Logowanie

Ukryj panel

Strona główna

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Zawartosc tej strony wymaga nowej wersji Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Zawartosc tej strony wymaga nowej wersji Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950

Norwegia: 150 tys. aut elektrycznych



Norweska rządowa agencja statystyczna Statistisk sentralbyrå poinformowała, że na koniec roku 2017 liczba pojazdów całkowicie elektrycznych (BEV) zarejestrowanych w Norwegii wynosiła 142 490 szt. Zdecydowaną większość z nich (138 983 szt.) stanowiły samochody osobowe. Oznacza to wzrost o 42,5 proc. w stosunku do 2016 r.

Udział pasażerskich pojazdów elektrycznych na norweskich drogach to obecnie 5,1% i stale wzrasta. Dla porównania, pod koniec 2016 r. wynosił 3,7%. W styczniu oraz lutym w Norwegii zarejestrowano 4 324 osobowe samochody BEV – o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.

Słabsze wyniki notują elektryczne vany.
Wynika to z uwagi na ograniczony wybór modeli. Na dzień 31 grudnia 2017 r. w Norwegii zarejestrowano ich 3 478 (+ 35,4% r/r). Łączna liczba vanów na norweskich drogach to 470 855 szt.

Najwięcej elektrycznych pojazdów pasażerskich w kraju jeździ po ulicach Oslo.
Pod koniec 2017 r. liczba rejestracji BEV-ów w stolicy Norwegii wynosiła 24 808 szt. (16 773 szt, w 2016 r., wzrost o 47,9%). To 37 samochodów elektrycznych na tysiąc mieszkańców. Pozostałymi norweskimi miastami, w których ilość BEV-ów przekracza 10 000, są Bergen oraz Bærum (odpowiednio 12 782 szt. i 10 950 szt.).

Z kolei największą liczbą samochodów elektrycznych na tysiąc mieszkańców mogą poszczycić się gminy Finnøy (104 / 1 000) oraz Askøy (90 / 1 000)

W Norwegii rośnie także popularność hybryd.
Na początku 2018 r. zarejestrowano ich łącznie 144 646 szt., o 58,8% więcej niż pod koniec 2016 r. Aż 46,6% (ok. 67 400 szt.) z nich stanowiły hybrydy typu plug-in.

Co ciekawe, o ile w 2017 r. ogólna liczba samochodów osobowych w Norwegii spadła o 4,7% w porównaniu do roku 2016 r., liczba diesli wzrosła o 1,4% (do 1,3 mln szt.).

Na koniec 2017 r. w Norwegii zarejestrowano łącznie 3,3 mln samochodów (uwzględniając vany) tj. o 1,9% więcej niż w 2016 r.



źródło: orpa


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Ważne informacje przed 17. PZU Cracovia Maraton i wydarzeniami towarzyszącymi



Zebraliśmy dla Państwa garść informacji na temat 17. PZU Cracovia Maraton i wydarzeń towarzyszących. Poniżej można znaleźć wiadomości dotyczące startu w poszczególnych biegach, jak również pozostałych aspektów związanych z całą, dwudniową imprezą. Materiał zawiera także kompendium wiedzy ważnej dla uczestników rywalizacji w kategoriach przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

BIURO ZAWODÓW

Biuro Zawodów mieścić się będzie w holu pod trybuną wschodnią Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana (Wisły) przy ul. Reymonta 20. Wejście do Biura Zawodów od strony ul. Reymana.

Czynne w dniach:

19.04.2018 r. (czwartek) w godzinach 15:00-20:00

20.04.2018 r. (piątek) w godzinach 15:00-20:00

21.04.2018 r. (sobota) w godzinach 10:00-20:00

W dniu startu 22.04.2018 r. (niedziela) Biuro Zawodów nieczynne.

W godzinach pracy Biura Zawodów można odebrać pakiety startowe:

• Biegu Nocnego na 10 km do soboty (21.04), do godziny 19:00,

• Cracovia Maraton na Rolkach do piątku (20.04), do godziny 20:00.

• Mini Cracovia Maraton do soboty (21.04), do godziny 13:00

• 17. PZU Cracovia Maraton do soboty (21.04), do godziny 20:00


DOJAZD

BEZPŁATNA KOMUNIKACJA MIEJSKA
Dla uczestników wszystkich imprez odbywających się w ramach 17. PZU Cracovia Maraton i wydarzeń towarzyszących, komunikacja miejska będzie darmowa w dniach 21-22.04. 2018 r. – na podstawie otrzymanego w Biurze Zawodów numeru startowego.

PARKINGI

Znajdujący się przy Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana (Wisły) przy ul. Reymonta 20 (wjazd od strony ul. Reymonta) parking dla zawodników będzie nieczynny 22.04.2018 r. – z uwagi na odbywający się w tym dniu na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana mecz Ekstraklasy Wisła Kraków – Legia Warszawa.

W dniach 19-20.04.2018 r. parking będzie czynny w godzinach pracy Biura Zawodów (15:00-20:00), a 21.04.2018 r. od godz. 6:00 do godz. 24:00.

Aby skorzystać z parkingu, za przednią szybą samochodu należy umieścić kartę parkingową (pobraną ze strony internetowej www.pzucracoviamaraton.pl).

W dniu 17. PZU Cracovia Maraton (22.04.2018 r.), ze względna na ograniczoną ilość miejsc parkingowych na terenie ścisłego centrum miasta zachęcamy do korzystania z parkingów PARKUJ i JEDŹ oraz komunikacji miejskiej.

W Krakowie dostępne są 4 parkingi typu PARKUJ i JEDŹ (Czerwone Maki, Kurdwanów, Giełda Balice, Bieżanów) więcej informacji na stronie www.kmkrakow.pl

Informacje o aktualnym rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej znajdują się na stronach www.mpk.krakow.pl, www.zikit.krakow.pl, www.kmkrakow.pl.


PAKIET STARTOWY

W pakiecie startowym każdy uczestnik otrzymuje m.in wiązany plecako-worek z logo imprezy, numer startowy + agrafki, koszulkę, worek na odzież do depozytu z naklejką na worek.


ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE

Podczas odbioru pakietu startowego zawodnicy zobowiązani są do podpisania oświadczenia, iż są świadomi zagrożeń mogących pojawić się w związku ze startem w biegu oraz że ich stan zdrowia pozwala na udział w tym biegu. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do swojego zdrowia i związanej z tym możliwości uczestnictwa w maratonie, zawodnik zobowiązany jest we własnym zakresie zasięgnąć przed startem opinii lekarza.


POMIAR CZASU / KLASYFIKACJE

Podczas 17. PZU Cracovia Maraton ustalenie kolejności będzie dokonywane za pomocą elektronicznego pomiaru czasu. Wszelkie klasyfikacje prowadzone będą wg czasów netto liczonych od przebiegnięcia maty na starcie do przebiegnięcia maty na mecie. Każdy zawodnik podczas weryfikacji otrzyma chip wbudowany w numer startowy, jego właściwe zamocowanie jest warunkiem wystartowania w biegu i sklasyfikowania w komunikacie końcowym zawodów. Warunkiem sklasyfikowania zawodnika jest również przebiegnięcie po zatwierdzonej trasie maratonu i ukończenie biegu w regulaminowym czasie.


DEPOZYT, SZATNIE

W pakiecie startowym znajdzie się worek (oraz naklejka z numerem na worek), umożliwiający zdeponowanie rzeczy. Oddając worek do depozytu, prosimy starannie nakleić naklejkę z numerem. Wydawanie worków z depozytu będzie odbywało się za okazaniem numeru startowego. Zagubienie numeru startowego przez zawodnika zwalnia Organizatora od odpowiedzialności za pobranie worka przez inną osobę.

Szatnia i depozyt dla uczestników 17. PZU Cracovia Maraton i Biegu Nocnego na 10 km będą znajdowały się na płycie Rynku Głównego, od strony Wieży Ratuszowej.
Dla maratonu czynne będą w dniu 22.04.2018 r. (niedziela) w godz. 7:00-16:30.

Dla Biegu Nocnego na 10 km czynne będą w dniu 21.04.2018 r. (sobota) w godz. 18:00-23:00.

Szatnia i depozyt dla uczestników Cracovia Maraton na Rolkach oraz Mini Cracovia Maraton będą znajdowały się na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana. Wejście od strony ul. Reymana/Al. 3 Maja.

Dla Cracovia Maraton na Rolkach będą czynne w dniu 21.04.2018 r. (sobota) w godz. 7:00-13:00.

Dla Mini Cracovia Maraton będą czynne w dniu 21.04.2018 r. (sobota) w godz. 13:00-15:30.

Uwaga: zabrania się pozostawiania w depozycie przedmiotów wartościowych oraz dokumentów.

Organizator nie odpowiada za rzeczy uczestników pozostawione poza depozytem.


TOALETY

W sobotę (21.04) toalety będą znajdować się na terenie Biura Zawodów oraz przy szatniach w budynku Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana. W sobotę (21.04) oraz niedzielę (22.04) dla uczestników biegów, które start i metę mają zlokalizowane na Rynku Głównym toalety będą rozstawione na płycie Rynku Głównego, od strony Wieży Ratuszowej.


WYNIKI

Wyniki będą dostępne na stronach internetowych www.pzucracoviamaraton.pl, www.biegnocny.pl orazw aplikacji mobilnej PZU Cracovia Maraton. Po każdym biegu, w którym mierzony będzie czas, uczestnik otrzyma również SMS ze swoim wynikiem.


17. PZU CRACOVIA MARATON, 22.04.2018 (NIEDZIELA), GODZ. 9:00


PASTA PARTY

Pasta Party dla uczestników 17. PZU Cracovia Maraton odbędzie się w dniu 21.04.2018 r. (sobota), w godz. 14.00-20.00, na terenie przy trybunie południowej Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana (Wisły), od strony Al. 3 Maja. Pasta Party jest bezpłatne zawodników, a posiłek wydawany będzie na podstawie numeru startowego.


NOCLEG

Każdy zawodnik w ramach opłaty startowej może skorzystać z bezpłatnego noclegu – na głównej hali TS Wisła Kraków przy ul. Reymonta 22 (wejście od ul. Reymonta), która mieści się niedaleko Biura Zawodów. Zawodnicy powinni posiadać własne karimaty i śpiwory. W miejscu noclegu znajdować się będą prysznice. Zawodnicy będą przyjmowani na nocleg 21 kwietnia w godz. 18:00-22:00.

START

Start 17. PZU CRACOVIA MARATON nastąpi o godzinie 9:00 z Rynku Głównego w Krakowie – na wysokości ul. Siennej (linia G-H).

DOJAZD NA START

Ilość miejsc parkingowych w okolicy miejsca startu jest bardzo ograniczona. Zachęcamy do korzystania z komunikacji miejskiej.
Do strefy startowej najwygodniej dojechać tramwajem (przystanki Teatr Bagatela, Stary Kleparz, Poczta Głowna, Św. Gertrudy).

Bezpłatny parking dla zawodników będzie znajdować się na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymonta przy ul. Reymonta 20 – wjazd od strony ul. Reymonta. Parking jest dostępny dla zawodników, którzy za przednią szybą umieszczą kartę parkingową ( dostępną do pobrania na stronie www.pzucracoviamaraton.pl ).



źródło: zis



Nowy Mac Pro w 2019 roku, a Apple tworzy go z użytkownikami.



Mac Pro ma już 5 lat. To naprawdę bardzo wiele w świecie komputerów i stacji roboczych. Choć w dniu swojej premiery, Mac Pro mógł pochwalić się sporym zapasem mocy sprawiającym, że szybko się nie będzie starzał, czas biegnie nieubłaganie i nie jest to już komputer, który swoim dodatkiem „Pro” może się szczycić.

Mimo tego, że jego konstrukcja umożliwia dołączenie do niego naprawdę wydajnych, zewnętrznych kart graficznych czy specjalizowanych akceleratorów, trudno się pogodzić z tym, że jest on tylko odrobinę szybszy niż najmocniejszy iMac z 2017 roku i zdecydowanie wolniejszy niż najsłabszy iMac Pro. Krótko mówiąc, Mac Pro jest komputerem, który powinien zostać albo zaktualizowany, albo zastąpiony przez kolejną maszynę, jednak Apple tego nie zrobiło. Dlaczego ?

Braki w aktualizacji Maca Pro przez długi czas postrzegane były jako ograniczenie zainteresowania rynkiem Pro przez Apple. Sam zresztą tak twierdziłem, powołując się na to, że lepiej sprzedać 1000 Maców Mini, niż 1 Maca Pro. Podczas rozmaitych wypowiedzi osób związanych z Apple, ciężko było o jednoznaczny przekaz w tej materii. Wydawało się, że Apple żyje z komputerów konsumenckich, a na rynku Pro funkcjonuje tylko dla prestiżu. Wydawało się tak do czasu debiutu iMaca Pro (grudzień 2017 roku).

Ta droga i bardzo wydajna maszyna skierowana głównie dla klientów Pro wyraźnie podkreślała fakt, że Apple nie zamierza odpuszczać tej kategorii produktów, a klienci Pro są dla Apple bardzo ważni. Wiele osób jednak nadal zadawało pytanie — co z Mac Pro ? Kiedy pojawi się ulepszona lub nowa wersja tego komputera ? Czy kupować iMaca Pro, czy czekać na Mac Pro ? A może zupełnie zmienić platformę ?

Wiemy, że obecnie wielu klientów podejmuje decyzje zakupowe - iMac Pro, a może lepiej poczekać na Mac Pro?

Tom Boger - starszy dyrektor działu marketingu produktów Mac.

Podczas ostatniej konferencji sugerowano, że być nowy Mac Pro może pojawić się pod koniec 2018 roku i będzie to zupełnie nowy komputer. iMac Pro miał być pewnym… uspokojeniem dla coraz bardziej zniecierpliwionej grupy użytkowników Pro, związanych ze środowiskiem Apple. Może iMac Pro częściowo uspokoił, jednak nie zdołał do końca rozwiać ich wątpliwości — co dalej ? Warto tu podkreślić, że dla osób używających tę kategorię sprzętu, pytanie to jest daleko bardziej istotne niż dla przeciętnego użytkownika komputera. Ewentualna konieczność zmiany platformy wiąże się ze sporymi kosztami i problemami.

Kilka dni temu Apple zaprosiło kilku dziennikarzy do swojego „statku kosmicznego” i postanowiło nieco odkryć karty.

Mac Pro był od samego początku sprzętem kontrowersyjnym. Wydajny i mocny, nie umożliwiał prostych i tanich opcji rozbudowy. Jak wynikało z rozmowy, komputer ten powstał w wyniku współpracy inżynierów i zespołów zajmujących się tworzenie profesjonalnego oprogramowania dla jego użytkowników. A gdzie użytkownik ? Jego w tym procesie zabrakło i ktoś w Apple zauważył, że był to spory błąd.

Brak aktualizacji flagowego komputera Apple wynikał z tego, że uświadomiono sobie, że Mac Pro należy zaprojektować zupełnie inaczej, od nowa.
Pro Workflow Team

Jakiś czas temu (nie określono dokładnie, od kiedy) w Apple powołano nowy zespół Pro Workflow Team. Na czele zespołu stanął John Ternus, wiceprezes ds. Inżynierii sprzętu z zadaniem opracowania zupełnie nowych założeń Maca Pro. Zespół ten zlokalizowany jest w sąsiedztwie zespołu inżynierów pracujących nad nowym Mac Pro oraz w sąsiedztwie zespołów odpowiedzialnych za rozwijanie aplikacji Pro przeznaczonych dla komputerów Mac. Całkowitą nowością jest jednak zaangażowanie w proces projektowania komputera użytkowników.

Zespół Pro Workflow zapragnął móc obserwować, jak pracują użytkownicy komputerów linii Pro, jak realizują swoje zadania, z jakich narzędzi korzystają i jak ich używają. Jak wykorzystują komputery podczas codziennej pracy i jak rozwiązują problemy związane z dopasowaniem komputera do swoich indywidualnych potrzeb.

Choć taki proces tworzenia urządzeń może wydawać się dość niezwykły, okazało się, że Apple w podobny sposób projektowało ostatniego iPada, który został zaprojektowany na rynek edukacyjny. Choć iPad w świecie tabletów dzierży ciągle pałeczkę lidera, w Apple zauważono spadek zainteresowania tabletami w szkołach. Było to szczególnie niepokojące, bo Apple zawsze twierdziło, że iPad jest wspaniałym urządzeniem na rynku edukacji. Aby odwrócić nieco ten trend, podczas projektowania nowego iPada i współpracującego z nim Apple Penicl, przedstawiciele Apple konsultowali zastosowanie iPada w szkołach z nauczycielami, brali udział w lekcjach (z iPadem i bez iPada) i starali się wyciągnąć wnioski umożliwiające stworzenie lepszego, nowego urządzenia. Podczas tej współpracy z klientem, okazało się, że nie wszystkie potrzeby klienta pokrywają się z założeniami poczynionymi przez inżynierów.

Podobną strategię obrał zespół Pro Workflow, jednak ciężko tu o to, by przedstawiciele Apple wizytowali instytucje, firmy i użytkowników użytkujących sprzęt linii Pro. Wiązało się to choćby z tym, że sprzęt ten jest często wykorzystywany do przetwarzania danych poufnych lub takich, których ewentualne ujawnienie mogłoby zaszkodzić ostatecznemu projektowi. Skoro Apple nie mogło iść do użytkownika, postanowiono zaprosić użytkowników do Apple.

Skoncentrowaliśmy się na pracy związanej z tworzeniem efektów wizualnych i edycji wideo oraz animacjach 3D i produkcji muzycznej. Zaprosiliśmy największe talenty talent, naprawdę mistrzów ich rzemiosła. W czasie gdy oni pracują nad swoimi dziełami, możemy ich oglądać i szukać "wąskich gardeł". Jakie są problemy. Jak możemy je rozwiązać i poprawić sposób pracy. Wykorzystujemy te informacje i przekazujemy do naszego zespołu inżynierów i naszych zespołów odpowiedzialnych za optymalizację i wydajność i naprawdę testujemy. Czy to macOS ? A może problem jest w sterownikach lub samej aplikacji ? A może to kwestia rozwiązań sprzętowych ?

John Ternus

Nie chodzi tu o jednorazową wizytę, ale o stworzeniu kompletnych miejsc pracy dla użytkowników zajmujących się tworzeniem na sprzęcie Pro pochodzącym od Apple. Apple podpisało stosowne umowy z użytkownikami, wytwórniami i studiami filmowymi. Na mocy tych umów, osoby związane z projektami mogą pracować na terenie Campusu Apple, Apple zobowiązało się zabezpieczyć poufność ich pracy, w zamian członkowie zespołu Pro Workflow uzyskali możliwość obserwacji ich pracy. Jak wynikało z wypowiedzi Johna Ternusa, na terenie nowego kampusu Apple kręcono nawet sceny do filmowych produkcji i zajmowano się ich przygotowaniem i obróbką z wykorzystaniem komputerów linii Pro. Wśród osób pracujących na terenie kampusu Apple jest John Powell — który zajmował się animacją i wszystkim, co jest związane z ruchem Hana Solo w nadchodzącym filmie — Han Solo: Gwiezdne Historie (premiera maj 2018).

Bez wątpienia Apple obrało zupełnie nowe podejście do tworzenia sprzętu i oprogramowania dla użytkowników sprzętu Pro. Wydaje się, że podejście to przynosi pierwsze efekty, o czym świadczą przykłady wymienione podczas spotkania. Na przykład, stwierdzono, że użytkownik w programie Final Cut Pro dużo częściej używa pewnych narzędzi i okien. W obecnych wersjach oprogramowania, wszystko to ma ten sam priorytet w trakcie pracy. Stwierdzono, że można sprawić, aby niektóre narzędzia i okna najczęściej wykorzystywane były łatwiej dostępne, a ich używanie miało większy priorytet niż dotychczas. Może to mieć wymierny efekt na czas wy wydajność pracy nad konkretnym projektem. Jak stwierdzono, pewne zależności można rozwiązać także na poziomie sprzętowym, czego nie brano pod uwagę podczas projektowania poprzednich wersji komputerów.

Nie są to rzeczy, które można znaleźć w benchmarku lub podczas zwykłego testowania. Wiesz, mamy przykłady, gdzie znajdujemy coś ... takie jak to okno, które animator 3D często używa, aby dokonać drobnych poprawek. Same okna nie angażują nadmiernie procesora czy układu graficznego pod względem przetwarzania danych, ale znaleźliśmy problem, który powodował otwarcie okna od 6 do 10 sekund. Jeśli ktoś otwiera je 100 razy dziennie, może pomyśleć - "Nie mogę pracować na takiej maszynie, jest zbyt powolna". My wiemy, że taki problem można rozwiązać i zastanawiamy się nad tym. W tym przypadku stwierdziliśmy, że coś w sterowniku graficznym nie jest poprawne, a gdy już wiesz, gdzie szukać i jak to naprawisz, całkowicie zmienia to tryb pracy tego systemu - wydajność dla tego użytkownika całkowicie się zmieniła.

John Ternus

Taki sposób pracy nad nowym Mac Pro ma też jednak swoje wady. Czas potrzebny na obserwację sposobu użytkowania komputera, analizę oraz opracowanie i wdrożenie rozwiązań programowych i sprzętowych jest nieco dłuższy niż wówczas, gdy komputer projektowany jest tylko na linii inżynier i programista. Ma to też przełożenie na przewidywaną premierę nowego komputera Mac Pro.

Jak stwierdził Tom Boger, starszy dyrektor działu marketingu produktów Mac — nowy komputer Mac Pro będzie sprzętem całkowicie modularnym, z możliwością dopasowania go do konkretnych potrzeb i zadań realizowanych przez użytkownika końcowego. Jednak jego premiera nastąpi dopiero w 2019 roku.

Chcemy być transparentni i komunikować się otwarcie z naszą społecznością pro, dlatego chcemy, aby wiedzieli, że Mac Pro to produkt 2019. To nie jest coś na ten rok.

Tom Boger

Wspomniane spotkanie z dziennikarzami sygnalizuje także zmianę polityki związanej z przekazywaniem informacji przez Apple. Dotychczas dziennikarze nie byli informowani o przebiegu prac nad nowymi produktami. Choć nie sądzę, by Apple miało zamiar dzielić się szczegółami dotyczącymi nowych maszyn, Tom Boger zapowiedział lepszą komunikację pomiędzy Apple i użytkownikami oraz mediami w zakresie dotyczącym komputera Mac Pro, oraz całej linii Pro.



źródło: apple


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Polska ustawa o elektromobilności jest kuriozalna



​Przyjęta w styczniu ustawa o elektromobilności jest kuriozalna, bo nie uwzględnia coraz popularniejszych na polskim rynku samochodów hybrydowych. Nie pozwala na wjazd do stref czystego transportu dla hybryd typu plug-in, w których napęd można przełączyć na tryb elektryczny. Tak restrykcyjnych przepisów nie wprowadził wcześniej żaden kraj w Europie. Kolejna ustawa napisana na kolanie!?

W największych europejskich metropoliach jak Berlin czy Londyn wjazd do ekostref był początkowo dozwolony dla pojazdów niskoemisyjnych, a kryteria zaostrzano stopniowo.

- Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych zaproponowała strefy czystego transportu, które są jednymi z najbardziej restrykcyjnych na świecie. Do tych stref mają prawo wjazdu wyłącznie pojazdy czysto elektryczne napędzane wodorem oraz pojazdy napędzane CNG. Nie mają natomiast możliwości wjazdu pojazdy typu hybrydy plug-in, czyli takie, które można przełączyć na zeroemisyjny tryb.

- Jest wielką zagadką, dlaczego te pojazdy nie mogą wjeżdżać do stref, tak jak ma to miejsce wszędzie w Europie

- mówi agencji Newseria Biznes Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Tak restrykcyjnych zapisów, które zabraniałyby samochodom typu PHEV (ang. Plug-in Hybrid Electric Vehicle) wjazdu do ekostref nie ma w innych europejskich państwach, w których jest łącznie ponad 200 takich specjalnych, wydzielonych obszarów.

- Między innymi właśnie po to koncerny motoryzacyjne stworzyły kategorię samochodów typu hybrydy plug-in, by w obrębie miasta poruszać się na silniku elektrycznym, natomiast pomiędzy aglomeracjami, gdy zasięg samochodu elektrycznego jest niewystarczający, wspomagać się silnikiem z napędem konwencjonalnym. Mamy coraz większe zasięgi PHEV-ów - obecnie to jest około 30-50 km, lecz są już producenci, którzy deklarują, że auta te mogą być wyposażone w baterie pozwalające na przejechanie nawet 150 km. To oznacza, że w trakcie codziennego użytkowania pojazdu można jeździć tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym, czyli zeroemisyjnym. Tym samym powinny one być dopuszczone do wjazdu do stref czystego transportu

- ocenia Maciej Mazur.

W innych krajach Europy tak restrykcyjne przepisy były wprowadzane etapami, z uwzględnieniem okresów przejściowych. Przykładem są ekostrefy w Berlinie czy Londynie, gdzie początkowo dopuszczone do ruchu były pojazdy niskoemisyjne, a kryteria zaostrzano stopniowo. Londyńska strefa dopiero od przyszłego roku będzie dostępna wyłącznie dla aut z napędem zeroemisyjnym.

- Musimy się pogodzić z tym, co jeździ po naszych drogach - nie są to niestety samochody zeroemisyjne, a głównie wysokoemisyjne. Stąd strefy powinny dopuszczać niską emisję: hybrydy klasyczne, hybrydy typu plug-in czy nawet samochody spełniające normę EURO 4, 5 lub 6, a następnie docelowo za 10-15 lat dopuścili w tych strefach wyłącznie samochody elektryczne

- uważa Maciej Mazur.

Dyrektor PSPA dodaje, że ustawa o elektromobilności w ogóle nie uwzględnia samochodów hybrydowych, których na polskim rynku jest najwięcej. Hybrydy łączą dwa typy napędu - elektryczny i konwencjonalny. Pozwala to na osiągnięcie dużo większych zasięgów, ponieważ główną bolączką rynku elektromobilności jest nadal ograniczony dystans, jaki można przejechać na jednym ładowaniu.

- Producenci najpierw wprowadzili hybrydy klasyczne, a następnie pojazdy hybrydowe, które można doładować ze źródła zewnętrznego - są to hybrydy typu plug-in. Stanowią one odpowiedź na ograniczone zasięgi, które cały czas są jedną z największych barier rozwoju elektromobilności. Aczkolwiek to już zaczyna się zmieniać, bo kolejni producenci deklarują, że w najbliższych miesiącach wprowadzą do obrotu pojazdy, które będą mogły przejechać 300-400 km na jednym naładowaniu. Pozwoli to zrównać je z zasięgami pojazdów z napędem konwencjonalnym. Musimy jednak dochodzić do tego etapami, a hybrydy są ważnym etapem w drodze do zeroemisyjności

- mówi Maciej Mazur.

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych zakłada, że kierowcy, którzy zdecydują się na zakup auta o napędzie elektrycznym lub wodorowym, nie będą musieli płacić akcyzy ani uiszczać opłat za parkowanie w płatnych strefach. Będą za to mogli korzystać z uprzywilejowanych buspasów.

Z kolei przedsiębiorcy zyskają możliwość większego odpisu amortyzacyjnego. Do końca 2020 roku w całej Polsce ma powstać również sieć 6,4 tys. punktów ładowania energią elektryczną (400 szybkich ładowarek i 6 tys. o normalnej mocy).

Obecnie udział elektryków i hybryd typu plug-in w polskim rynku wciąż jest znikomy i oscyluje wokół 0,1 proc.
W 2017 roku zarejestrowano niespełna 1000 pojazdów elektrycznych. W Norwegii jest już 150 tys. aut elektrycznych.

Tak to kolejny raz milion samochodów elektrycznych w Polsce tym bardziej staje się mrzonką i to do kwadratu.



źródło: greenway


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Nowy HandBrake, program do kodowania filmów 4k



HandBrake, świetny otwarty program do transkodowania mediów, został wydany w wersji 1.1. To spory skok zwłaszcza od strony wizualnej, ucieszą się też osoby oglądające i montujące materiały 4K oraz korzystające z Vimeo i YouTube'a.

HandBrake 1.1 wprowadza sporo nowych ustawień predefiniowanych. Autorzy skupili się głównie na coraz popularniejszych filmach w rozdzielczości 4K, znajdziemy więc ustawienia kodowania dla różnych urządzeń zdolnych wyświetlić obraz 4K – sprzęt firmy Apple, Chromecast, Fire TV i Roku. Pozostałe presety dla YouTube'a i Vimeo zostały ulepszone, możemy także skorzystać z ustawień dla YouTube'a 4K. Znajdziemy tu też ustawienia dla materiałów, które zostaną poddane dalszej obróbce.

Nie da się nie zauważyć nowości w interfejsie użytkownika. Główne okno wygląda inaczej niż w poprzedniej wersji, na przyciskach znajdziemy nowe ikonki, a całość dobrze wygląda na ekranach HiDPI. Karta z podsumowaniem informacji o planowanym kodowaniu także została zmieniona.

„Pod maską” z kolei znajdziemy między innymi poprawione wsparcie dla QuickSync Video Intela, w tym po raz pierwszy możemy z tego rozwiązania skorzystać na Linuksie. Na procesorach Kaby Lake i nowszych można korzystać z 10-bitowego kodowania H.265/HEVC, enkodery x265 10- i 12-bitwe są dostępne domyślnie, bez potrzeby instalacji zewnętrznych bibliotek. Z kolei na DirectX3D 11 można do kodowania wykorzystać zestawy wielu kart graficznych. Przy kodowaniu materiałów z urządzeń mobilnych można wykorzystać ustawienia orientacji, podane przez flagę Auto-rotation.

HandBrake jest programem otwartym i wieloplatformowym.
Pobierz handbrake.



źródło: handbrake


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Serialowy thriller "Obsesja Eve" w HBO GO, latem także w HBO3



W kwietniu 2018 roku ofertę serwisu HBO GO poszerzy serial "Obsesja Eve" (Killing Eve) - thriller na podstawie scenariusza wielokrotnie nagradzanej pisarki Phoebe Waller-Bridge. W rolach głównych Sandra Oh i Jodie Comer zmierzą się w starciu dwóch wyrazistych osobowości.


źródło:youtube

Sandra Oh (serial "Chirurdzy") jako Eve, znudzona pracą biurową agentka MI5, która nie zrealizowała swoich marzeń o byciu szpiegiem. Z drugiej strony Jodie Comer (Doktor Foster) jako Villanelle, psychopatyczna, pozbawiona lęku zabójczyni uzależniona od luksusowego życia, na które może sobie pozwolić dzięki swojej brutalnej profesji. Eve otrzymuje zadanie wyśledzenia Villanelle, zanim ta ponownie zaatakuje. Kobiety zaczynają grę w kotka i myszkę, stawiając na głowie tradycyjny thriller szpiegowski.

"Obsesja Eve" to oparta na powieści Luke'a Jenningsa ośmioodcinkowa produkcja w reżyserii Jona Easta (serial "Downton Abbey"). Za scenariusz odpowiedzialna była wyróżniona BAFTĄ Phoebe Waller-Bridge ("Fleabag"). Producentem serialu jest Sid Gentle Ltd. na zlecenie BBC America.

Światowa premiera serialu odbyła się 8 kwietnia 2018 roku w trakcie pierwszej edycji festiwalu CanneSeries - Cannes International Series Festival. Produkcja jest prezentowana w konkursie głównym festiwalu. Dzień później, od 9 kwietnia, premierowy odcinek dostępny będzie dla widzów w serwisie HBO GO. Kolejne odcinki będą pojawiały się co poniedziałek. Na antenie HBO3 serial emitowany będzie latem.

W role głównych bohaterek wcielają się zdobywczyni Złotego Globu Sandra Oh oraz Jodie Comer. W obsadzie znaleźli się również Fiona Shaw, David Haig oraz Kim Bodnia. W serialu widzowie zobaczą również Darrena Boyda , Seana Delaneya, Kirby Howell-Baptiste oraz Owena McDonnella.



źródło: hbo


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




W 2019 roku zapraszamy na 1. Cracovia Triathlon!



Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie, w imieniu Gminy Miejskiej Kraków, w 2019 roku planuje organizację 1. edycji Cracovia Triathlon. Zawody na dystansie olimpijskim mają się odbyć w dniach 6-7 lipca.

Impreza przeprowadzona zostanie w ścisłym centrum Krakowa, a baza zlokalizowana będzie na prawym brzegu Wisły (od strony Dębnik).

Uczestnicy przepłyną 1,5 km w rzece Wiśle (okolice Zamku Królewskiego na Wawelu), następnie pokonają 40 km trasy rowerowej poprowadzonej Bulwarami Wiślanymi i wzdłuż Błoń Krakowskich, a na koniec przebiegną 10 km – również Bulwarami Wiślanymi.



źródło: zis


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Jakie błędy popełniają firmy wdrażając aplikacje bazujące na technologii maszynowego uczenia?



Technologia uczenia maszynowego (ML; Machine Learning) pozwala rozwiązywać wielu problemów, z którymi tradycyjne techniki analityczne nie są w stanie sobie poradzić. Pomimo tego biznes rzadko sięga po tę technologię. Firma SAS przeprowadziła badanie mające odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak się dzieje.

SAS wymienia pięć podstawowych błędów, które uniemożliwiają organizacjom wykorzystanie pełni potencjału uczenia maszynowego.

1. Jest to planowanie strategii machine learning bez wsparcia ekspertów. A można do zrobić według SAS poprzez zbudowanie relacji z uczelniami i wprowadzenie programu stażowego lub programu rekrutacji uniwersyteckiej, który będzie szansą na pozyskanie specjalistów.

2. Brak odpowiednich danych. Chodzi o to, że zanim zaczniemy myśleć o wdrożeniu rozwiązań z zakresu machine learning, powinniśmy przygotować, zintegrować i sprawdzić dane, którymi dysponujemy. Słabe jakościowo dane możemy wtedy podzielić na cztery grupy: tzw. zaszumione dane, czyli takie które zawierają dużą liczbę sprzecznych lub wprowadzających w błąd informacji; brudne dane, czyli takie które niosą za sobą liczne braki, zmienne kategoryczne o bardzo dużej liczbie możliwych wartości, a także niespójne i błędne wartości (np. wynikające z awarii urządzeń pomiarowych); rzadkie dane, które posiadają niewiele wartości zawierających faktyczne informacje; oraz niekompletne dane, które są niereprezentatywne.

3. Brak odpowiedniej infrastruktury. Uczenie maszynowe wiąże się z potrzebą przeprowadzania skomplikowanych obliczeń, co z kolei wymaga odpowiedniego sprzętu, m.in. dysków SSD. Infrastruktura wykorzystywana przez przedsiębiorstwo powinna być na tyle elastyczna, aby umożliwiała optymalne wykorzystanie mocy obliczeniowej oraz rozbudowę pamięci masowej.

4. Brak strategii wdrożenia. Wybór odpowiedniego momentu, w którym należy zastosować nowsze, bardziej kompleksowe metody analityczne stanowi duże wyzwanie dla każdej organizacji. Wykorzystanie uczenia maszynowego nie zawsze jest koniecznie. Wszystko zależy od tego, jakie jest aktualne zapotrzebowanie na usługi IT w danym biznesie.

5. Problemy z interpretacją modeli metodologicznych uczenia maszynowego. Istotą algorytmów uczenia maszynowego jest ich złożoność. Z jednej strony umożliwiają one przeprowadzanie samodzielnych analiz, ale z drugiej mogą być trudne do zrozumienia. Rozwiązaniem niektórych problemów z interpretacją może być zastosowanie strategii hybrydowej, połączenia tradycyjnych metod analitycznych i uczenia maszynowego.

Cały raport "5 machine learning mistakes – and how to avoid them" znajduje się TUTAJ.



źródło: SAS


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Firefox zostanie wyposażony w inteligentny filtr reklam



Mozilla podała iż zamierza pójść w ślady firmy Google i doda jeszcze w tym roku do jednej z kolejnych wersji przeglądarki Firefox mechanizm analizujący, filtrujący oraz w efekcie blokujący pewne typu reklam.

Oznacza to, że Firefox nie będzie bezwarunkowo wyświetlać wszystkich reklam, ale będzie blokować te, które nie spełniają określanych kryteriów. A decydować będą o tym specjalne filtry, które zablokują automatycznie np. natrętne czy nieuczciwe reklamy albo zawierające treści naruszające prywatność czy dobre obyczaje.

Zastosowane przez Mozillę filtr reklam przypomina ten, który Google wprowadził do swojej przeglądarki w lutym tego roku. Obie firmy podkreślają, że wprowadzony przez nie do przeglądarek mechanizm to filtr, a nie blokada. Blokada pracuje bowiem inaczej. Powoduje, że przeglądarka nie wyświetla absolutnie żadnych reklam, a filtr pracuje inteligentnie i odrzuca tylko określone typy reklam.

Mozilla obiecuje, że mechanizm filtrujący reklamy zostanie wprowadzony albo do przeglądarki Firefox 62 (której premiera ma mieć miejsce 21-go sierpnia), albo do przeglądarki Firefox 63 (której premiera ma mieć miejsce 15-go października).


źródło: mozilla


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Samodzielna baza danych w chmurze



Oracle ogłosił wprowadzenie do oferty usługi chmurowej Autonomous Data Warehouse Cloud. Jest to autonomiczna baza danych, która dzięki mechanizmom uczenia maszynowego ogranicza pracę ludzi i tym samym związane z nią błędy.

Wizję takiej bazy danych szef firmy Larry Ellison zaprezentował jesienią ubiegłego roku w trakcie konferencji Oracle OpenWorld.

Podstawą rozwiązania jest baza Oracle Database 18c. W chmurowej autonomicznej wersji zastosowano mechanizmy uczenia maszynowego, aby zapewnić bardzo wysoki poziom automatyzacji i ograniczyć pracę człowieka. Efektem jest wyeliminowanie błędów ludzkich, np. związanych z konfiguracją, dostrajaniem czy utrzymaniem bazy danych.

Działa bez zatrzymywania

Wykorzystanie sztucznej inteligencji umożliwiło również zapewnienie bardzo dobrej wydajności, wysokiej dostępności oraz bezpieczeństwa. Dzięki automatyzacji udało się osiągnąć 99,995% dostępności, a więc mniej niż 30 minut planowanych lub nieplanowanych przestojów w ciągu roku.

Inni dostawcy usług chmurowych deklarują podobny poziom dostępności. Jednak przedstawiciele Oracle wskazują, że często kryje się za tym jakiś haczyk, np. w SLA nie są uwzględniane planowane i nieplanowane przestoje wynikające z prac konserwacyjnych związanych z naprawą błędów w oprogramowaniu, zmianami konfiguracji lub instalacją łatek bezpieczeństwa. Natomiast autonomiczna wersja Oracle Database18c nie wymaga zatrzymywania w celu wprowadzenia łatek, aktualizacji, wykonania backupu czy innych czynności związanych z serwisem.

Oracle Autonomous Database Cloud może posłużyć do obsługi systemów transakcyjnych i mieszanych, hurtowni danych, analiz graficznych, aplikacji biznesowych, baz dokumentów i systemów związanych z Internetem Rzeczy (IoT).

Wśród cech, które wyróżniają Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud, producent wskazuje:

Prostotę: aby korzystać z tej usługi, nie jest potrzebny administrator, który określi klucze dystrybucji danych i klucze sortowania, utworzy indeksy, zreorganizuje dane lub dostosuje parametry kompresji. Użytkownik musi jedynie zdefiniować tabele, wczytać dane, a następnie może już uruchomić aplikację. Nie jest również wymagane ręczne dostrajanie.

Wydajność: W przeciwieństwie do tradycyjnych usług chmurowych, które wykorzystują typowe konfiguracje mocy obliczeniowej do dostarczania usług chmury bazodanowej, Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud korzysta z platformy sprzętowej Oracle Exadata. Wydajność jest ponadto zoptymalizowana poprzez algorytmy automatycznego uczenia, które dbają o automatyczne buforowanie, adaptacyjne indeksowanie i zaawansowaną kompresję.

Elastyczność: Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud potrafi utworzyć nową hurtownię danych o dowolnej wielkości w ciągu kilku sekund oraz skalować zasoby obliczeniowe i zasoby pamięci masowej niezależnie od siebie i bez przestojów.

Niższe koszty

Producent podkreśla, że autonomiczna baza danych jest dużo tańsza od konkurencji. Oracle obiecuje klientom, którzy przeniosą swoje zasoby z AWS do Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud, aż o 50% niższe koszty. Jest to możliwe dzięki elastyczności bazy danych, która konsumuje tyle zasobów ile aktualnie potrzebuje. Przekłada się to na mniejsze wykorzystanie mocy obliczeniowej i pamięci masowych. Drugim istotnym czynnikiem obniżającym koszty jest wyeliminowanie pracy człowieka przy utrzymaniu bazy.

Wydajność

Usługa Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud jest przeznaczona do obsługi hurtowni danych i systemów analitycznych. Według zapewnień producenta charakteryzuje się dwukrotnie szybszym przechowywaniem kolumn w pamięci oraz stukrotnie szybszym przetwarzaniem zapytań. Oracle planuje również udostępnienie drugiej wersji autonomicznej bazy danych. Usługa Oracle Autonomous Database Cloud, która na rynku ma zadebiutować latem 2018 r., posłuży do obsługi systemów transakcyjnych. Oficjalnie ma być umożliwić czterokrotnie szybszy dostęp do danych w pamięci.

Większe umiejętności

Przedstawiciele Oracle zwracają uwagę, że nowa, autonomiczna baza danych nie pozbawi pracy osób dotychczas zajmujących się zarządzaniem bazami danych. Powinni oni raczej skorzystać na jej wprowadzeniu. Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud zdejmie z nich obowiązki związane z rutynowymi, ręcznymi zadaniami, a umożliwia zajęcie się bardziej skomplikowanymi zagadnieniami, jak projektowanie baz danych, schematów czy różnego rodzaju analityki. Administratorzy będą mogli więcej czasu poświecić na przydzielanie uprawnień czy przygotowanie mechanizmów Disaster Recovery.

Wśród funkcji warto jeszcze wymienić:

Automatyczne skalowanie: baza dostosowuje wielkość mocy obliczeniowej i pamięci masowej do bieżących potrzeb.
Samonaprawa: zautomatyzowana ochrona przed przestojami.

Nie tylko bazy danych

Producent zamierza wykorzystać opracowane mechanizmy uczenia maszynowego i autonomiczności w szerszej platformie usług, obejmującej zarządzanie danymi, rozwój aplikacji, analitykę, bezpieczeństwo oraz zarządzanie systemami. Oracle Autonomous Cloud Platform zautomatyzuje instalację łatek, optymalizację konfiguracji czy nawet integrację danych. Producent zwraca uwagę, że istotnym składnikiem stopy zwrotu w takie rozwiązania jest uwolnienie pracowników od rutynowych zadań i umożliwienie im skupienie się na trudniejszych pracach.

Oracle doda mechanizmy autonomiczności do następujących funkcji:

Integracji danych, obejmującej automatyzację definiowania przepływów danych, przygotowywanie danych czy tworzenie tzw. data lake.
Rozwoju aplikacji poprzez automatyzację typowych czynności programistycznych.
Analityki poprzez automatyzację zbierania danych i ich przygotowywania.
Integracji aplikacji.


źródło: oracle


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




 Strona : [1] 2 3 ... 286 287 288 >


Zegar

Pogoda



Kurs Walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2018-04-20
USD 3,3881 +0,56%
EUR 4,1724 +0,14%
CHF 3,4827 +0,14%
GBP 4,7660 -0,23%
Wspierane przez Money.pl

Aktualności
 · Norwegia: 150 tys. aut elektrycznych
Napisane przez Piotr
( 23.04.2018 06:31 )

 · Ważne informacje przed 17. PZU Cracovia Maraton i wydarzeniami towarzyszącymi
Napisane przez Pawel
( 20.04.2018 05:40 )

 · Nowy Mac Pro w 2019 roku, a Apple tworzy go z użytkownikami.
Napisane przez Piotr
( 19.04.2018 07:27 )

 · Polska ustawa o elektromobilności jest kuriozalna
Napisane przez Piotr
( 18.04.2018 07:19 )

 · Nowy HandBrake, program do kodowania filmów 4k
Napisane przez Piotr
( 17.04.2018 07:07 )

 · Serialowy thriller "Obsesja Eve" w HBO GO, latem także w HBO3
Napisane przez Piotr
( 16.04.2018 07:04 )


Ankiety
Czy w najbliższym czasie zamierzasz zainstalować Windows 10?
Czy Windows 10 okaże się ?
 Tak
 Nie
 Zostanę przy obecnym systemie

 
Inne sondy

Subskrybuj RSS
[RSS]

Jeżeli chcesz na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia, wykorzystaj możliwość kanałów informacyjnych RSS.
Jak subskrybować kanał RSS?


Galeria
Telewizory Philips na rok 2018 - co zaoferują?

Artykuły
1 . Przetrenowanie - jak je rozpoznać i jak unikać
(19.04.2018)
2 . Raport: niska innowacyjność polskich firm barierą w korzystaniu z programu Horyzont 2020
(09.04.2018)
3 . Polscy badacze analizują Big Data i przewidują wyniki wyborów
(09.04.2018)
4 . ERM - systemy na straży ryzyka
(05.03.2018)
5 . Tomografy optyczne tworzone na UMK pomogą w rozwoju okulistyki.
(15.02.2018)
6 . Studentki uczelni technicznych mogą zgłaszać się do programu "Inżynierki 4.0".
(07.02.2018)
7 . Projekt "vatmanów" z Krakowa pomoże w wykrywaniu oszustw podatkowych.
(07.02.2018)
8 . Infrastruktura sieciowa firm - kierunki rozwoju technologii
(25.01.2018)
9 . Informatyka w leasingu
(27.12.2017)
10 . Komórki nowotworowe niszczone z pomocą nanocząstek - projekt łódzkich naukowców
(03.12.2017)

Popularne pliki
1 . PITy 2017
(15.02.2018)
2 . TeamViewer 13.0
(15.02.2018)
3 . Google Chrome 64
(15.02.2018)
4 . Mozilla Firefox 58.0.2
(15.02.2018)
5 . TeamViewer 12.0
(27.04.2017)
6 . PITy 2016
(07.02.2017)
7 . PITy 2015
(26.03.2016)
8 . PITy 2014
(11.01.2015)
9 . PITy 2013
(09.03.2014)
10 . Internet Explorer 11 (Win7)
(17.11.2013)


^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2018.