

Filmowo-serialowe hity październik w Canal+ i Canal+ Online.
Wśród filmowych hitów filmowych premiera polskiej komedii "Masz ci los!" (od 7 października). Rodzina przyjeżdża na pogrzeb ukochanego dziadka. Podczas stypy orientują się, że w loterii padły właśnie numery, którymi staruszek grał przez całe życie. Nie ma czasu na rozpacz i łzy, kiedy zwycięski kupon spoczywa w marynarce. W trumnie, razem ze zmarłym. Rodzina nagle odczuwa silną potrzebę zobaczenia dziadka jeszcze raz... Do gry niespodziewanie wkracza także ksiądz okolicznej parafii, który doskonale wie, co knują krewni i sam też chętnie skorzystałby z wygranej sumy pieniędzy. Rozpoczyna się wyścig na pomysły, intrygi i podstępy. Najlepiej takie, żeby fortuną podzielić się z możliwie najmniejszym gronem.
"Bejbis" (od 14 października) to polsko-włoska produkcja nominowana do Orła w kategorii Najlepsza muzyka. W rolach głównych Marta Żmuda Trzebiatowska i Grzegorz Małecki.
Mikołaj i Ada, para w średnim wieku, średniozamożna, nieco ponad polską przeciętną, jedna córka - Mela. Ich ustabilizowane życie komplikuje pojawienie się nieplanowanego dziecka. Jak bohaterowie poradzą sobie z nowym wyzwaniem?
Z kolei "A oni dalej grzeszą, dobry boże!" (od 21 października) to trzecia z kolei część francuskiej serii komediowej, która przebojem wdarła się na ekrany światowych kin. 40 lat minęło jak jeden... grzech? Państwo Verneuil mają co świętować - taki staż małżeński to nie przelewki i zdaniem ich córek świetna okazja, by zorganizować huczną imprezę niespodziankę. A żeby było jeszcze weselej, na przyjęcie z różnych zakątków świata przyjeżdżają rodzice Rachida, Davida, Chao i Charles'a. Jeśli Państwo Verneuil myśleli, że czterech nietuzinkowych zięciów to już za dużo, to się dopiero zdziwią... Miej ich wszystkich w opiece, dobry Boże.
FILM
"Tori i Lokita". Tori jest małym chłopcem, Lokita zaledwie nastolatką, oboje uciekli przed przemocą i biedą z Afryki Zachodniej. Chcieliby razem ułożyć sobie nowe życie w Belgii. Obojętność imigracyjnych urzędników, rodziny domagające się wsparcia i długi zaciągnięte u przemytników spychają jednak bohaterów w szarą strefę, gdzie za eksploatowanie pozbawionych opieki i praw dzieci biorą się przestępcy. Podejrzani dla urzędów, bezbronni wobec przemocy, chłopak i dziewczyna mogą liczyć tylko na siebie...
"Prześwietlenie" (od 10 października). Akcja rozgrywa się w transylwańskiej miejscowości pełnej cichych uprzedzeń i zadawnionych urazów, które eksplodują wraz z pojawieniem się w tutejszej piekarni nowych pracowników - emigrantów ze Sri Lanki. Ksenofobia to chleb powszedni w regionie zamieszkanym przez kilka narodowości, więc wspólny wróg może okazać się użyteczny. Ten motyw to tylko jeden z wielu wątków, które się tutaj splatają. Miłość, dziecięca trauma, komiczny eko-aktywizm, wrażliwe męskie ego - to wszystko tworzy wschodnioeuropejski gordyjski węzeł. Wszyscy w nim dzisiaj tkwimy, nie umiejąc go ani przeciąć, ani rozwiązać.
"Kompromat" (od 12 października). Francuski dyplomata Mathieu zostaje nocą aresztowany przez rosyjskie służby. Uwięziony i oskarżony o potworną zbrodnię, zdaje sobie sprawę, że padł ofiarą kompromatu. Szybko staje się jasne, że uczciwy proces jest niemożliwy, a zabiegi francuskich władz nieskuteczne. Mathieu uświadamia sobie, że jedyną szansą na przeżycie jest ucieczka z rosyjskiego więzienia o zaostrzonym rygorze.
"Ludzki głos" (od 26 października). Pedro Almodóvar w swoim pierwszym anglojęzycznym filmie inspiruje się monodramem Jeana Cocteau i daje pole do popisu znakomitej Tildzie Swinton. Bohaterka - zakochana, poniżona, zdesperowana - prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak... happy endem?
"Czarny demon" (od 28 października). Paul Sturgess, pracownik kompanii naftowej, przyjeżdża do miasteczka w Meksyku, aby dokonać inspekcji okolicznej platformy wiertniczej. Zabiera ze sobą żonę i dwójkę dzieci, dla których mają to być wakacje. Na miejscu miasto okazuje się być podupadłe, zaś platforma zniszczona i opustoszała. Ale nie jest to najgorsza z wiadomości. Niebawem bohaterowie przekonują się, że w pobliskich wodach grasuje rekin.
"Konsekracja" (od 31 października). Ginie ksiądz. To samobójstwo. A przynajmniej tak brzmi oficjalna wersja. Siostra zmarłego przyjeżdża do klasztoru na szkockiej wyspie Skye, chcąc przeprowadzić własne śledztwo. Na miejscu odkrywa szokującą prawdę - nie tylko o tym co się tam wydarzyło, ale i sobie samej.
SERIAL
"Tigger Point. Stan zagrożenia" (od października w Ale kino+). Londyn jest niczym pole minowe. Lana Washington, weteranka z Afganistanu, musi je rozbroić. Razem z Joelem Nutkinsem tworzy policyjny duet specjalistów od materiałów wybuchowych. Gdy w mieście zaczyna się seria bombowych zamachów, Lana wkracza do akcji. Tu nie ma miejsca na pomyłkę.
"Scarlet Hill" (od 4 października w Ale kino+) to koreański horror w ośmiu odcinkach. Mroczne sekrety wietnamskiej prowincji. Luu, przedsiębiorca z branży turystycznej, nadzoruje powstanie nowego kurortu. Towarzyszą mu narzeczona Vu i jej syn Boo. W okolicy dochodzi do serii tajemniczych i złowrogich zdarzeń. Bohaterowie zostają wciągnięci w mroczną intrygę. Victor Vu, jeden z najgłośniejszych wietnamskich reżyserów, przedstawia serial łączący grozę z kryminalną zagadką.
DOKUMENT
"AC/DC. Forever Young" (od 5 października) to film dokumentalny w reżyserii dwóch kobiet, Marie-Claire Javoy i Dominique Mesmin. Dokument przedstawia nigdy wcześniej niepublikowany materiał filmowy, skupiający się na prywatnej historii braci stojących za legendą grupy AC/DC. Bracia Young to siła napędowa zespołu: Malcolm, Angus i George, który był producentem nagrań i koncertów.
"Werner Herzog. Radykalny marzyciel" (od 9 października). Mistrz kina, artysta, poeta, poszukiwacz prawdy, marka, aktor, przepowiadacz katastrofy, legenda... Werner Herzog. Nikt nie potrafi opowiadać historii tak jak on, ale historia o nim jest równie fascynująca. Przeciągnął 300-tonowy parowiec przez górę w Peru, poddał aktorów hipnozie, rozmawiał z mordercami w celach śmierci. Gdy przegrał zakład, ugotował i zjadł swojego buta. Człowiek, który użyczył swojego głosu Simpsonom, grał w blockbusterach takich jak "Mandalorian" i przeszedł na piechotę z Monachium do Paryża, aby nie dopuścić do samobójstwa krytyczki filmowej, którą podziwiał.
"Inwigilacja. Dla dobra ogółu" (od 16 października). Film opowiada o chińskim państwie inwigilacyjnym. Niepokojąca opowieść o technologii, (auto)cenzurze i nadużyciach władzy w XXI wieku, które pandemia koronawirusa doprowadziła do przekroczenia wszelkich granic. W Chinach gromadzenie danych przyjęło karykaturalny obrót - państwo wie o obywatelach więcej niż oni sami. Nadzór nigdy nie ma tylko jednej twarzy. To mieszanka analizy zbiorów danych oraz systemu rankingu i cyfrowej kontroli, w którym można zdobyć i stracić punkty na podstawie dobrego lub złego zachowania. Wyrafinowana dyktatura oparta na Big Data warta jest parodii, ale w Chinach stała się rzeczywistością z dalekosiężnymi konsekwencjami.
źródło: canal+Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter