

Firma informuje, że opracowała nową technikę wyszukiwania w internecie treści zawartych w przekazach wideo. Jest to możliwe dzięki stosowaniu sztucznej inteligencji, a konkretnie oprogramowania Gemini.
Testy były prowadzone w Indiach, gdzie z nowej funkcji korzystali użytkownicy urządzeń mobilnych, którzy mają dostęp do usługi Google Lens. Na tym etapie prac nad rozwiązaniem, pytania można było zadawać wyłącznie w języku angielskim. Google nie ustaliło limitu dotyczącego długości analizowanego przekazu wideo i zdecydowało się na Indie z tego powodu, że bardzo wiele osób zamieszkujących ten kraj komunikuje się z jego usługami nie za pomocą klawiatury, ale głosu oraz grafiki lub przekazu wideo.
Badanie potwierdziło na przykład, że ponad 40% hindusów komunikuje się z asystentem Gemini wyłącznie za pomocą głosu. Firma po raz pierwszy wprowadziła możliwość wyszukiwania treści poprzez kojarzenie ze sobą zdjęć i tekstu dość dawno, bo trzy lata temu. Jak widać, sztuczna inteligencja pozwala już na to, aby do tandemu tego dołączyć trzeci element, jakim jest przekaz wideo.
Funkcja „Video Search” pozwala użytkownikowi poprosić sztuczną inteligencję o przejrzeniu nagranego przez niego filmu (co jest możliwe dzięki usłudze Google Lens) i wyszukanie w internecie postaci, obiektów czy sytuacji, które widać w tym filmie.
źródło: googleJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter