

Od 2 kwietnia 2025 roku historia zabytkowego hotelu Warszawa będzie płynnie spleciona z rozwojem przyszłościowych rozwiązań technologicznych. Lenovo oraz Motorola otworzyły w nim właśnie unikatowy showroom. Osobiście sprawdziliśmy, jakie nowości czekają na klientów.
Lenovo oraz Motorola to dwie doskonale rozpoznawalne na polskim rynku marki. Ze sprzętu Lenovo korzysta wiele korporacji, a smartfony Motoroli są chętnie wybierane przez konsumentów ze względu na świetną relację jakości do ceny, a także unikatowy design. Na przestrzeni ostatnich kilku lat Lenovo oraz Motorola systematycznie zwiększały swój udział rynkowy w kategoriach produktowych takich jak komputery przenośne, tablety czy smartfony.
Lenovo oraz Motorola z rewelacyjnymi wynikami sprzedażowymi
Według badania Gfk za rok finansowy 2024 Lenovo jest największym w Polsce dostawcą komputerów z 22-procentowym udziałem w rynku nowych komputerów osobistych. Od 2005 roku Lenovo sprzedało w naszym kraju ponad 10 milionów komputerów, w tym cieszące się dużą popularnością modele z serii Yoga, ThinkPad czy Legion. Również Motorola ma się czym pochwalić. W ubiegłym roku marka należąca do Lenovo wskoczyła na podium i stała się trzecim największym w kraju dostawcą smartfonów z 16-procentowym udziałem w sprzedaży. W ciągu ostatnich 10 lat (2014–2024) tylko w Polsce Motorola sprzedała łącznie 7,35 mln smartfonów, które ostatnio (m.in. dzięki ThinkPhone 25 czy Moto G85 5G) coraz częściej trafiają do klientów z sektora B2B
Stabilna pozycja sprzedażowa oraz niezwykle wysoka rozpoznawalność obu brandów na rynku, a także wysiłek lokalnego oddziału (i wstawiennictwo polskich członków zarządu), spowodowały, że w stołecznym hotelu Warszawa został otwarty drugi w Europie showroom. Co istotne, miejsce to łączy różne funkcje: klasycznego sklepu detalicznego, miejsca spotkań dla klientów korporacyjnych i B2B, a także centrum szkoleniowego. Cały showroom podzielono na kilka stref – ze smartfonami, tabletami, komputerami z serii Yoga, z rozwiązaniami Think oraz kącikiem LEGION dla graczy. W dniu otwarcia można było zobaczyć również prototypowe urządzenia, takie jak Lenovo ThinkBook z przezroczystym ekranem.
Warszawski showroom kluczowym elementem rozwoju biznesu w Polsce
Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska, oraz Matt Dobrodziej, SVP & EMEA President Lenovo, podczas konferencji prasowej wielokrotnie podkreślali, jak istotne jest otwarcie showroomu w Warszawie. Zgodnie z zamysłem lokalnego kierownictwa Lenovo ma on przyczynić się do kontynuacji współpracy z polską administracją publiczną, a także sektorem edukacji. W salonie będą organizowane spotkania biznesowe, szkolenia, a także prezentacje nowych produktów.
Lenovo w sektorze edukacji
Podczas konferencji prasowej z okazji otwarcia showroomu mieliśmy możliwość poruszenia wielu ciekawych kwestii z przedstawicielami Lenovo oraz Motoroli. Zgodnie z aktualną wizją rozwoju biznesu Lenovo dalej koncentruje się na sektorze edukacji i dostarcza sprzęt uniwersytetom oraz do szkół. Obie firmy nie zapominają również o najbardziej wykluczonej cyfrowo grupie odbiorców – seniorach. Lenovo oraz Motorola przygotowały przeznaczone specjalnie dla nich produkty, a także cykle szkoleń. W dalszym rozwoju ma również pomóc otwarty właśnie showroom w centrum Warszawy.
Dalszy rozwój razem z lokalną społecznością
W trakcie wydarzenia kierownictwo Lenovo podkreślało również nieustanne działania mające angażować lokalną polską społeczność. Lenovo we współpracy z Motorolą organizują wsparcie oraz programy warsztatowe dla dzieci opuszczających dom dziecka czy przygotowują paczki świąteczne dla seniorów. To jedynie klika przykładów aktywności podejmowanych przez obie firmy, a część kolejnych takich inicjatyw będzie mogła odbywać się teraz w nowym shoowroomie.
Unikalne doświadczenie dostępne dla każdego
Showroom w Warszawie jest niezwykle ważną inicjatywą. Miejsce to będzie hubem pozwalającym na łączenie klientów z sektora B2C, a także klientów instytucjonalnych z pracownikami Lenovo oraz Motoroli. Co istotne, obie firmy zapewniają pełne wsparcie dla każdego – począwszy od seniorów, przez nastolatków będących fanami gamingu, aż po profesjonalistów szukających narzędzi pracy.
źródło: motorolaJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter