Czy wreszcie jest światełko w tunelu? Mają nadzieje, że tak, bo dziś USAF - po raz trzeci - ogłosił zwycięzcę lukratywnego kontraktu tankowca-cysterny KC-X.
Boeing wygrał za pierwszym razem, ale umowa została odwołana. Northrop-EADS wygrał, gdy umowa została wprowadzona do gry po raz drugi, ale skuteczne lobbowania Boeing'a spowodowały, że konsorcja Northrop-EADS straciły kontrakt.
Tym razem Boeing otrzymał kontrakt na produkcję 179 samolotów która ma zastąpić starzejącą się flotę tankowców KC-135. Cysterna zostanie oznaczona KC-46A i pierwsze jej dostawy nastąpią w 2017 roku. Boeing twierdzi, że KC-46A będzie wspierać 50.000 miejsc pracy i 800 dostawców na terenie 40 państw.
"Jesteśmy zaszczyceni, że mamy możliwość zbudowania nowoczesnej cysterny-tankowca następnej generacji Air Force i który będzie stanowić istotne wsparcie mężczyzn i kobiet naszych sił zbrojnych", powiedział Jim McNerney, prezes i dyrektor generalny firmy Boeing. " Nasz zespół jest gotowy zastosować nasze 60-letnie doświadczenie aby opracować i zbudować samolot, który będzie służyć narodowi w najbliższych dziesięcioleciach".
"Kontrakt ten nie byłby możliwy do zrealizowania bez setek pracowników Boeinga w całym przedsiębiorstwie, a także tysiące naszych kooperantów na całym świecie, którzy koncentrują się z na naszych projektach i są zobowiązani do zaoferowania rozwiązań, które są inowacyjne i posiadają najlepsze wartości" powiedział Dennis Muilenburg, prezes Boeing Defense, Space & Security." Ten kontrakt jest również hołdem dla pracowników działów Sił Powietrznych i Obrony, którzy pracowali non stop, niestrudzenie, aby proces, zamówień publicznych był uczciwy działał z zasadą fair-play, prowadząc w końcu do wyboru naszej oferty dla tego projektu.
"Co za wspaniały dzień dla firmy Boeing i dla 11.000 pracowników przemysłu lotniczego w stanie Waszyngton, bo tyle osób będzie odgrywać rolę przy montażu tankowca Nowej Generacij", powiedział gubernator Chris Gregoire Washington. "W wyniku otwartego, przejrzystego procesu wyboru ofert, Departament Obrony wybrał nas, mówiłem przez cały czas - to, że Boeing zaprojektował najbezpieczniejszy, najbardziej opłacalny tankowiec-cysternę, który służyć będzie dobrze zarówno naszym siłom zbrojnym jak i naszym podatnikom.
"Chcę pochwalić firmę Boeing za swoją determinację i ogromną pracę do niniejszej umowy. Był to żmudny proces, a Boeing zasługuje na pochwałę za swoje zaangażowanie pracowników, jak również mężczyzn i kobiet służących w US Air Force. "
EADS będzie miał oczywiście szansę na złożenie odwołania za ten ogłoszony ostatni werdykt, ale nie ma żadnych wskazówek, że będzie uznany.