

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska na wniosek firm członkowskich powołuje grupę roboczą RTB. Celem jednostki jest edukacja polskiego rynku w zakresie RTB, czyli zautomatyzowanych platform do sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej.Powołana została 17 grupa robocza działająca przy Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska - grupa robocza RTB. Powstanie nowej jednostki to wypadkowa: inicjatywy firm członkowskich oraz potrzeby edukacji rynku w zakresie RTB.
Powstanie grupy to istotny krok na drodze w kierunku lepszej orientacji polskiego rynku w temacie RTB. Jeszcze w zeszłym roku hasło było zupełnie nieznane w obszarze naszego online marketingu. Dziś reklamodawcy oraz wydawcy wykazują coraz większe zainteresowanie nowym ekosystemem zakupu i sprzedaży reklamy typu display w modelu aukcyjnym. Wynika to m.in. z potrzeby większej wydajności kampanii, jak i dotarcia do indywidualnych internautów z właściwym przekazem reklamowym, co notabene zapewnia Real-Time Bidding - powiedział Maciej Wyszyński, Managing Director sociomantic labs
W planach działania grupy roboczej RTB znajdziemy m.in. tworzenie materiałów edukacyjnych skierowanych do wydawców, marketerów, agencji itp., przygotowywanie studiów przypadku ze zrealizowanych już kampanii, tworzenie raportów z rynku światowego, europejskiego i polskiego.
Cele powołanej grupy to przede wszystkim edukacja, wzbudzenie zaufania do nowego modelu oraz przygotowanie rynku na nadchodzące zmiany w reklamie odsłonowej, czyli automatyzację kreacji i wzrost wydatków na performance - dodaje Anna Listopad-Nowocin, Marketing Manager CEE, sociomantic labs
Pierwsze spotkanie grupy roboczej RTB już 16 października o godzinie 15.00. Zapisy do grupy RTB trwają. Zainteresowani udziałem w pracami na rzecz edukacji rynku w ramach grupy roboczej RTB powinni wysłać wiadomość mail do Anny Wątłej, Menedżera ds. Edukacji IAB Polska pod adres
awatla@iab.com.pl
źródło: IAB PolskaJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter