

Poczta Polska oddała do użytku pierwsze automaty paczkowe w Warszawie. Do końca października tego roku w całej Polsce będzie działało 200 tego typu maszyn. Samoobsługowe urządzenia dołączą do rozwijającej się sieci Odbiór w Punkcie, dzięki której klienci Poczty Polskiej sami decydują gdzie i kiedy odbiorą swoją przesyłkę.
Automaty paczkowe Poczty Polskiej znajdą się w wydzielonych strefach dostępnych całodobowo w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka. Do końca sierpnia zostanie uruchomionych co najmniej 100 takich automatów w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Trójmieście i na Śląsku. Pozostałe 100 maszyn będzie oddanych do użytku do końca października, czyli jeszcze przed świątecznym szczytem paczkowym.
- Nowe automaty paczkowe są uzupełnieniem naszej sieci punktów odbioru. Obecnie udostępniamy ponad 11,6 tys. punktów w całej Polsce, sieć będzie rozwijana z partnerami ogólnopolskimi w zakresie uruchamiania urządzeń do odbioru paczek. Chcemy usprawnić odbiór przesyłek, bo z roku na rok zainteresowanie zakupami w e-sklepach rośnie. W ubiegłym roku Polacy zamówili ponad 475 mln paczek. Oceniamy, że w 2023 roku wielkość rynku przesyłek z e-zakupami osiągnie wolumen 900 mln - mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.
Badania pokazują, że wraz z rozwojem eCommerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek na korzyść coraz częściej wybieranych punktów odbioru. Z danych Poczty wynika, że blisko 25 procent paczek w 2018 roku było odebranych przez klientów w sieci punktów odbioru. Dzięki automatom paczkowym klienci Poczty Polskiej zyskają dodatkowe miejsce, z którego będą mogli odebrać swoje przesyłki.
- O tym, że trafiliśmy w gusta Polaków najlepiej świadczą dane, z których wynika, że do naszej sieci Odbiór w Punkcie tylko w pierwszym półroczu 2019 nadano prawie taki sam wolumen przesyłek jak w całym roku 2018. Klienci cenią sobie bliskość lokalizacji punktów i elastyczne godziny odbioru. Automaty paczkowe to kolejna forma opcji dostawy, która da naszym klientom jeszcze większy komfort e-zakupów - podkreśla Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż.
Pierwszy automat paczkowy został uruchomiony w nowo otwartej filii Poczty Polskiej znajdującej się na osiedlu Port Praski przy ul. J. Sierakowskiego 5 w Warszawie. Kolejnych pięć maszyn w sieci Poczty Polskiej już działa w warszawskich sklepach Biedronka.
- Uruchomienie nowej sieci automatów paczkowych przy współpracy z Pocztą Polską to bardzo duży krok w rozwoju całego sektora e-commerce w naszym kraju. Z naszej usługi mogą korzystać wszyscy, którzy cenią sobie wygodne i zautomatyzowane rozwiązania, pozwalające zaoszczędzić czas oraz realnie przekładające się na komfort użytkowników. Nowa sieć znacznie ułatwi konsumentom odbiór paczek, zamawianych online, tym bardziej że automaty zostaną zainstalowane w najbardziej przystępnych lokalizacjach. Współpraca z tak poważnym partnerem jak Poczta Polska tylko utwierdza nas w przekonaniu, że rynek jest gotowy na innowacyjne technologie - dodał Michał Czechowski, prezes zarządu SwipBox Polska, producenta i operatora automatów paczkowych.
W instalowanych automatach paczkowych klienci będą mogli odebrać np. swoje zakupy internetowe, w tym produkty kupowane dzięki usłudze Allegro Smart, w której Poczta Polska współpracuje z Allegro, liderem sprzedaży on-line w Polsce.
źródło: Poczta PolskaJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter