

Na Stadionie Narodowym w Warszawie zostało wdrożone rozwiązanie Cisco Connected Stadium. Dzięki niemu bramki wejściowe, oświetlenie, temperatura i systemy kontroli dostępu będą monitorowane i zarządzane przy pomocy inteligentnej infrastruktury sieciowej.
Sieć IP stanowi spójną platformę na której wszystkie systemy obsługujące dostęp fizyczny, komunikację, obsługę widowiska, zarządzanie przestrzenią konferencyjną i funkcje biurowo-administracyjne są w pełni połączone. Zapewnia dostęp przewodowy i bezprzewodowy do Internetu, transmisję wideo monitoringu z kilkuset kamer zainstalowanych na terenie stadionu, transmisje danych z kontroli dostępu i kontroli biletów. W obrębie sieci LAN wydzielony został segment na potrzeby systemów bezpieczeństwa tj. telewizja dozorowa CCTV, kontrola biletów, oraz systemy kontroli dostępu.
Ponadto większość systemów zarządzających budynkiem, takich jak oświetlenie, wentylacja, regulacja poziomu temperatury są sterowane przez IP. System telefonii na Stadionie Narodowym zrealizowany jest z wykorzystaniem zunifikowanej komunikacji IP w oparciu o sieć LAN. Funkcję centrali telefonicznej realizuje aplikacja Cisco Unified Communication Manager. Stadion posiada telefony i wideotelefony zainstalowane w części biurowej oraz w przestrzeni publicznej. Również domofony i wideodomofony zainstalowane w wydzielonych częściach Stadionu Narodowego działają przez sieć IP i są zarządzane przy pomocy systemu Cisco Unified Communications Manager.
źródło: papJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter