Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Nowe ogniwa litowo-jonowe od polskiego start-upu
Artykul
Kategoria : Nowe technologie
Dodany : 18.10.2022 21:35
Komentarze : 0



Ponad dwa razy więcej energii niż typowe ogniwa litowo-jonowe mają mieścić baterie do urządzeń elektronicznych, wytwarzane przez polskie przedsiębiorstwo - The Batteries. Baterie mają też ładować się w czasie poniżej 10 minut - twierdzą twórcy technologii.

Działająca na terenie Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznyego Aeropolis, firma The Batteries zapowiada, że opracowane przez przedsiębiorstwo, oparte na ciele stałym, cienkowarstowe akumulatory litowo-jonowe mają deklasować obecne baterie we wszystkich konkurencjach.

Po pierwsze, w porównaniu do typowych baterii mają, w przeliczeniu na tę samą masę gromadzić ponad dwa razy więcej energii. Niemniej istotny jest kolejny parametr. Zamiast ok. godziny, nowe akumulatory mają ładować się w czasie niespełna 10 minut.

Dzisiejsze, popularne baterie mają też kłopoty z pracą w wysokich i niskich temperaturach. Wie o tym większość osób, które próbowały np. zimowego foto-safari, czy po prostu używające smartfona na mrozie. Akumulatory The Batteries mają tymczasem pracować w zakresie od -140 aż do +170 st. C. Upał ani zima im więc nie straszne.

Mają też być wyjątkowo wytrzymałe. Jak podaje firma, zamiast typowych ok. 600 cykli ładowania, nowe baterie mają wytrzymywać aż 10 tys. ładowań i rozładowań.

Mają też być bezpieczniejsze. Dzięki wykorzystaniu elektrolitu w postaci ciała stałego wyeliminowane bowiem zostało ryzyko ewentualnego zapłonu. Co do zasady istnieje ono w typowych bateriach litowo-jonowych, choć jest neutralizowane z pomocą specjalnych dodatków.

To nie wszystko. Nowe baterie mają też z łatwością poddawać się formowaniu w różne kształty, co poszerzy ich zastosowanie - oprócz możliwości dopasowania ich do nietypowych form, mają umożliwiać tworzenie elastycznych gadżetów.

Jeśli chodzi o budowę, główna różnica między nowymi i wcześniejszymi bateriami polega na tym, że wynalazek ma postać cienkich warstw, w których powstaje dużo mniej pogarszających parametry zaburzeń w jego strukturze.

Jednocześnie elektrolit w postaci ciała stałego jest dużo mniej reaktywny, niż w postaci ciekłej, dzięki czemu ma dużo wyższą trwałość.



źródło: pap
  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2022.