Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Inspirujące kształcenie przyszłych naukowców.
Artykul
Kategoria : Ciekawostki
Dodany : 07.07.2013 17:00
Komentarze : 0



Nauczanie przedmiotów ścisłych odchodzi już od archaicznego uczenia się przez dzieci na pamięć wzorów i związków chemicznych - teraz chodzi o bardziej aktywne uczenie się, inwencję i kreatywność w poszukiwaniu inspiracji.

W ramach finansowanego ze środków unijnych projektu KIDSINNSCIENCE (Innowacyjność w nauczaniu przedmiotów ścisłych - wzbudzanie zainteresowania dzieci przedmiotami ścisłymi) to podejście ma być rozwijane z udziałem dzieci w Europie i Ameryce Łacińskiej.

Celem jest zachęcenie dzieci - od przedszkola po szkołę średnią - do większego zaangażowania i zainteresowania przedmiotami ścisłymi oraz rozważenia ich jako możliwej kariery zawodowej. W Austrii, na Słowenii i we Włoszech nastolatkowie badali alternatywną energię projektując własne kuchenki. Duńscy i szwajcarscy uczniowie sprawdzali sposoby powiązania fizyki i sportu, biegając i skacząc, aby zmierzyć, obliczyć i poprawić swoją sprawność fizyczną i znajomość fizyki.

W toku projektu zbierane są innowacyjne praktyki w nauczaniu przedmiotów ścisłych także po to, aby położyć kres nierównej reprezentacji płci w nauce. Obecnie naukowcy-mężczyźni znacznie przewyższają liczebnie naukowców płci żeńskiej.

Nadia Prauhart z Austriackiego Instytutu Ekologii, koordynatorka projektu, wyjaśnia: "Wielu nauczycieli w krajach partnerskich nie miało świadomości różnic między płciami wśród uczniów przedmiotów ścisłych. Podnieśliśmy świadomość w tym zakresie, aby mieć pewność, że nie będzie między nimi przepaści, a dziewczynki i chłopcy korzystać będą z indywidualnego podejścia, aby zapewnić im równe szanse zafascynowania się nauką. Ma to szczególne znaczenie w szkole średniej".

W ramach projektu stwierdzono, że dziewczynki w pełni angażują się w zajęcia naukowe, które tradycyjnie postrzegane są jako domeny męskie.

Dodaje: "Odkryliśmy, że dziewczynki interesują się zwłaszcza doświadczeniami polegającymi na hodowli. Uczniowie uczą się na przykład, gdzie i jak hoduje się ziemniaki, poznając także ich odmiany i kontekst kulturowy". '

Położenie akcentu na nauczaniu, które koncentruje się na uczniach i zajęciach praktycznych, motywuje dzieci do interesowania się przedmiotami ścisłymi. Podejście przyjęte w projekcie obejmuje na przykład pracę ze zwykłymi materiałami, takimi jak typowe artykuły gospodarstwa domowego.

Pierwszy etap polegał na zgromadzeniu innowacyjnych praktyk we wszystkich krajach partnerskich. W formie katalogu udokumentowano około 80 innowacji. Spośród nich nauczyciele wyselekcjonowani do projektu wybrali te, które chcą wykorzystać na swoich lekcjach w ramach testów praktycznych.

Wyniki testów poddano następnie ewaluacji, żeby ustalić, co motywuje nauczycieli i uczniów. Nauczyciele rozwijali potem te pomysły w klasie, przy wsparciu sieci łączącej ich z naukowcami i doświadczonymi nauczycielami z projektu KIDSINNSCIENCE.

W skład konsorcjum KIDSINNSCIENCE wchodzą partnerzy naukowi z uczelni i instytutów badawczych, którzy mają doświadczenie w stosowaniu nowych metod w nauczaniu przedmiotów ścisłych. Wkład UE w całkowite finansowanie projektu wyniósł 999.224 EUR.

Po czteroletnim okresie realizacji projekt ma się zakończyć latem 2013 r. Niemniej kraje partnerskie zamierzają dalej wspierać inspirujące nauczanie przedmiotów ścisłych.


źródło: KIDSINNSCIENCE
  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.