Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego


Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego od chwili powołania tj. od 1 stycznia 1999 r. podejmuje szereg inicjatyw, wychodzących poza tradycyjne kanony obowiązujące powszechnie w polskiej administracji publicznej. U źródeł funkcjonowania Urzędu leżą założenia dotyczące skutecznego, efektywnego i przyjaznego działania. Są one wpisane w fundamentalną deklarację instytucji – misję, która brzmi: "Sprawny i skuteczny urząd regionalnej administracji publicznej realizujący z partnerami ustawowe i własne działania na rzecz rozwoju Małopolski".

Zaangażowanie pracowników

Poprzez konstruktywne, wspierające przywództwo organizacyjne cechujące kadrę kierowniczą Urzędu, a przede wszystkim zaangażowanie pracowników i kreatywne poszukiwanie nowych rozwiązań możliwe jest nie tylko osiąganie wysokiej jakości świadczonych usług, powierzonych przez ustawodawcę samorządowi województwa, ale także kreowanie nowych potrzeb i ich spełnianie w ramach innowacyjnych, pionierskich działań. Tak bardzo oczekiwana w praktycznej realizacji wizja przyjaznej, pro-obywatelskiej administracji znajduje odzwierciedlenie w bieżącej działalności Urzędu.

Zintegrowany System Zarządzania

Dzięki konsekwencji, zaangażowaniu wszystkich pracowników wdrożony i doskonalony jest w Urzędzie Zintegrowany System Zarządzania oparty na:

Systemie Zarządzania Jakością (wg wymagań normy PN EN ISO 9001:2009),
Systemie Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym stanowiącym rozszerzenie (wymagania dodatkowe) Systemu Zarządzania Jakością (WD SPZK),
Systemie Zarządzania Środowiskowego (wg wymagań normy PN EN 14001:2005), Systemie Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy (wg wymagań normy PN-N 18001:2004).
Systemie Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (wg wymagań normy PN-ISO/IEC 27001:2007).

Certyfikowanie tego Systemu jest dowodem uznania i potwierdzeniem stosowania w Urzędzie wysokich standardów zarządczych.

W październiku 2004 roku Urząd wdrożył System Zarządzania Jakością, w 2005 rozszerzył jego zakres o Zarządzanie Środowiskowe, w 2006 o Zarządzanie Bezpieczeństwem i Higieną Pracy oraz Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji, natomiast w listopadzie 2010 roku certyfikacji poddany został System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym stanowiący kolejny, piąty element Zintegrowanego Systemu Zarządzania. W trakcie audytu certyfikującego, który był jednocześnie audytem nadzoru dla czterech pozostałych systemów (Jakość + Środowisko + BHP + Bezpieczeństwo Informacji) potwierdzono zgodność Zintegrowanego Systemu Zarządzania z wymaganiami norm stanowiących kryteria audytu oraz WD SPZK (wymagań dodatkowych Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym).

Zarządzanie przez cele

Podstawą systemu obowiązującego w Urzędzie jest zarządzanie przez cele i rezultaty. Stanowi ono wyzwanie dla każdego nowoczesnego urzędu. W pragmatyce wiele urzędów swą działalność realizuje i ocenia tylko pod kątem spełniania ustawowych wymogów nie podejmując próby wartościowania swoich zadań zarówno w wymiarze jakościowym i finansowym oraz nie doskonaląc parametrów świadczonych usług (np. czasu realizacji usługi). Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego jako pierwszy urząd regionalnej administracji samorządowej już w roku 2000 (był to drugi rok funkcjonowania województw samorządowych) wdrożył budżet zadaniowy. Oprócz korzyści planistycznych oraz zapewnienia monitoringu wydatkowania środków budżet zadaniowy pozwala
na standaryzację świadczonych usług i ich ciągłe doskonalenie.

W działalności Urzędu można wyróżnić dwa obszary działań doskonalących:

a) usprawnianie wewnętrznych rozwiązań zarządczych,

b) doskonalenie usług świadczonych na rzecz podmiotów zewnętrznych.

Chcąc zapewnić najlepsze usługi trzeba mieć świadomość i pewność, że dysponuje się odpowiednimi zasobami do spełnienia oczekiwań. W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego duże znaczenie przywiązuje się do optymalnego zarządzania zasobami ludzkimi, strukturalnymi, finansowymi i materialnymi.

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Najważniejszym zasobem Urzędu są Pracownicy. W ramach funkcjonującego strategicznego systemu zarządzania zasobami ludzkimi w Urzędzie Marszałkowskim podejmowane są czynności mające na celu pozyskanie pracowników o odpowiedniej wiedzy i umiejętnościach. Obecnie 98 % pracowników Urzędu posiada wykształcenie wyższe kierunkowe. Funkcjonujący system doskonalenia zawodowego, oceny i wynagradzania tworzy bodźce motywacyjne do podnoszenia kompetencji i skutecznego działania. Mając na uwadze waloryzację kapitału ludzkiego w Urzędzie stosowane są elektroniczne egzaminy kompetencyjne.

Współpraca z partnerami

W związku z szerokim spektrum aktywności opracowana została dla Urzędu mapa współpracy identyfikująca partnerów z poszczególnych środowisk, takich jak: organizacje pozarządowe, organizacje biznesowe, organizacje społeczne, samorządowe, edukacyjne, uczelnie wyższe, instytucje badawczo-rozwojowe, media, itp. Urząd aktywnie współpracuje z regionalnymi instytucjami zrzeszającymi wójtów i burmistrzów oraz sekretarzy gmin i powiatów Małopolski.

Wyznaczniki systemu

Podstawowymi wyznacznikami opisanego wcześniej Systemu Zarządzania są:

a) podejście procesowe i projektowe,

b) jasność celów,

c) decentralizacja uprawnień i odpowiedzialności,

d) partycypacja w procesie podejmowania decyzji,

e) systemy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,

f) współpraca z partnerami zewnętrznymi,

g) urząd jako organizacja ucząca (się).

Elementy takie jak: zasoby ludzkie, przywództwo, zarządzanie strategiczne, podejście procesowe ukierunkowane są na doskonalenie potencjału organizacyjnego, którego rezultatem są działania podejmowane na rzecz Klientów, zarówno instytucjonalnych jak i indywidualnych. W tym celu wdrażane są elementy filozofii TQM - (ang. Total Quality Management, inaczej: kompleksowe zarządzanie jakością) określającej podejście do zarządzania organizacją, w którym każdy aspekt działalności realizowany jest z uwzględnieniem spojrzenia projakościowego w celu osiągnięcia długotrwałego sukcesu mierzonego zadowoleniem Klienta, korzyścią dla organizacji oraz dla społeczeństwa.
 
Kategoria : Urzędy Państwowe
Dodany : 05.07.2011 15:47
Kraj : Poland
Komentarze : 0
 
[ Zgłoś niedziałający link ]



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.