzymały już m.in. VR Treadmill - wielokierunkowa bieżnia z systemem kontroli ruchu do gier VR czy platforma testowo-szkoleniowa do weryfikacji praktycznych umiejętności na stanowisku pracy.

Celem programu sektorowego GameINN jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku. W trzech konkursach do NCBR wpłynęło łącznie 245 wniosków o dofinansowanie.

W nowej edycji konkursu miejscem realizacji projektów badawczo-rozwojowych powinny być województwa inne niż województwo mazowieckie, które ma status regionu lepiej rozwiniętego. Nabór wniosków będzie prowadzony od 16 grudnia br. do 16 marca 2020 r. W trakcie oceny możliwe jest poprawienie wniosku przez wnioskodawcę w części merytorycznej, zgodnie ze wskazówkami panelu ekspertów.



źródło: pap
  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2024.