

Opublikowany u nas wczoraj test gamingowego tabletu SHIELD Nvidii pokazał, że podstawową słabością tego wydajnego urządzenia jest skromna liczba gier, które potrafiłyby wykorzystać jego możliwości. Na czerpanie z biblioteki Androida nie ma specjalnie co liczyć, google'owy system nie jest i nie będzie priorytetem dla wydawców elektronicznej rozrywki, iOS ma tutaj ogromną przewagę. Zieloni zdani są na siebie – i by wzmocnić swoje siły, kupili jeden z najlepszych zespołów deweloperskich, specjalizujących się w przenoszeniu gier między platformami.
NVIDIA już wcześniej płaciła za przeniesienie słynnych gier na Androida, to właśnie w ten sposób powstały działające na Shieldzie wersje gier Half-Life 2 i Portal. W marcu zieloni nawiązali współpracę z firmą Transgaming, znaną przede wszystkim użytkownikom Maka i Linuksa. To autorzy middleware Cider i (porzuconego już) Cedega, zbudowanych na bazie bibliotek Wine, ułatwiającego przenoszenie gier z Windows na OS-a X i Linuksa. Ich zadaniem miało być przeniesienie na Shielda gry Metal Gear Rising: Revengeance, jako tytułu premium dla najnowszej stacjonarnej konsoli SHIELD TV.
Teraz, trzy miesiące później, NVIDIA zdecydowała się wykupić cały dział Graphics & Portability z firmy Transgaming. Zostanie on przekształcony w niezależną jednostkę w dziale NVIDIA GameWorks. Oficjalnie nie podano powodów zakupu, stwierdzając jedynie, że nowi programiści wzmocnią wysiłki w dziedzinie GameWorks, ale można być pewnym, że chodzi właśnie o przenoszenie kolejnych gier na konsole i tablety SHIELD.
Taka decyzja jest szeroko komentowana w branży – do tej pory ludzie z Transgaming zajmowali się znacznie łatwiejszym zadaniem, przenoszeniem gier między dwoma systemami operacyjnymi działającymi na architekturze x86. Teraz będą musieli przenosić gry z Windows na architekturę ARM, zapewne z optymalizacjami pod Tegrę K1/X1. Gwarancji na to, że gry te w ogóle uruchomią się na urządzeniach z Androidem z innymi procesorami ARM raczej nie ma. Na pewno zaś nie uruchomimy ich na sprzęcie z Androidem x86.
Jeśli chodzi o samo Transgaming, to firma ta ogłosiła, że zamierza teraz skupić się na tworzeniu gier dla rynku SmartTV w ramach programu GameTree TV, będzie też rozwijała i licencjonowała swój czysto software'owy renderer SwiftShader, wykorzystywany m.in. w Google Chrome.
źródło: nvidiaJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter