

Omnicom Group z Nowego Jorku oraz Publicis Groupe z Francji planują fuzję w najbliższą niedzielę. Dzięki temu połączeniu stworzą obie firmy stworzą największe zrzeszenie agencji reklamowych na świecie. Jednym z powodów fuzji jest chęć wspólnej pracy nad rozwiązaniami z kategorii Big Data.
Nowa firma będzie zawierać w sobie takie marki jak Leo Burnett oraz Saathi-and-Saatchi, a wśród klientów znajdą się takie duże firmy jak sieć sklepów Wal-Mart, restauracje McDonalds’s oraz, co ciekawe, producenci napojów Coca-Cola oraz Pepsi. O planowanym połączeniu Omnicom i Publicis Groupe, dzięki którym ich łączna wartość będzie wynosić 35,1 miliarda dolarów, donosi New York Times. Oczywiście zgodę na tą fuzję wyrazić muszą wcześniej amerykańscy i francuscy urzędnicy i regulatorzy rynku.
Co interesujące, jak donosi NYT, kluczowe dla planów połączenia Omnicom oraz Publicis Groupe są plany nad wspólnym rozwojem rozwiązań z kategorii Big Data. W końcu to bardzo ważna gałąź rozwoju dla reklamowego biznesu, która pozwoli jeszcze lepiej zrozumieć i przewidzieć zachowania konsumentów, a dzięki nowym rozwiązaniom ery cyfrowej sieci reklamowe mogą stać się jeszcze skuteczniejsze.
Połączenie obu firm ma także pozwolić gigantom rynku reklamowego na podjęcie walki z typowymi firmami ery internetu, czyli Google i Facebookiem, które sobie świetnie radzą na rynku reklamy internetowej. Ci giganci wykorzystują informacje o użytkownikach zebrane za pośrednictwem sieci. Biorąc z nich przykład, Omnicom Group i Publicis Groupe uznały, że Big Data to także ich przyszłość.
źródło: Omnicom GroupJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter