Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950

Xbox Series X czy PS5: programista Valve o tym, która z konsol jest szybsza.



Nie da się zaprzeczyć, że PlayStation 5, przynajmniej na papierze posiada ultra-szybki dysk SSD o przepustowości I/O (5,5 GB/s) ponad dwukrotnie wyższej niż w przypadku i tak już ekstremalnie szybkiego Xbox Series X (2,4 GB/s). Jednak te suche liczby, jak i dyskusja o nowym algorytmie kompresji Kraken mogą nie odsłaniać całej prawdy na ten temat.


źródło: youtube

Szybkie dyski SSD zapewniają - w przypadku nieskompresowanych danych - bardzo krótki czas potrzebny do tego, by gra strumieniowała tekstury natychmiast do świata gry. Jeśli chodzi o skompresowane dane, prędkość ich przesyłania przez dysk PS5 jest jeszcze bardziej imponująca (do niemal 9 GB/s), a wszystko dzięki algorytmowi Kraken, pod który dopasowany został kontroler pamięci flash w konsoli Sony.

Xbox Series X: BCPack może okazać się lepszym algorytmem niż Kraken w PS5

Mimo tej suchej przewagi w liczbach, profesjonaliści z branży gier podają w wątpliwość rozwiązanie PlayStation 5. Richard Geldreich, były programista SpaceX, Valve i Ensemble Studios (twórców Age of Empires), zauważa, że a) Kraken to algorytm o zastosowaniu ogólnym i b) większość danych w grach to tekstury, którymi zajmuje się GPU.

Dlatego też, jego zdaniem, algorytm BCPack, który Microsoft będzie stosować w Xbox Series X jest lepszym rozwiązaniem. Dlaczego? W słowach Geldreicha: ten algorytm jest "stworzony po to, by skopać tyłek teksturom" i właśnie to się jego zdaniem najbardziej liczy.

Xbox Series X także odciąża procesor przy dekompresji danych, gdyż posiada dedykowany do tego układ na poziomie sprzętowym. Dzięki temu CPU nie jest dodatkowo obciążony, a gry mogą zajmować proporcjonalnie mniej miejsca niż dotychczas.

Nie tylko Sony pomyślało o optymalizacji I/O. Microsoft opracował nowy system zwany Direct Storage, dopasowany specyficznie pod gry, aby wycisnąć maksimum z dysku SSD oraz zwiększyć efektywność dekompresji. W normalnych warunkach, na PC za wspomaganie przesyłania i dekompresji danych gier na SSD odpowiadałoby pięć z ośmiu rdzeni Zen 2.

Dzięki Direct Storage odpowiadać będzie za to jedynie... 1/10 jednego rdzenia. A nadwyżka mocy pójdzie w więcej postaci na ekranie oraz bardziej szczegółową fizykę i symulację świata.

If Sony only has Kraken, with no good GPU texture encoder like BCPack or crunch etc. in its SDK, then MS will have a great advantage on how many compressed GPU texels they can deliver per second into RAM.
— richgel999 (@richgel999) March 18, 2020

Były pracownik Valve uważa, że Kraken to świetna technologia, ale podkreśla, że zapewnia ona lepszą bezstratną kompresję. Kraken nie jest jego zdaniem wystarczający, aby zrobić różnicę jeśli chodzi o dane tekstur. W ich przypadku, Geldreich podaje, że Kraken jest w stanie zredukować rozmiar tekstur o 20-30 procent, podczas gdy BCPack, aż o 50 procent. Były programista Valve konkluduje, że PS5 powinno zapewnić dobry algorytm dekompresji tekstur dla GPU, albo inaczej nie będzie w stanie rywalizować z Xbox Series X, gdzie jego zdaniem Microsoft użył nowoczesnego podejścia omijając kompresję LZ.

Ostatecznie więc możemy mieć do czynienia z wybiórczym przedstawianiem danych w zupełnie innych metodologiach, tym bardziej gdy nie dysponujemy taką samą ilością informacji o obydwu konsolach.



źródło: valve


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter





Autor Komentarz
Jankes Napisany : 23.04.2020 12:10

Jest czad! I moc!

Zapowiada się niezła moc w 4K

  
Zegar
Aktualny czas w Kraków:

Pogoda

Aktualności
 · Promocje na majówkę: tańsze smartfony, raty 0 zł i spore zniżki
Napisane przez Piotr
( 09.05.2025 04:15 )

 · PKP Intercity zintegrowało bilety z warszawską komunikacją miejską
Napisane przez Piotr
( 08.05.2025 06:14 )

 · Warka z nowym pozycjonowaniem, identyfikacją i kampanią - "zrzucamy zbroję"
Napisane przez Piotr
( 07.05.2025 08:09 )

 · "Minghun" - poruszający film z Marcinem Dorocińskim od 2 maja na VOD
Napisane przez Piotr
( 06.05.2025 07:07 )

 · Netflix z mocnymi wynikami. Wall Street może odetchnąć z ulgą?
Napisane przez Piotr
( 05.05.2025 06:03 )

 · Majówka 2025
Napisane przez Piotr
( 02.05.2025 06:58 )


Ankiety
Czy w najbliższym czasie zamierzasz zainstalować Windows 11?
Czy Windows 11 okaże się tak samo dobry jak Windows 10?
 Tak
 Nie
 Zostaje przy obecnym systemie

 
Inne sondy

Subskrybuj RSS
[RSS]

Jeżeli chcesz na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia, wykorzystaj możliwość kanałów informacyjnych RSS.
Jak subskrybować kanał RSS?


Galeria
Samsung Galaxy Ring

Artykuły
1 . Czym różni się NPU od GPU - wyjaśniamy kluczowe różnice.
(14.08.2024)
2 . Wielka dziura w odporności
(15.07.2024)
3 . Na uczelniach AI będzie śledziło plagiaty AI
(19.02.2024)
4 . Eksperci: kary za nieprzestrzeganie unijnych przepisów dot. AI mogą być wyższe niż za łamanie RODO.
(26.12.2023)
5 . SpaceX wyniesie na orbitę satelitę SatRev z perowskitami Saule Technologies
(07.11.2023)
6 . Aplikacja do słuchania obrazów z kosmosu.
(23.10.2023)
7 . Eksperci: warto uczyć się korzystania z narzędzi wykorzysujących sztuczną inteligencję
(18.09.2023)
8 . Czym jest transformacja cyfrowa? Niezbędne zakłócenie.
(15.08.2023)
9 . Prywatna misja na ISS wystartowała m.in. z polskim sprzętem do badania mózgu.
(23.05.2023)
10 . Polka na liście 100 Technologists to Watch
(07.04.2023)

Popularne pliki
1 . PITy 2020
(10.01.2021)
2 . PITy 2019
(12.02.2020)
3 . PITy 2018
(18.02.2019)
4 . PITy 2017
(15.02.2018)
5 . TeamViewer 13.0
(15.02.2018)
6 . Google Chrome 64
(15.02.2018)
7 . Mozilla Firefox 58.0.2
(15.02.2018)
8 . TeamViewer 12.0
(27.04.2017)
9 . PITy 2016
(07.02.2017)
10 . PITy 2015
(26.03.2016)


^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.