

Firma zmodyfikowała bowiem usługę ChatGPT Search dodając do niej nową funkcję zakupową, która pozwala użytkownikom wyszukiwać produkty i kupować je za pośrednictwem witryn sprzedawców, przekierowując ich do nich automatycznie bezpośrednio z interfejsu ChatGPT.
OpenAI dodało do ChatGPT Search funkcję zakupową.
Mogą z niej korzystać również użytkownicy, którzy nie są zalogowani.
Funkcja przekierowuje użytkownika automatycznie do witryny sprzedawcy.
Ważne jest przy tym to, że z możliwości tej mogą korzystać wszyscy użytkownicy, niezależnie od tego czy zalogowali się wcześniej na swoje konto. A gra toczy się o wysoką stawkę. Każdego bowiem tygodnia z usług bota ChatGPT korzysta ponad miliard użytkowników, zwracając się wtedy do niego również z prośbą, aby wyszukał im w internecie nie tylko interesujące ich treści, ale również produktu. Nowa funkcja jest bardzo przydatna, gdyż znajdzie mu również witrynę sprzedającą np. buty określonej marki i automatycznie otworzy ją. I co ważne, zrobi to bez konieczności oglądania reklam, tak jak to robi wyszukiwarką Google.
Nowa funkcja wyszukiwania AI potrafi odkryć, że pytanie użytkownika zawiera treści wskazujące na to, że jest rzeczywiście zainteresowany kupnem jakiegoś produktu. Przystępuje wtedy automatycznie do akcji, wyszukując go w sieci i przekierowując użytkownika do sprzedawcy. Wprowadzając do wyszukiwarki opcje zakupową, OpenAI ulepszyło też sam mechanizm wyszukiwania, który w nowej wersji prezentuje bardziej precyzyjne i obszerne odpowiedzi.
źródło: openaiJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter