

Chińskie smart opaski oraz inteligentne zegarki opanowały rynek.
Huawei jest idealnym przykładem chińskiego przedsiębiorstwa technologicznego, które mimo wpisania na czarną listę Departamentu Handlu USA oraz ograniczenia dostępu do technologii z zachodu, a także zachodniego rynku zbytu w dalszym ciągu się rozwija.
Chiński gigant skutecznie obchodzi kolejne ograniczenia oraz angażuje się w produkcję i rozwój urządzeń, które pozwalają mu funkcjonować również w krajach zachodu.
W Europie firma Huawei przestawiła swój biznes B2C ze smartfonów z Androidem na komputery osobiste oraz urządzenia ubierane – elementy z portfolio, które mogą być dostarczane bez ograniczeń względem konkurencyjnych rozwiązań. Idealnie obrazuje to aktualna sytuacja na rynku urządzeń ubieranych.
Według najnowszego raportu kwartalnego IDC Wearables firma Huawei jest obecnie liderem rynku urządzeń ubieranych. Na rynek dostarczono aż 23,6 miliona urządzeń w Q1-Q3 2024, co stanowi wzrost o 44,2% względem 2023 roku.
Powyższe wyniki udało się osiągnąć pomimo braku dostępności urządzeń Huawei w Stanach Zjednoczonym – jednym z największych rynków zbytu na tego typu urządzenia.
W tym samym okresie czasu firma Apple, która pozbawiona jest wszelkiego rodzaju ograniczeń dostarczyła na rynek 22,5 miliona urządzeń ubieranych, a więc zegarków Apple Watch.
Na potrzeby analizy powyższych danych warto podkreślić, ze sprzęt firmy Apple, który od lat był najpopularniejszym urządzeniem ubieranym na świecie dostępny jest jedynie dla posiadaczy sprzętu Apple (brak kompatybilności z iOS), a na dodatek jest drogi – ceny startują z pułapu 999 zł, a kończą się nawet na 5099 zł. Dla porównania Huawei dostarcza na rynek pełen przekrój urządzeń ubieranych – od smart opasek bez GPS za nieco ponad 100 zł, aż po flagowe inteligentne zegarki za nawet 12999 zł (Huawei Watch Ultimate Design ze złota).
Wśród najlepszych zegarków Huawei w trzecim kwartale znalazły się Huawei D2, zegarek do pomiaru ciśnienia krwi drugiej generacji oraz flagowe modele GT5 i GT5 Pro.
W jaki sposób Huawei osiągnął tak dobre wyniki sprzedażowe? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Chiny pozostają największym rynkiem dla urządzeń ubieranych, ponieważ w ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku dostarczono tam 45,8 miliona urządzeń, co stanowi wzrost o 20,1% rok do roku. W Chinach sprzęt Apple jest drogi oraz postrzegany jako wyjątkowo luksusowy podczas gdy rozwiązania Huawei są dostępne cenowo i od lokalnego producenta. Idealnie integrują się również z niezwykle popularnym systemem HarmonyOS firmy Huawei, który został stworzony z myślą o chińskim rynku.
źródło: huaweiJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter