Virgin Mobile plc jest operatorem telefonii komórkowej, którego marka wykorzystywana jest przez ośmiu licencjonowanych usługodawców. Usługi Virgin Mobile dostępne są w chwili obecnej w Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie, Republice Południowej Afryki, Chile, Indiach, Stanach Zjednoczonych , Francji i Polsce[1]. W przeszłości były również dostępne w Singapurze i w Katarze.
Virgin Mobile był pierwszym na świecie operatorem wirtualnym, uruchomionym w Wielkiej Brytanii w 1999 roku. Każda marka Virgin Mobile działa niezależnie od pozostałych, stąd też telefony, plany taryfowe i radiowy interfejs sieci mogą się różnić w zależności od kraju. Najczęściej w poszczególnych krajach Virgine Mobile powstaje na mocy porozumienia pomiędzy Richardem Bransonem i istniejącym już operatorem sieci komórkowej w danym kraju. W Wielkiej Brytanii, Virgin Mobile wykorzystuje sieć T-Mobile, w Stanach Zjednoczonych sieć Sprint CDMA, w Australii Optus, w Kanadzie Bell Mobility, we Francji Orange, w RPA Cell C, w Polsce Play i Orange[3]. Sieci te używają różnych technologii (GSM w Wielkiej Brytanii, RPA, Australii, Francji, Polsce oraz CDMA w USA i Kanadzie).
We wszystkich krajach oferuje sprzedaż przedpłaconą. W Wielkiej Brytanii, USA, Australii i RPA oferuje sprzedaż abonamentową.
Niepowodzenie Virgin Mobile Singapore było tłumaczone nasyceniem rynku i pozycjonowaniem produktów firmy jako marki „premium“.
W Polsce Virgin Mobile jako MNVO wystartował 16 sierpnia 2012 roku . Korzysta z infrastruktury sieci spółki P4 (Play) oraz roamingu krajowego sieci PTK Centertel (Orange). W przeciwieństwie do klientów Play, użytkownicy Virgin Mobile nie mogą korzystać z roamingu w sieci spółki Polkomtel (Plus).
Virgin Mobile rozpoczął działanie w Polsce 22 sierpnia 2012 roku. "Bardziej pod uwagę plan trzyletni - ten rok to etap budowania dystrybucji. W ciągu 3 lat chcemy być co najmniej na poziomie miliona klientów" - powiedział podczas konferencji dyrektor zarządzający Virgin Mobile Polska, Tomasz Gniewek.