Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Projekt SUCCESS: poświęcony nowej technologii wspomagającej bezpieczniejsze parkowanie.
Artykul
Kategoria : Nowe technologie
Dodany : 13.09.2012 22:16
Komentarze : 0



Bezpieczne wciśnięcie się w niewielką przestrzeń do zaparkowania to dobrze znany powód rozdrażnienia kierowców, dlatego też naukowcy współpracujący w ramach unijnego projektu stworzyli niedawno nowe urządzenie, które ma ułatwić to zadanie.

Wielu kierowców korzysta obecnie z systemów wspomagających parkowanie, które umożliwiają im wykorzystanie nawet niewielkiego miejsca postojowego. Urządzenia te polegają na sterowaniu z dokładnością do milimetra oraz na precyzyjnych, dookólnych pomiarach radarowych odległości. Naukowcom z projektu SUCCESS (Ultrakompaktowy projekt rentownego systemu na bazie krzemu na potrzeby czujników fal milimetrowych) udało się wbudować niezbędną technologię radarową w obudowę chipa o milimetrowej wielkości.

Projekt SUCCESS, który zgromadził naukowców z Finlandii, Francji, Kanady, Niemiec, Polski i Szwajcarii, otrzymał niemal 3 mln EUR dofinansowania z tematu "Technologie informacyjne i komunikacyjne" Siódmego Programu Ramowego (7PR) UE.

Thomas Zwick z Instytutu Technologii w Karlsruhe (KIT), jeden z partnerów projektu, zauważa: "Po raz pierwszy udało się nam zintegrować wszystkie istotne komponenty na potrzeby częstotliwości radiowej w jednej obudowie chipa. Użytkownicy mogą przylutować chip do swojej standardowej płytki drukowanej i odbierać sygnały niskiej częstotliwości, które mogą być bez problemu przetwarzane".

Czujnik wysyła i odbiera fale elektromagnetyczne o częstotliwości 122 GHz, co odpowiada fali o długości około 2,5 mm. Na podstawie czasu przebiegu fal obliczana jest z dokładnością do mniej niż 1 mm odległość do obiektu znajdującego się kilka metrów dalej.

Ponadto za pomocą efektu Dopplera może też zostać zmierzona szybkość danego obiektu. Wymiary samego czujnika wynoszą 8 x 8 mm, ale zawiera on wszystkie niezbędne komponenty na potrzeby częstotliwości radiowej. Sygnały wyjściowe są zatem sygnałami o niskiej częstotliwości, które mogą być przetwarzane dalej przez standardowe układy elektroniczne.

Naukowcy mają nadzieję, że ta nowa kompaktowa technologia zwiększy dostępność rozmaitych, nowych zastosowań i z czasem produkcja seryjna obniży koszty czujnika radarowego do kwoty poniżej 1 EUR.

Pośród innych zastosowań, poza wykrywaniem otoczenia pojazdu i sterowaniem robotami przemysłowymi, można wymienić super płaskie czujniki drzwi lub bram, które można ukryć pod tapetą, czy automatyczną dezaktywację maszyn wiertniczych po osiągnięciu żądanej głębokości odwiertu.


źródło: SUCCESS
  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.