

W ubiegłorocznym rankingu Action zajął drugie miejsce w tabeli głównej największych firm informatycznych w Polsce, notując przychody ze sprzedaży za rok 2012 na poziomie 3 494 349 tys. zł. Skonsolidowane przychody grupy kapitałowej Action za rok 2013 wyniosły 4 749 283 tys. zł, łącznie aż o 35,1% więcej niż rok wcześniej. Grupa pochwaliła się zyskiem netto w wysokości 61 608 tys. zł, co stanowi wzrost o 27,5% w stosunku do roku 2012.
Grupa Action może pochwalić się także stabilnymi wskaźnikami płynności finansowej. Dług odsetkowy wyniósł 80,5 mln zł, wartość EBITDA za rok 2013 uplasowała się na poziomie 91,3 mln zł, zaś środki pieniężne zgromadzone przez Action to obecnie ponad 37,7 mln zł.
Na tak dobre wyniki złożyło się kilka czynników. Action konsekwentnie rozbudowywał własne kanały sprzedaży oraz poszerzał współpracę z najważniejszymi producentami smartfonów i urządzeń mobilnych, między innymi z Sony i Samsungiem. Grupa mocno poszerzyła swoje zaangażowanie w dystrybucję sprzętu RTV i AGD, w międzyczasie prowadząc ekspansję w kierunku Europy zachodniej. Dzięki przejęciu firmy Devil zapewniła sobie miejsce na rynku niemieckim. Rozwijane są w dalszym ciągu marki własne, takie jak ActiveJet, Actis czy Pentagram.
"Na 2013 rok postawiliśmy sobie ambitny cel. Chcąc utrzymać wysoką dynamikę rozwoju, musieliśmy skoncentrować się z jednej strony na wzmocnieniu najbardziej rentownych obszarów naszej działalności, z drugiej, zbudować pozycję lidera w miejscach nowych, które zdefiniowaliśmy jako perspektywiczne. Oznaczało to dywersyfikację zarówno pod względem oferty produktowej, jak i terytorium i sposobie funkcjonowania na nim - stąd kluczowa decyzja o wejściu na niemiecki rynek poprzez zakup Devil GmbH. Biorąc pod uwagę wyczuwalny spadek aktywności gospodarki krajowej oraz wciąż niestabilną sytuację gospodarczo-budżetową w większości państw strefy Euro było to wyzwaniem. Tym bardziej cieszy realizacja celów, za jaką można przyjąć realizację prognozy rocznej na 2013 rok." - powiedział Piotr Bieliński, prezes Action S.A.
Ekspansja na rynek niemiecki jest wyrazem przekonania zarządu Action S.A., iż możliwości dalszego zwiększania sprzedaży w Polsce będą się zmniejszać. Utrzymanie dwucyfrowych wartości wzrostów sprzedaży wymagać będzie ekspansji na zewnątrz. Action planuje wzmożone działania w zakresie eksportu oraz szybki rozwój i pełne połączenie oferty produktowe swoich spółek w Polsce i Niemczech.
źródło: ActionJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter