

Wygląda na to, że w przyszłości przygotowanie gry w pełnym 3D w technologii HTML5 nie będzie przysparzało większych trudności.
Zapowiedziano zestaw narzędzi PlayCanvas, które działać mają bezpośrednio w chmurze. Dostęp do opracowywanego programu uzyskamy z każdego miejsca na świecie bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Nic nie trzeba instalować, a przy projekcie pomagać nam będą równocześnie mogły inne osoby.
Rozwiązanie opracowywane jest nie przez byle kogo, bo Dave'a Evansa, który odpowiada za wirtualny świat PlayStation Home na konsoli PS3 firmy Sony, a także Willa Eastcotta piastującego niegdyś stanowisko dyrektora technicznego w Activision. Obaj mają nadzieję, że wykorzystanie standardu HTML5 w grach mocno ruszy z kopyta za sprawą ich technologii.
PlayCanvas uprości nie tylko sam proces tworzenia gry, ale również publikacji własnych dzieł w sieci. Możliwości, jakie dają narzędzia, można zbadać na kilku przykładowych aplikacjach. Trwają zamknięte testy beta, premiera dopracowanego produktu szykowana jest wstępnie najpóźniej na koniec roku.
źródło: playcanvasJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter