Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950

Gdy partner staje się konkurentem: producenci PC niezadowoleni, że Microsoft wchodzi im w drogę.



W minionej dekadzie relacje Microsoftu z producentami sprzętu były jasne – gdy oni projektują, budują i sprzedają sprzęt, Microsoft opracowuje dla sprzętu tego systemy operacyjne i aplikacje. Mieliśmy do czynienia z korzystną dla wszystkich symbiozą, a sprzętowe „wycieczki” firmy z Redmond, takie jak produkcja myszek czy klawiatur nikomu nie przeszkadzały.

Dzisiaj sytuacja jest zgoła inna. Coraz więcej producentów PC widzi w Microsofcie nie kluczowego partnera, ale groźnego rywala. W ciągu ostatniego półtora roku Microsoft zamienił się w znaczącego producenta sprzętu, oferując smartfony, tablety, urządzenia ubieralne, laptopy, laplety oraz przeróżne akcesoria. Pozostali producenci PC nie zamierzają tego tak zostawić, szukając nowych strategii w świecie, w którym niespodziewanie pojawił się tak groźny rywal na kurczącym się przecież rynku.

Te zmiany w podejściu do biznesowych relacji dały się odczuć podczas ostatniego spotkania branży Canalys Channels Forum w Barcelonie, gdzie dyrektor operacyjny Lenovo, pan Gianfranco Lanci, stwierdził, że odmówił sprzedaży w sieci dystrybucyjnej Lenovo komputera Surface Pro 3, mimo że Microsoft bezpośrednio o to poprosił. Według Lanciego nie ma żadnego powodu, dla którego miałby sprzedawać produkt, nie bójmy się tego słowa, konkurenta – więc jego firma nie przystąpiła do programu Surface Enterprise Initiative.

Lenovo to jednak firma chińska, a relacje chińsko-amerykańskie są specyficzne. Czy inni ważni amerykańscy partnerzy Microsoftu nie chcieliby produktów Microsoftu? Odpowiedź jest skomplikowana. Zarówno HP jak i Dell zgodziły się na sprzedaż urządzeń Surface, ale widać, że nie są z tym zbyt szczęśliwe. Wiceprezes HP, Dion Weisler, przyznał, że choć jego firma zgodziła się na żądania Microsoftu, to jednak nie promuje specjalnie produktów i usług związanych z Surface, sprzedaje je tylko wtedy, jeśli klient bardzo na to nalega, a sprzedawcy nie dostają z tego żadnej prowizji. HP nie chce swoich klientów, z którymi utrzymuje niejednokrotnie mające dziesiątki lat relacje, oddać w ręce konkurenta.

Z kolei Marius Hass, dyrektor sprzedaży Della, broniąc swojej decyzji o wprowadzeniu Surface do oferty, stwierdził, że zrobił to dlatego, że jego biznesowi klienci chcieli Surface, pod warunkiem, że będą one zarządzane i wdrażane przez Della, w ramach tego samego ekosystemu i spójnego modelu zaangażowania. I w sumie trudno się panu Hassowi dziwić – słusznie zauważa, że obecnie alternatywy są dwie: albo powiedzieć klientowi – przykro nam, nie jesteśmy zainteresowani, bo to produkt konkurencyjny, albo powiedzieć – szanowny kliencie, oczywiście, zadbamy o twoje potrzeby.

Po premierze najnowszych urządzeń Surface sytuacja zrobiła się jeszcze bardziej skomplikowana. Chwilę po ich debiucie, sprzętowi partnerzy Microsoftu wprowadzili na rynek liczne „odpowiedzi na Surface”, tańsze i zdaniem wielu lepsze. Choć firma z Redmond wydała duże pieniądze na stworzenie nowej kategorii sprzętu (Dion Weisler ocenił, że w Surface utopiono dobre 2 mld dolarów), minie jeszcze sporo czasu, zanim jej się to zwróci – a agresywnie promując swoje urządzenia może jedynie antagonizować innych producentów PC, którym sprzedaż na kurczącym się rynku idzie coraz gorzej.

Z analogiczną sytuacją mamy do czynienia na rynku mobilnym. Trudno wywalczyć sukces Windows dla smartfonów tylko za pomocą Lumii, tymczasem najwięksi producenci podchodzą do Windows Phone jak pies do jeża – i trudno im się w tej kwestii dziwić. Od Microsoftu mogą dostać jedynie gotowy, zamknięty system, na który nie mają żadnego wpływu, żadnej możliwości odróżnienia się od konkurencji, a co gorsze, ich najważniejszym konkurentem jest tu sam Microsoft, w pełni kontrolujący ekosystem oprogramowania i usług dla Windows Phone. To osobliwa, niespotykana nigdzie indziej postawa. Apple jest sam dla siebie sterem, żeglarzem i okrętem, gorliwie zwalczającym wszystkie formy naśladownictwa czy emulacji swoich produktów, z kolei Google skupiło się na dostarczaniu oprogramowania i usług dla wszystkich zainteresowanych producentów sprzętu. Owszem, istnieje linia smartfonów i tabletów Nexus, budowane są chromebooki z serii Pixel, ale są to urządzenia adresowane raczej do deweloperów, na niewielką skalę, nie będące bezpośrednimi konkurentami dla tego, co wyprodukuje Samsung, LG czy inni zainteresowani Androidem lub Chrome OS-em.



źródło: microsoft


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter





Autor Komentarz
karol3 Napisany : 29.10.2015 21:00

duża konkurencja lepiej dla klientów spada cena

  
Zegar
Aktualny czas w Kraków:

Pogoda

Aktualności
 · Depopulacja IT
Napisane przez Pawel
( 01.07.2025 06:59 )

 · Infoshare 2025 - organizatorzy podsumowują konferencje i ogłaszają zwycięskie startupy
Napisane przez Pawel
( 30.06.2025 06:55 )

 · Port USB C - z wyglądu identyczny, ale diabeł tkwi w szczegółach
Napisane przez Pawel
( 27.06.2025 06:45 )

 · Android Automotive - od projekcji telefonu do pełnoprawnego systemu operacyjnego dla aut
Napisane przez Pawel
( 26.06.2025 08:35 )

 · Ponad 1/3 polskich internautów wyżej ceni odpowiedzi AI niż wyniki z Google.
Napisane przez Pawel
( 25.06.2025 06:12 )

 · Microsoft Surface Pro Copilot+ PC 5G już w T-Mobile. Urządzenie tańsze o 1700 zł
Napisane przez Pawel
( 24.06.2025 06:10 )


Ankiety
Czy w najbliższym czasie zamierzasz zainstalować Windows 11?
Czy Windows 11 okaże się tak samo dobry jak Windows 10?
 Tak
 Nie
 Zostaje przy obecnym systemie

 
Inne sondy

Subskrybuj RSS
[RSS]

Jeżeli chcesz na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia, wykorzystaj możliwość kanałów informacyjnych RSS.
Jak subskrybować kanał RSS?


Galeria
Samsung Galaxy Ring

Artykuły
1 . Czym różni się NPU od GPU - wyjaśniamy kluczowe różnice.
(14.08.2024)
2 . Wielka dziura w odporności
(15.07.2024)
3 . Na uczelniach AI będzie śledziło plagiaty AI
(19.02.2024)
4 . Eksperci: kary za nieprzestrzeganie unijnych przepisów dot. AI mogą być wyższe niż za łamanie RODO.
(26.12.2023)
5 . SpaceX wyniesie na orbitę satelitę SatRev z perowskitami Saule Technologies
(07.11.2023)
6 . Aplikacja do słuchania obrazów z kosmosu.
(23.10.2023)
7 . Eksperci: warto uczyć się korzystania z narzędzi wykorzysujących sztuczną inteligencję
(18.09.2023)
8 . Czym jest transformacja cyfrowa? Niezbędne zakłócenie.
(15.08.2023)
9 . Prywatna misja na ISS wystartowała m.in. z polskim sprzętem do badania mózgu.
(23.05.2023)
10 . Polka na liście 100 Technologists to Watch
(07.04.2023)

Popularne pliki
1 . PITy 2020
(10.01.2021)
2 . PITy 2019
(12.02.2020)
3 . PITy 2018
(18.02.2019)
4 . PITy 2017
(15.02.2018)
5 . TeamViewer 13.0
(15.02.2018)
6 . Google Chrome 64
(15.02.2018)
7 . Mozilla Firefox 58.0.2
(15.02.2018)
8 . TeamViewer 12.0
(27.04.2017)
9 . PITy 2016
(07.02.2017)
10 . PITy 2015
(26.03.2016)


^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.