Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950

Połowa Polaków poświecą swój wolny czas na gry wideo, w które gra codziennie.



Połowa Polaków poświecą swój wolny czas na gry wideo, w które gra codziennie - średnio od 1 do 2 godzin. Takie są wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Samsung Electronics Polska przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w grupie respondentów pomiędzy 27. a 35. rokiem życia.

W związku ze zbliżającym się finałem World Cyber Games 2012 firma Samsung Electronics Polska postanowiła sprawdzić profil demograficzny Polaków, którzy spędzają czas wolny, grając w gry komputerowe.

Ile czasu Polacy poświęcają przeciętnie na granie w gry?
Prawie połowa ankietowanych Polaków (49%) potwierdziła, iż grywa w gry wideo w zasadzie codziennie i średnio poświęca na tę rozrywkę od 1 do 2 godzin. Wbrew utartemu stereotypowi różnica pomiędzy grającymi mężczyznami a kobietami nie jest wcale taka duża. Do takiej formy spędzania wolnego czasu przyznaje się aż 42% przedstawicielek płci pięknej w porównaniu do 52% mężczyzn.

Zaledwie 14% Polaków poświęca na granie ponad 20 godzin w tygodniu, a tylko 6% grywa raz lub kilka razy do roku. W odczuciu respondentów czas poświęcony na gry wideo stanowi niewielką część ich wolnego czasu. Częściej twierdzą tak kobiety (51% wobec 34% mężczyzn). Ponadto osoby grające codziennie przyznają, że zajmuje im to co najmniej połowę wolnego czasu (39% wobec 10% w grupie rzadziej grających).

Na czym gramy?
Najpopularniejszym sprzętem do grania nie jest, jak by się mogło wydawać, komputer stacjonarny (51%) lecz laptop, z którego korzysta w tym celu aż 62% ankietowanych. Na dalszych miejscach znalazły się smartfony (28%), konsole do gier (33%) oraz tablety (5%). Mimo iż ze względu na swoją poręczność w podróży do grania częściej są wykorzystywane telefony komórkowe, 14% ankietowanych kobiet przyznaje, że nigdy nie grały w żadną grę na tego typu urządzeniu. W przypadku gier dostępnych w internecie popularniejsze są gry przeglądarkowe niż gry na serwisach społecznościowych. W te ostatnie częściej grywają kobiety, najprawdopodobniej ze względu na liczbę znajomych znajdujących się w serwisach oraz utrzymywanie z nimi dobrych relacji.

Co sądzimy o grach?
Aż 75% badanych przyznaje, że gry wideo pozwalają się im odprężyć po całym dniu, a dla 59% to dobry sposób na spędzenie wolnego czasu. Ale ta forma rozrywki to również sposób na rozwijanie wielu zdolności, o których nie zawsze myślimy w kontekście gier. 81% przyznaje, że granie rozwija u nich umiejętności strategicznego myślenia, a 76% osób w ten sposób poprawia swoją spostrzegawczość oraz zdolności percepcyjne, a także wyobraźnię (58%) oraz zdolności manualne (61%).

Jak spędzamy wolny czas i czym się interesujemy?
Gry komputerowe to rozrywka, którą Polacy bardzo lubią, ale znajdują również czas na inne hobby, aby zachować zdrową równowagę. Wśród regularnych lub okazjonalnych graczy nieznacznie dominują bierne sposoby spędzania wolnego czasu, jednak w czołówce są również spacery (71%) i spotkania z przyjaciółmi (71%). Kobiety częściej oglądają telewizję (84% do 71% mężczyzn), czytają książki (77% do 58%) i chodzą na spacery (77% do 65%).

Mężczyźninatomiast częściej niż kobiety uprawiają sport (48% do 28% kobiet) i - co ciekawe - chodzą do teatru (16% do 9%). Jeżeli chodzi o zainteresowania, to ponad połowa Polaków (64%) interesuje się bieżącymi wydarzeniami. Popularne są również zagadnienia związane z komputerami i internetem oraz modne ostatnio kulinaria, które zwracają uwagę 58% osób. Na dalszych miejscach pojawiły się kultura i sztuka (52%), literatura (41%), nauka (40%), sport (38%). Polityką oraz ekonomią interesuje się zaledwie odpowiednio 32% i 30% respondentów.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI. Ankiety były wysyłane w dniach 20-21 września 2012 r. drogą mailową do osób zarejestrowanych w panelu badawczym Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych. Analizą objęto grupę 350 osób w wieku 27-35 lat regularnie lub okazjonalnie grających w gry elektroniczne. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej, tak by pod względem cech demograficznych odpowiadała strukturze osób z grupy celowej. Za bazę referencyjną posłużyły wyniki badania IIBR-Omnibus GO96 zrealizowanego na przełomie października i listopada 2011 r.


źródło: Samsung Electronics Polska


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter





Autor Komentarz
Brak komentarzy w bazie
Zegar
Aktualny czas w Kraków:

Pogoda

Aktualności
 · Promocje na majówkę: tańsze smartfony, raty 0 zł i spore zniżki
Napisane przez Piotr
( 09.05.2025 04:15 )

 · PKP Intercity zintegrowało bilety z warszawską komunikacją miejską
Napisane przez Piotr
( 08.05.2025 06:14 )

 · Warka z nowym pozycjonowaniem, identyfikacją i kampanią - "zrzucamy zbroję"
Napisane przez Piotr
( 07.05.2025 08:09 )

 · "Minghun" - poruszający film z Marcinem Dorocińskim od 2 maja na VOD
Napisane przez Piotr
( 06.05.2025 07:07 )

 · Netflix z mocnymi wynikami. Wall Street może odetchnąć z ulgą?
Napisane przez Piotr
( 05.05.2025 06:03 )

 · Majówka 2025
Napisane przez Piotr
( 02.05.2025 06:58 )


Ankiety
Czy w najbliższym czasie zamierzasz zainstalować Windows 11?
Czy Windows 11 okaże się tak samo dobry jak Windows 10?
 Tak
 Nie
 Zostaje przy obecnym systemie

 
Inne sondy

Subskrybuj RSS
[RSS]

Jeżeli chcesz na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia, wykorzystaj możliwość kanałów informacyjnych RSS.
Jak subskrybować kanał RSS?


Galeria
Samsung Galaxy Ring

Artykuły
1 . Czym różni się NPU od GPU - wyjaśniamy kluczowe różnice.
(14.08.2024)
2 . Wielka dziura w odporności
(15.07.2024)
3 . Na uczelniach AI będzie śledziło plagiaty AI
(19.02.2024)
4 . Eksperci: kary za nieprzestrzeganie unijnych przepisów dot. AI mogą być wyższe niż za łamanie RODO.
(26.12.2023)
5 . SpaceX wyniesie na orbitę satelitę SatRev z perowskitami Saule Technologies
(07.11.2023)
6 . Aplikacja do słuchania obrazów z kosmosu.
(23.10.2023)
7 . Eksperci: warto uczyć się korzystania z narzędzi wykorzysujących sztuczną inteligencję
(18.09.2023)
8 . Czym jest transformacja cyfrowa? Niezbędne zakłócenie.
(15.08.2023)
9 . Prywatna misja na ISS wystartowała m.in. z polskim sprzętem do badania mózgu.
(23.05.2023)
10 . Polka na liście 100 Technologists to Watch
(07.04.2023)

Popularne pliki
1 . PITy 2020
(10.01.2021)
2 . PITy 2019
(12.02.2020)
3 . PITy 2018
(18.02.2019)
4 . PITy 2017
(15.02.2018)
5 . TeamViewer 13.0
(15.02.2018)
6 . Google Chrome 64
(15.02.2018)
7 . Mozilla Firefox 58.0.2
(15.02.2018)
8 . TeamViewer 12.0
(27.04.2017)
9 . PITy 2016
(07.02.2017)
10 . PITy 2015
(26.03.2016)


^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.