Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Social media w komunikacji.
Artykul
Kategoria : Internet
Dodany : 17.05.2011 11:56
Komentarze : 1



Ponad połowa firm planuje zwiększenie wydatków na prowadzenie kampanii komunikacyjnych za pośrednictwem social media - wskazują wyniki badania Worldcom Social Media B2B Study.

Badanie przeprowadzone wśród ponad 100 firm sektora B2B, wykazało rosnące znaczenie social media w kampaniach PR. Prawie wszystkie ankietowane firmy (83 proc.) deklarowały wykorzystanie ich w komunikacji z grupami docelowymi, a 66 proc. potwierdziło wzrost roli social media w działaniach PR w stosunku do 2010 roku. Ponadto, 89 proc. zarządzających spodziewa się korzyści biznesowych z tej formy komunikacji.

- Społeczności internetowe są integralną częścią każdej strategii marketingowej B2B - dodaje Cortney Rhoads Stapleton, prezes Wordcom B2B Practice Group oraz wiceprezes nowojorskiej agencji BlissPR. - Badanie pokazuje, że prawie wszystkie firmy dostrzegają znaczenie social media, ale wiele z nich nie do końca jeszcze wie, jak z nich korzystać. Spodziewamy się poprawy sytuacji na przestrzeni najbliższego roku, gdy firmy zdecydują się na dodatkowe inwestycje i pozyskanie specjalistów z tego obszaru.

Europa Zachodnia - kontakty biznesowe przez social media
Badanie pokazało istotne różnice w wykorzystaniu serwisów społecznościowych w Ameryce Północnej i Europie. Największe dotyczą tzw. „świadomego przywództwa” (z ang. „thought leadership”), czyli wizjonerskiego podejścia do prowadzenia biznesu. W Ameryce Północnej dominuje trend wykorzystywania mediów cyfrowych do promocji „świadomego przywództwa” (30 proc.), podczas gdy europejskie firmy wykorzystują social media do komunikacji z obecnym (25 proc.) i potencjalnym (31 proc.) klientem.

- W Europie Zachodniej firmy wykorzystują social media do pozyskiwania kontaktów biznesowych. W Ameryce Północnej panuje zaś przekonanie, że najskuteczniejszą formą pozyskania nowych klientów, jest promocja wizjonerstwa i unikatowości firmy - stwierdza Antonia Contato dyrektor programu Worldcom B2B Practice Group oraz Account Director niemieckiej agencji PR HBI Helga Bailey GmbH.

Różnice pomiędzy firmami z różnych kontynentów dotyczą również wykorzystywanych portali społecznościowych. Najpopularniejszym portalem w Ameryce jest Twitter, z którego korzysta 91 proc. firm, w Europie ten odsetek wynosi zaledwie 62 proc. Ogólnie, w krajach Europy Zachodniej prym wiedzie Facebook, wykorzystywany do komunikacji przez 31 proc. firm, z Twittera korzysta 1/4 respondentów - tyle samo firm prowadzi blogi korporacyjne. W Ameryce Północnej najpopularniejszy jest Twitter (31 proc.), który wyprzedził Facebooka (25 proc.) oraz biznesowy LinkedIn (19 proc.).

Ponad 80 proc. firm z całego świata wykorzystuje portale społecznościowe do komunikacji z potencjalnymi klientami. Zdaniem ankietowanych, głównym zadaniem social media jest promocja „świadomego przywództwa”(26 proc.), komunikacja z obecnym (23 proc.) i potencjalnym klientem (20 proc.). Ponadto, portale traktowane są jako uzupełnienie korporacyjnej strony internetowej (60 proc.) oraz platforma do komunikacji z mediami (58 proc.) i pracownikami (50 proc.).

Mali i najwięksi liderami social media
W obliczu kryzysu małe (poniżej 50 mln dol.) oraz duże (powyżej 1 mld dol.) przedsiębiorstwa stały się liderami w zakresie wykorzystania potencjału social media. Od ponad roku, 80 proc. małych i 88 proc. dużych przedsiębiorstw wykorzystuje portale społecznościowe w komunikacji z otoczeniem biznesowym. Firmy z sektora średnich przedsiębiorstw nie doceniają roli mediów społecznościowych - odsetek wykorzystania social media wynosi w tym obszarze zaledwie 54 proc., a jedynie 46 proc. planuje zwiększenie budżetu na prowadzenie działania w social media. Dla porównania - inwestycje w ten obszar komunikacji planuje aż 68 proc. małych firm. Badanie wykazało również braki w doborze specjalistów ds. social media, a także problemy firm, związane z identyfikacją platform społecznościowych i ich wykorzystaniem w codziennych działaniach.


źródło: Worldcom PR Group
  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.