

Polscy internauci coraz chętniej szukają odpowiedzi przy użyciu chatbotów AI.
Zaledwie 26% użytkowników deklaruje, że w ogóle nie korzysta z modeli AI (takich jak ChatGPT, Deepseek) do pozyskiwania informacji - wynika z najnowszego badania przygotowanego przez agencję On Board Think Kong (OBTK).
Co istotne - ponad połowa badanych (51%) spośród osób korzystających z AI twierdzi, że odpowiedzi generowane przez modele językowe są bardziej satysfakcjonujące niż wyniki klasycznej wyszukiwarki Google. Przeciwnego zdania jest jedynie 11% respondentów.
Najczęściej używane narzędzia AI w Polsce:
ChatGPT -- korzysta z niego 60% użytkowników AI
Gemini -- 30%
Co trzeci internauta (33%) deklaruje regularne, cotygodniowe lub częstsze korzystanie z modeli AI.
- Dla większości marek obecność w odpowiedziach narzędzi opartych na modelach AI staje się naprawdę ważna. LLMy nie są jeszcze istotnym źródłem ruchu na strony, ale ich wpływ na świadomość czy wizerunek marki stale rośnie. Firmy powinny nie tylko zrewidować swoje plany SEO, ale też szerzej spojrzeć na strategie contentowe i zadbać o widoczność treści dla dużych modeli językowych - komentuje Norbert Kilen, strateg w On Board Think Kong.
źródło: googleJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter