

Coraz więcej czynności w rozwiązaniach ERP ulega automatyzacji, system analizuje dane, prognozuje i podpowiada rozwiązania, jednak ostateczne decyzje zawsze należą do użytkownika systemu.
Firma badawcza Gartner przewiduje, że wydatki na aplikacje dla przedsiębiorstw wyniosą w 2019 roku na całym świecie ponad 201mld USD, wzrost ten generują głównie trzy czynniki: rozbudowa funkcjonalna, projekty związane z transformacją i cyfrową modernizacja systemów. Pod pojęciem modernizacji kryje się zmniejszenie monolityczności systemów, zwiększenie ich elastyczności i coraz większa "samoobsługowość".
Samoobsługa systemu ERP polega na zbieraniu danych z różnorodnych źródeł, inteligentnym ich interpretowaniu i podejmowaniu działań na podstawie przeanalizowanych informacji przy minimalnym udziale użytkowników. Rozwiązania self-service potrafią samodzielnie analizować nie tylko stale rosnącą liczbę danych generowanych przez ludzi, ale także przez różnego rodzaju urządzenia, a takich urządzeń podłączonych do Internetu według analityków Gartnera, będzie za 5 lat 26 miliardów. - Automatyzowanie systemów przynosi oczywiste korzyści: redukcja kosztów, oszczędność czasu, możliwość skoncentrowania się na kluczowych procesach przedsiębiorstwa. Ułatwia przeprowadzanie zmian w organizacji poprzez łatwość adoptowania systemu do nowych warunków. Filozofia self-driving ERP opiera się bowiem na automatyzacji zadań wykonywanych wcześniej ręcznie, redukcji lub całkowitej eliminacji konieczności wprowadzania danych poprzez zastosowanie inteligentnych rekomendacji do ich wprowadzenia. - mówi Jacek Parzonka, product manager Navireo, InsERT S.A.
źródło: Navireo, InsERT S.A.Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter