Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Lancia Ypsilion.
Artykul
Kategoria : Motoryzacja
Dodany : 02.06.2011 11:15
Komentarze : 0



Lancia ma nadzieję, że nowy Ypsilon zdobędzie dla niej nowych klientów i spopularyzuje tego malucha klasy Premium, który pojawia się już w czwartej generacji.

Zobacz zdjęcia nowej Lancii Ypsilion.

Zwiększenie zainteresowania samochodem ma spowodować wykorzystanie po raz pierwszy pięciodrzwiowego nadwozia, które jest bardziej praktyczne i wybierane przez dwie trzecie nabywców aut segmentu B. Małe samochody zwykle jednak lepiej wyglądają z trzydrzwiowymi nadwoziami. Konstruktorzy tak więc zaprojektowali drzwi, że auto wygląda na trzydrzwiowe. Nadwozie ma długość 384,1 cm, szerokość 167,5 cm a wysokość 166,6 cm.



Karoseria ma elementy charakterystyczne dla Lancii i poprzedniego Ypsilona. Podobieństwo można znaleźć w reflektorach i atrapie chłodnicy oraz w kształcie tylnego słupka i klapy bagażnika. Podobnie jak poprzedni Ypsilon, nowy także będzie dostępny z dwukolorowymi nadwoziami – zapowiedziano cztery takie kombinacje. W sumie kolorów nadwozia ma być 16, a do tego trzy wzory felg.

Lancia zapowiada, że w sumie można wybierać spośród 600 wariantów personalizacji auta. Do lakierów i felg dochodzą trzy poziomy wyposażenia, sześć odmian wystroju wnętrza i długa lista opcji wyposażenia. Znajduje się na niej kilka ciekawych urządzeń. Drugiej generacji system Magic Parking sam wykonuje manewry przy parkowaniu, kierowcy pozostawiając tylko dbanie o zachowanie właściwej prędkości, nie przekraczającej 7 km/h. Po włączeniu system sam mierzy wielkość mijanych miejsc parkingowych i sygnalizuje, kiedy znajdzie takie, które ma co najmniej 4,6 m - to długość auta powiększona o 40 cm przed nim i tyle samo za nim. System Blue&Me – TomTom LIVE łączy cechy zestawu audio z możliwością odtwarzania plików z przenośnych odtwarzaczy czy dysków USB z nawigacją TomTom, wyposażoną w możliwość bieżącego aktualizowania informacji o sytuacji na drogach.

Rozkład deski rozdzielczej, z wysoko mieszczonym drążkiem zmiany biegów i masywną centralną konsolą przypomina Fiata Pandę. Konsola jest jednak jeszcze bardziej monumentalna z powodu kanciastych kształtów i umieszczeniu na jej szczycie zegarów tablicy rozdzielczej.

Nowa generacja Lancii ma być samochodem bardziej rodzinnym niż poprzednie. Włosi starali się, aby niewielkie nadwozie zapewniało jak najwięcej przestrzeni - rozstaw osi to 239 cm. Wnętrze samochodu może pomieścić 5 osób, a bagażnik ma pojemność 245 l. Można wybrać także dwuosobową, dzieloną w połowie tylną kanapę. Auto staje się wówczas czteroosobowe, ale pasażerowie tylnej kanapy mają więcej wygody. Chcąc zapewnić jadącym samochodem osobom więcej miejsca zastosowano po raz pierwszy w samochodach grupy Fiata siedzenia typu Slim Seat, które mają cieńsze oparcia, pozostawiając więcej miejsca dla pasażerów. Warto zwrócić uwagę na ciekawe materiały tapicerek z wytłaczanymi wzorami.

Gama silników ma obejmować początkowo trzy jednostki, wszystkie wyposażone w system Start&Stop. Podstawą będzie silnik 1,2 Fire, który dysponuje mocą 69 KM i maksymalnym momentem obrotowym 102 Nm. To przy okazji najwolniejsza i najmniej ekonomiczna wersja – pali średnio 4,9 l/100 km, chociaż jej maksymalna prędkość to 163 km/h, a na rozpędzenie auta do „setki” potrzebuje 14.5 sekundy. Drugi silnik benzynowy ma 85 KM i maksymalny moment obrotowy 145 Nm, choć uzyskuje to z pojemności 0,9 l. Tą jednostką jest produkowany w Bielsku–Białej TwinAir, który dopiero co decyzją międzynarodowego, dziennikarskiego jury zyskał tytuł Silnika Roku 2011. Dla tego silnika maksymalna prędkość to 176 km/h. Przyspieszenie i spalanie zależą od skrzyni biegów. Wersje ze skrzynią manualną osiągają 100 km/h w 11,9 sekundy, a ich średnie spalanie to 4,2 l/100 km. Dla wersji z półautomatyczną skrzynią DFN wielkości te wynoszą odpowiednio 12,2 sekundy i 4,1 l. Trzecia jednostka to turbodiesel 1,3 MultiJet o mocy 95 KM, która dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm. To najdynamiczniejsza i najbardziej oszczędna Lancia Ypsilon. Prędkość 100 km/h uzyskuje w czasie 11,4 sekundy, maksymalnie mogąc rozpędzać się do 183 km/h, a jej średnie spalanie wynosi 3.8 l/100 km. W niedługim czasie do tej gamy ma dołączyć silnik 1,2 Fire Evo Bi-fuel, dostosowany do spalania benzyny i gazu LPG.

W ramach wyposażenia samochody będą miały systemy ABS, stabilizacyjny ESP, kontroli trakcji ASR oraz system Hill Holder, ułatwiający ruszanie pod górę oraz przednie i boczne poduszki powietrzne (kurtynowe także są dostępne). W samochodzie pojawia się także system wlewu paliwa Smart Fuel, który nie pozwala na zatankowanie niewłaściwego paliwa, np. benzyny do diesla.

Nowa generacja Lancii już zjeżdża z taśm produkcyjnych fabryki samochodów Fiat Auto Poland w Tychach. Na rynek, na początek włoski mają wejść w czerwcu.

źródło: autocentrum
  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.