

Według doniesień medialnych, po tym, jak Disney okazał się otwarty na pożegnanie się ze swoim tradycyjnym biznesem telewizyjnym, zgłaszają się pierwsi zainteresowani.
W szczególności odbyły się pierwsze rozmowy z lokalnym dostawcą stacji telewizyjnych Nexstar, poinformował serwis finansowy Bloomberg. Disney podkreślił, że bada strategiczne opcje dla swojej linearnej działalności, ale nie podjął jeszcze decyzji o sprzedaży sieci ABC i innych kanałów.
– Chociaż jesteśmy otwarci na rozważenie różnych opcji strategicznych dla naszych liniowych biznesów, to w chwili obecnej The Walt Disney Company nie podjęła żadnej decyzji dotyczącej sprzedaży ABC ani jakiejkolwiek innej nieruchomości, a wszelkie raporty na ten temat są bezpodstawne, czytamy w oświadczeniu The Walt Disney Company z 14 września 2023 roku. Odejście od telewizji liniowej byłoby radykalną zmianą dla Disney'a.
Jednak faktem jest, że biznes telewizji kablowej w USA, który od dawna jest bardzo dochodowy, kurczy się. Disney stawia na streaming, aby dotrzeć bezpośrednio do konsumentów. Jednak aktywność streamingowa wokół usługi Disney+ jest nadal na minusie i jak dotąd wciąż finansowana z dochodów linearnej telewizji. Przychody spadają. W ostatnim kwartale 2023 r. przychody z klasycznej telewizji spadły o 7% do 6,7 mld dolarów. Wynik operacyjny spadł o 23% do 1,9 mld dolarów.
Tymczasem przychody z transmisji strumieniowej wzrosły o 9% do 5,5 mld dolarów ze stratą operacyjną w kwocie 512 mln dolarów. W tej sytuacji dyrektor generalny The Walt Disney Company, Bob Iger, chce taniej produkować treści dla serwisu streamingowego i już nakazał, aby tańsze były seriale i filmy ze świata komiksów Marvela oraz uniwersum „Gwiezdnych Wojen”. Tymczasem Disney nie spodziewa się już osiągnięcia celu od 215 do 245 mln subskrybentów swojej oferty streamingowej w 2024 roku.
Cel ten został założony w 2022 roku. W ostatnim kwartale 2023 r. liczba użytkowników Disney+ wzrosła ze 104,9 do 105,7 mln. Bloomberg poinformował również, że amerykański producent telewizyjny Byron Allen zaoferował Disney'owi 10 mld dolarów za ABC oraz kanały telewizyjne FX i National Geographic.
źródło: disneyJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter