Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Zacieśnianie współpracy między nauczycielami przedmiotów ścisłych.
Artykul
Kategoria : Ciekawostki
Dodany : 09.02.2014 21:32
Komentarze : 1



Kariera w nauce, technologii, inżynierii czy matematyce (STEM) może oznaczać ekscytujące możliwości i wyzwania. Jednak młodzi Europejczycy niechętnie podchodzą do przedmiotów ścisłych, co pokazuje obserwowany obecnie około 10% spadek liczby absolwentów STEM. Nasza młodzież traci możliwości zatrudnienia, a UE zaprzepaszcza szanse na utalentowanych przyszłych naukowców.

SCIENTIX - przestrzeń współpracy nauczycieli przedmiotów ścisłych - ma posłużyć do wypracowania sposobów uporania się z tym problemem poprzez budowanie europejskiej społeczności na rzecz nauczania przedmiotów ścisłych jako wsparcia dla nauczycieli szkół podstawowych i średnich, którzy na co dzień mają możliwość wpływania na niechętnych przedmiotom ścisłym młodych uczniów.

Od 2009 r. podejmowane są w ramach projektu działania propagujące i wspomagające współpracę na szczeblu europejskim wśród nauczycieli STEM poprzez ułatwianie systematycznego rozpowszechniania i wymiany specjalistycznej wiedzy oraz najlepszych praktyk w nauczaniu przedmiotów ścisłych. W ciągu pierwszych sześciu lat udało się zgromadzić 200 projektów nauczania przedmiotów ścisłych finansowanych ze środków publicznych oraz 1.000 materiałów dydaktycznych STEM dla nauczycieli i uczniów. Od projektów botanicznych w szkołach podstawowych po inicjatywy ICT dla innowacyjnych nauczycieli przedmiotów ścisłych, baza danych projektów oferuje europejskim nauczycielom potężny zbiór angażujących i inspirujących ćwiczeń.

W swoim szóstym roku realizacji SCIENTIX bazuje na tym imponującym banku wiedzy online, by rozszerzyć działalność na skalę krajową. Powstaje sieć krajowych punktów kontaktowych (KPK) w 30 krajach europejskich w celu ułatwiania kontaktów między nauczycielami STEM, organizowania warsztatów krajowych, seminariów internetowych i giełd kooperacyjnych. Podczas gdy projekty, takie jak finansowany ze środków 7PR INGENIOUS, mają zgromadzić przedstawicieli branży i nauczycieli STEM, SCIENTIX tworzy przestrzeń całkowicie zarezerwowaną dla nauczycieli.

Wypowiadając się na temat tego nowego etapu realizacji projektu, przedstawiciel SCIENTIX zauważa: „Projekt SCIENTIX wchodzi obecnie w nową fazę. Nacisk zostanie przeniesiony bardziej w kierunku nauczycieli, którzy stanowią siłę napędową projektu. Najważniejszą innowacją jest z pewnością nowo powstała sieć krajowych punktów kontaktowych SCIENTIX, aczkolwiek poszerzyliśmy także znacznie nasz panel nauczycieli, w skład którego wchodzi obecnie 90 przedstawicieli z całej Europy”.

Marc Durando, dyrektor wykonawczy European Schoolnet, który kieruje projektem SCIENTIX, dodaje: „Ostatecznym celem jest zainspirowanie młodych ludzi do nauki i kontynuowania kariery w STEM. Aczkolwiek najpierw musimy wpłynąć na zmianę w strategii i praktyce nauczania STEM. Jesteśmy przekonani, że SCIENTIX doskonale nadaje się do tego zadania”.


źródło: SCIENTIX
  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.