Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Naukowcy będą na przykład mierzyć ruchy i czas reakcji gałek ocznych konsumentów.
Artykul
Kategoria : Ciekawostki
Dodany : 01.10.2012 14:04
Komentarze : 0



Nasze mózgi zalewane są informacjami dotyczącymi tego, co powinniśmy, a czego nie powinniśmy jeść i czego potrzebujemy dla naszego zdrowia. Bardzo ważnym źródłem takich informacji są etykiety produktów spożywczych. Ale jak interpretować te informacje i w jaki sposób wpływają one na nasze decyzje dotyczące kupowania i spożywania produktów?

W ramach projektu CLYMBOL ("Rola oświadczeń i oznaczeń zdrowotnych w zachowaniach konsumentów") badane jest rozumienie i zachowanie się konsumentów w odniesieniu do informacji zdrowotnych. Dofinansowany ze środków tematu "Żywność, rolnictwo i rybołówstwo oraz biotechnologia" siódmego programu ramowego (7PR) UE kwotą w wysokości 2,9 mln euro, projekt CLYMBOL ma także zaowocować powstaniem wytycznych w zakresie oceny wpływu informacji zdrowotnych umieszczanych na etykietach produktów spożywczych.

Na opakowaniach produktów spożywczych umieszczane są deklaracje dotyczące wpływu zawartości, lub któregoś ze składników, na zdrowie. Jedną z istotnych kwestii w tym kontekście jest to, czy witamina A wpływa korzystnie na stan układu odpornościowego. Produkty spożywcze są znakowane odpowiednimi symbolami, gdy spełniają określone wymagania w zakresie wartości odżywczej i są uważane za najzdrowsze w danej kategorii.

"Oświadczenia i oznaczenia zdrowotne pomagają konsumentom identyfikować zdrowsze produkty, ale mało wiemy na temat ich wpływu na zachowanie konsumentów", mówi prof. Klaus G. Grunert z duńskiego Uniwersytetu w Aarhus, doradca naukowy projektu CLYMBOL.

Na to, w jaki sposób konsumenci reagują na produkty zawierające informacje zdrowotne, wpływają różne czynniki, w tym same oświadczenia czy też znajomość danego produktu. Aby uzyskać dane dotyczące wpływu informacji zdrowotnych na zachowania w zakresie kupowania i konsumpcji, partnerzy projektu CLYMBOL opracują zbiór odpowiednich metodologii. Pozwoli on przeanalizować najnowsze dane pochodzące z badań poznawczych i behawioralnych, w tym z ogólnoeuropejskich ankiet, eksperymentów prowadzonych w supermarketach i analiz danych populacyjnych.

Naukowcy będą na przykład mierzyć ruchy i czas reakcji gałek ocznych konsumentów, a także badać zachowania podświadome. Następnie zebrane dane powiążą z faktycznie dokonywanymi zakupami. Przedmiotem badań będą także różnice między konsumentami w poszczególnych państwach członkowskich UE.

W koordynowanym przez Europejską Radę Informacji o Żywności (EUFIC) konsorcjum CLYMBOL znaleźli się specjaliści z Danii, Niemiec, Hiszpanii, Holandii, Słowenii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa.


źródło: Europejska Rada Informacji o Żywności (EUFIC)

  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.