

Dzięki nowym umowom z dystrybutorami, HBO Polska poszerza ofertę swojego serwisu wideo HBO GO o pozycje filmowe do tej pory nieemitowane na swoich telewizyjnych antenach. Czy to początek walki z Netflixem, o którym coraz głośniej na polskim rynku?
Do tej pory oferta serwisu HBO GO składała się głównie z pozycji emitowanych wcześniej w HBO oraz Cinemax. Od pewnego czasu oferta HBO GO poszerzana jest także o filmy do tej pory nieemitowane na antenach obu stacji, ale przykładowo w Canal+. Wśród nich znajdują się także nieco starsze polskie tytuły takie jak m.in.: "Jesteś Bogiem", "Obława", "Sponsoring", "Dziewczyna z szafy", "Dzień kobiet", "Yuma", "Lęk wysokości" czy "Piąta pora roku". Nie brakuje także głośnych pozycji zagranicznych, jak m.in. "Idy marcowe" czy "Atlas chmur". Pozycje dostępne są także w usłudze HBO On Demond.
Nie jest to jedyne poszerzenie oferty serwisu HBO GO w ostatnim czasie. Od kilku tygodni w ramach HBO GO dostępna jest także specjalne wyselekcjonowana kolekcja z produkcjami Disneya.
Przypomnijmy, że HBO GO to internetowy serwis wideo na żądanie, który za pomocą komputera, smartfona, tabletu, telewizora umożliwia nieograniczony dostęp do zawartych w nim treści: produkcji HBO, filmowych hitów, kultowych seriali, programów dokumentalnych, komediowych i innych. Wszystkie pozycje dostępne są w języku polskim
Wciąż największym minusem serwisu HBO GO jest ograniczenie sprzedaży do operatorów płatnej telewizji, którzy dostęp do serwisu oferują głównie wraz z pakietem telewizyjnym HBO. Na szczęście niektórzy operatorzy płatnej TV oferują także dostęp do HBO GO w pakiecie z samym internetem, bez konieczności dokupowania telewizji. Dodatkowo komórkowa sieć Plus oferuje dostęp do HBO GO także wraz z abonamentem telefonicznym lub internetowym. Ceny dostępu do HBO od 20 zł miesięcznie (w zależności od operatorów).
Internauci, którzy np. treści wideo oglądają wyłącznie w sieci, od dawna domagają się sprzedaży dostępu do HBO GO bez pośrednictwa operatorów. HBO nie może pozostać obojętne na te głosy. Tym bardziej, że w Polsce coraz głośniej jest o największym konkurencie - serwisie Netflix, który ostatnio nie tylko spolszczył swój serwis, ale także jest mocno promowany T-Mobile, a w 2017 roku pojawi się w dekoderach UPC Polska. Na rynku amerykańskim problem ten rozwiązano udostępniając m.in. niezależny serwis HBO Now. Na razie nie ma planów wprowadzenia tej usługi do Polski.
źródło: hboJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter