

Badania pokazują, że Polska jest atrakcyjnym rynkiem zbytu usług chmurowych, na którym znajdzie się miejsce zarówno dla dużych, międzynarodowych dostawców, jak i oraz prężnie działających lokalnych przedsiębiorców.
Cloud computing ewidentnie przestaje być wyłącznie nośnym hasłem marketingowym. Działania marketingowo-edukacyjne dostawców przynoszą efekty w postaci realnych projektów. Coraz większa liczba firm dostrzega korzyści wynikające z zastosowania tej technologii. W Polsce zaistniały już podstawowe warunki pozwalające na rozwój tego segmentu rynku – doszło do istotnych zmian w sposobie postrzegania usługi przez klientów końcowych, rozwoju samej technologii oraz stanu infrastruktury teleinformatycznej w kraju. Klienci mogą postrzegać chmurę jako narzędzie dające im dużą elastyczność i łatwość dostosowania używanego środowiska IT do kierunków rozwoju ich biznesu. Choć z drugiej strony brak potrzeby używania chmury to najczęściej wymieniany powód wstrzymujący firmy przed skorzystaniem z tej oferty.
Eldorado
Firma Kapsch BusinessCom przeprowadziła w krajach Europy Środkowo Wschodniej kompleksowe badania rynku technologii informatycznych. Okazuje się, że Polska jest eldoradem dla dostawców oferujących usługi w chmurze. Opublikowany w lutym tego roku raport mówi, że aż 31 % polskich firm korzysta z zasobów informatycznych w chmurze (kilka procent powyżej średniej dla badanych krajów). Z tego jedna trzecia polega na chmurze w dużym stopniu, a nieco ponad połowa w średnim. Kolejne 30 % ankietowych planuje w ciągu następnych trzech lat przenieść część systemów informatycznych do chmury publicznej. Ogólnie, podobnym zainteresowaniem cieszy się oferta lokalnych oraz międzynarodowych dostawców. Jednak międzynarodowe firmy obecne na naszym rynku zdecydowanie preferują ofertę międzynarodowych dostawców (72%).
źródło: Kapsch BusinessComJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter