Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950

Po smartfony Samsung Galaxy S23 do T-Mobile



Najnowsze smartfony Samsung Galaxy S23 są już dostępne w ofercie T-Mobile. Najnowsza seria to aż 3 modele, które łączy wyśmienite wzornictwo i funkcjonalna technologia. Wszystkie modele są dostępne zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych w wygodnych taryfach abonamentowych.

To już tradycja, że Samsung, lubiany nad Wisłą koreański producent urządzeń, na początku roku przedstawia nam nową serię smartfonów. Nie inaczej jest i teraz. Wraz z premierą serii smartfonów z serii S23, w ręce klientów trafiło 3 modele: Samsung Galaxy S23 5G 8/256GB, Samsung Galaxy S23+ 5G 8/256GB, Samsung Galaxy S23+ 5G 8/512GB, Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 8/256GB, Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 12/512GB.

Samsung jak zawsze nie zawodzi w kwestii designu – nowe urządzenia są pięknie zaprojektowane, ale mają też doskonałe parametry techniczne. Dotychczasowi użytkownicy rozwiązań tej marki potwierdzą, że robienie nimi zdjęć jest czystą przyjemnością. Szczególnie w przypadku Samsunga Galaxy S23 Ultra, który wyposażony jest w główną matrycę o rozdzielczości aż 200 MP, co przekłada się między innymi na jakość fotografii nocnej. Producent obiecuje, że nawet zdjęcia robione przy słabym świetle będą odpowiednio doświetlone, ostre i będą lepiej oddawać kolory, a to za sprawą technologii łączenia 16 pikseli w jeden, przez co urządzenie może zbierać duże ilości światła.

Zachęcamy też do obejrzenia najnowszych odcinków SprzętoZnawcy, które poświęcone są najnowszym modelom Samsunga – S23 Ultra oraz S23+.

Postaw na Samsunga Galaxy S23

"W ofertach T-Mobile przy zakupie dowolnego modelu Samsunga Galaxy S23 czeka na nas szereg korzyści. W ramach „Double your memory”, bez dodatkowych opłat, w podstawowej cenie modelu otrzymamy wyższą wersję pamięciową. Do tego, w ramach usługi Samsung Care+, producent zobowiązuje się do naprawienia szkód powstałych wskutek nieszczęśliwych wypadków – w ciągu roku możemy zgłosić aż 2 takie usterki, a zostaną one naprawione.

Chcąc wymienić swoje dotychczasowe urządzenia na Samsung Galaxy S23, nie musimy martwić się o to, że stare urządzenie będzie zalegało w szufladach. Możemy dać mu drugie życie i uzyskać do 3600 zł za odkup aktualnego telefonu lub 500 zł za zwrot zużytego telefonu do utylizacji. Aby to zrobić, należy sprawdzić, czy posiadane urządzenie znajduje się na tej liście i wypełnić odpowiedni formularz. Z powyższych benefitów można skorzystać do 16 lutego.

Po Samsung Galaxy S23 do T-Mobile

Smartfony Samsung Galaxy S23 klienci indywidualni mogą kupić przez stronę t-mobile.pl już od 1 lutego, a w salonach magentowego operatora od 3 lutego, w wybranych taryfach abonamentowych w 24 lub 36 ratach.

Wybierając ten model urządzenia w taryfach M Nielimitowana lub L Nielimitowana od T-Mobile, klient zyskuje nie tylko nielimitowane połączenia, SMS-y i MMS-y oraz nieograniczony limitem GB dostęp do sieci 5G w smartfonie (W wariancie M działa on z prędkością do 30 Mb/s, natomiast w wersji L – w maksymalnej dostępnej prędkości), ale również dodatkowy rabat na urządzenia w przypadku rat 0% na 24 miesiące. Wynoszą one w taryfie M – 100 zł, a w taryfie L – 250 zł.


źródło: t-mobile


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




62 tys. samochodów elektrycznych w Polsce - do 1 mln daleko.



Według danych z końca listopada 2022 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 135 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. Do 1 miliona jednak bardzo daleko! Przez pierwsze 11 miesięcy 2022 r. ich liczba zwiększyła się o 23 869 sztuk, tj. o 39% więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA. Elektryczne auta można obecnie doładowywać na 2527 stacjach działających w kraju.

Pod koniec listopada 2022 r. po polskich drogach jeździło 59 187 elektrycznych samochodów osobowych. W pełni elektryczne auta (BEV, ang. battery electric vehicles) odpowiadały za 29 780 szt. tej części floty pojazdów, a pozostałą część stanowiły hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 29 407 szt. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 2948 szt. W dalszym ciągu rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec listopada składała się z 16 160 szt., jak również liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która powiększyła się do 461 881 szt. Pod koniec ubiegłego miesiąca park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 803 szt. Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania.

Pod koniec listopada 2022 r. w Polsce funkcjonowało 2527 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (4913 punktów). 29% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 71% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W listopadzie uruchomiono 33 nowe, ogólnodostępne stacje ładowania (92 punkty). - Listopad 2022 r. był pierwszym miesiącem od ponad 1,5 roku, w którym łączna liczba osobowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce przewyższyła liczbę hybryd typu plug-in (PHEV).

Zakładamy, że pod warunkiem kontynuacji subsydiów z programu „Mój Elektryk” ten trend utrzyma się również w 2023 r., zwłaszcza, że w segmencie BEV zapowiedziano zdecydowanie więcej premier modelowych niż w segmencie PHEV – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. - Listopad był kolejnym miesiącem wzrostu rejestracji zeroemisyjnych pojazdów w parku samochodowym w Polsce. Z całą pewnością można stwierdzić, że ten wynik byłby znacznie lepszy, gdyby nie utrzymujące się problemy z dostępnością pojazdów. Jak wiadomo jest to konsekwencja kryzysu półprzewodnikowego, z którym wciąż mamy do czynienia oraz trwającej wojny w Ukrainie.

Bo choć rośnie liczba oferowanych modeli pojazdów zeroemisyjnych, wyniki wskazują, że zainteresowanie klientów jest znacznie większe niż możliwości branży. Bardzo cieszy kolejny miesiąc wyraźnych wzrostów rejestracji w parku samochodów dostawczych, co oznacza, że zwłaszcza w miastach stopniowo zmniejsza się ilość pojazdów emitujących szkodliwe substancje


źródło: pzpm


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Mercedes-Benz zainwestuje 1,3 mld euro w fabrykę elektryków w Jaworze.



Mercedes-Benz zapowiedział inwestycję na poziomie 1,3 mld euro w fabrykę w Jaworze produkującą elektryczne samochody dostawcze. Ministerstwo Rozwoju i Technologii podało, że zatrudnienie osiągnie ponad 2500 osób. Mercedes-Benz będzie produkował w Jaworze duże samochody dostawcze (furgon) oparte na architekturze VAN.EA (Van Electric Architecture).

Mercedes-Benz zainwestuje miliardy w fabrykę elektrycznych dostawczaków w Jaworze. - Naszą ambicją jest oferowanie najbardziej pożądanych samochodów dostawczych i usług. W tym celu musimy być wysoce innowacyjni i konkurencyjni we wszystkich obszarach. Jednocześnie musimy chronić naszą działalność w perspektywie długoterminowej. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest dostosowanie naszej europejskiej sieci produkcyjnej - powiedział Mathias Geisen, szef Mercedes‑Benz Vans. - Decyzja dla Jawora w Polsce to kolejny kamień milowy na drodze do elektromobilności. Nie tylko repozycjonujemy nasze produkty, ale także zabezpieczamy cały łańcuch wartości na przyszłość: od zaopatrzenia, przez produkcję, po logistykę i sprzedaż.

Dlatego inwestujemy w VAN.EA, naszej nowej architekturze w pełni elektrycznych samochodów dostawczych. W ten sposób zapewnimy sobie również w przyszłości wiodącą pozycję w dziedzinie w pełni elektrycznych lekkich samochodów dostawczych. Jednocześnie zachowujemy długoterminowe perspektywy istniejących zakładów w Europie. Jawor nowym członkiem sieci produkcji samochodów dostawczych Mercedesa. - Podpisaliśmy memorandum o porozumieniu z polskim rządem i innymi polskimi partnerami gospodarczymi.

To pokazuje, że wykorzystujemy doskonałe warunki i wspólną infrastrukturę w powstałej jaworskiej lokalizacji do budowy nowego zakładu do produkcji samochodów dostawczych – mówi Geisen. - Ponieważ elastycznie produkujemy samochody dostawcze z napędem spalinowym i elektrycznym we wszystkich naszych istniejących fabrykach, w Jaworze zbudujemy naszą pierwszą fabrykę napędzaną wyłącznie energią elektryczną. W ten sposób wyznaczamy nowe standardy i idziemy naprzód na naszej drodze do zrównoważonej, w pełni elektrycznej mobilności. W przyszłości mają tam być produkowane duże samochody dostawcze (model zamknięty/furgon) na bazie VAN.EA.

Konsekwentnie koncentrując się na produkcji w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, Mercedes-Benz Vans dąży do osiągnięcia przewagi w zakresie wydajności, a tym samym do znacznej poprawy konkurencyjności. Ustanowiona lokalizacja umożliwia dywizji Van optymalizację kosztów i łańcucha dostaw oraz energooszczędną produkcję samochodów dostawczych nowej generacji. Decyzja o lokalizacji i konkretnej realizacji projektu zależy jeszcze od ostatecznego spełnienia różnych warunków ramowych, w tym przyznania pomocy na inwestycję w Jaworze. Mercedes-Benz Cars od 2019 roku produkuje w Jaworze silniki spalinowe, a od 2021 roku akumulatory.

Przyszła wizja fabryk Mercedes-Benz Vans w Europie uzgodniona We wrześniu 2022 r. Mercedes‑Benz Vans ogłosił, że chce dostosować europejską sieć produkcyjną w pełni elektrycznych samochodów dostawczych w oparciu o platformę VAN.EA. Odpowiedni przedstawiciele pracowników i kierownictwo lokalizacji uzgodnili zatem przyszłe wizje zakładów w Düsseldorfie, Ludwigsfelde w Niemczech i Vitorii w Hiszpanii. Za zgodą stron układu zbiorowego wynegocjowano porozumienia zakładowe dla wszystkich zakładów, które jasno wskazują dalszy kierunek przekształceń. Fabryka Mercedes-Benz w Düsseldorfie produkuje już obecną generację Sprintera i eSprintera (model zamknięty/furgon). Od drugiej połowy 2023 roku na rynku pojawi się następna generacja eSprintera.

Ponadto otwarte oznaczenia modeli (platforma dla producentów nadwozi lub pojazdów platformowych) dużego vana będą w przyszłości budowane na bazie VAN.EA. Otwarty model obecnej generacji Sprintera jest produkowany w zakładach Mercedes‑Benz Ludwigsfelde od 2018 roku. Od wiosny 2024 roku będzie tam produkowany nowy eSprinter tego typu modeli. Ponadto firma utworzy fabrykę w Ludwigsfelde jako centrum kompetencyjne w zakresie personalizacji eVan. Fabryka Mercedes-Benz w Vitorii w Hiszpanii produkuje średnie samochody dostawcze marki Mercedes-Benz. Portfolio produktów obejmuje Klasę V, EQV, (e)Vito i (e)Vito Tourer.

Od połowy dekady będzie tam również produkowany średniej wielkości van oparty na czysto elektrycznej platformie modułowej VAN.EA. W pełni elektryczne samochody dostawcze oparte na nowej modułowej platformie VAN.EA Dzięki nowej architekturze VAN.EA (Van Electric Architecture) Mercedes-Benz Vans przyspiesza transformację w kierunku dostawcy z w pełni elektrycznym portfolio produktów. VAN.EA jest podstawą wszystkich eVanów Mercedes-Benz w średnim i dużym segmencie, który pojawi się na rynku od 2025 roku.



źródło: mercedes


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Polenergia uruchomiła Farmę Wiatrową Dębsk o mocy 121 MW.



Firma Polenergia uruchomiła Farmę Wiatrową Dębsk o mocy 121 MW. To największa lądowa inwestycja OZE w historii spółki i zarazem jedna z największych farm wiatrowych w Polsce. Łączny portfel aktywnych zielonych inwestycji Polenergii rośnie aż o 35 proc. do 472 MW.

Największa farma wiatrowa Polenergii - FW Dębsk: 2,2 MW moc pojedynczej turbiny 31 miesięcy pracy 55 turbin Vestas V110 183 tysiące potencjalnie zasilanych gospodarstw domowych w ciągu roku 318 tysięcy ton mniej CO2 w atmosferze 366 GWh przewidywana roczna produkcja zielonej energii Farma Wiatrowa Dębsk to 11. lądowa elektrownia wiatrowa Polenergii.

Zlokalizowana jest na Nizinie Północnomazowieckiej. Składa się z 55 turbin typu V110-2,2 o łącznej mocy 121 MW, co czyni ją jedną z największych farm wiatrowych w Polsce. 15. turbin wiatrowych zbudowanych zostało na terenie gminy Kuczbork-Osada, a pozostałe 40 na terenie gminy Żuromin. Gondola wiatraka zamontowana jest na wysokości 120 m, natomiast średnica łopat wiatraka to 110 m. Łącznie daje to wysokość 175 m.

Szacowana roczna produkcja FW Dębsk wyniesie około 366 GWh, co odpowiada rocznemu zapotrzebowaniu na energię elektryczną aż 183 tysięcy gospodarstw domowych.

Oznacza to, że wszyscy mieszkańcy powiatów: ciechanowskiego, mławskiego, płońskiego, pułtuskiego oraz żuromińskiego w całości mogą być zasilani czystą energią z wiatru. Pracując pełną mocą, w ciągu zaledwie 1 minuty, elektrownia wyprodukuje energię elektryczną potrzebną w ciągu roku dla jednego gospodarstwo domowego. Jeden wiatrak pracując pełną mocą wyprodukuje w minutę tyle energii, ile elektryczne auto potrzebuje by przejechać blisko 200 km.

- Rozpoczęcie budowy największej w historii Polenergii inwestycji nastąpiło w połowie 2020 roku w zaledwie 8 tygodni od chwili ogłoszenia nowej strategii Grupy. Trudne czasy związane z pandemią, niesprzyjające otoczenie makroekonomiczne ani na moment nie wpłynęły na realizację tego projektu. Gotowość banków do jego finansowania potwierdziła wysoką ocenę Polenergii jako dobrego i wiarygodnego partnera biznesowego.

- Z dumą dopisujemy FW Dębsk do aktywnych projektów i skokowo zwiększamy nasze zielone moce wytwórcze, co czyni Polenergię liderem Nowej Energetyki. Rozumiemy ją jako system innowacyjnych rozwiązań, których fundamentem są zaawansowane technologicznie zeroemisyjne źródła energii oraz innowacyjne produkty tworzone zgodnie z rozwijanym przez nas standardem Energia 2051. To nasz wielki dzień i wspólny sukces całego zespołu Polenergii, który z każdą oddaną nową inwestycją pokazuje, że nie brakuje mu konsekwencji i determinacji w działaniu.

- przekazał dr Michał Michalski, Prezes Zarządu Polenergii


Realizacja FW Dębsk stanowi znaczący krok w polskiej zielonej transformacji.
Pozwoli w ciągu roku uniknąć emisji do atmosfery zanieczyszczeń na poziomie wynoszącym nawet 318 tys. ton CO2, 299 ton SO2, 302 tony NOx, 106 ton CO oraz 18 ton pyłów. Inwestycja pozwoli też ograniczyć zużycia węgla kamiennego aż o 168 tys. ton rocznie, co realnie zmienia krajowy rynek energetyczny i rozwija zeroemisyjną gospodarkę w pełni opartą na Odnawialnych Źródłach Energii.

Energia wygenerowana przez turbiny wiatrowe FW Dębsk przesyłana jest podziemnymi liniami kablowymi do Głównego Punktu Zasilania. Po transformacji napięcia na 110 kV, energia jest dalej przesyłana bez stacji pośredniej wprost do GPZ Kruszczewo pod Płockiem, najdłuższą w Europie, bo aż 62-kilometrową podziemną kablową linią elektroenergetyczną wysokiego napięcia w technologii zmiennoprądowej.

Dostawcą turbin i podmiotem świadczącym usługi serwisu technicznego przez okres 30 lat od chwili uruchomienia FW Dębsk jest Vestas. Wykonawcą kompleksowych robót budowlanych związanych z fundamentami pod turbiny wiatrowe, przystosowaniem dróg dojazdowych dla transportu ponadgabarytowego, modernizacją istniejących dróg, budową dróg serwisowych oraz platform montażowych było konsorcjum utworzone przez ONDE oraz ERBUD.

Za realizację prac montażowo - elektroenergetycznych i niezbędnych robót budowlanych dla stacji abonenckiej 30/110 kV wraz z siecią kablową SN, WN i siecią światłowodową odpowiadało konsorcjum, w skład którego wchodziły spółki Electrum Concreo oraz JAREX. Budowa monitorowana była przez specjalistów z firmy BIOEKSPERT odpowiedzialnych za nadzór przyrodniczy. Usługę Inżyniera Kontraktu podczas realizacji inwestycji świadczyła firma J.S. Hamilton Consulting.

W 2019 roku FW Dębsk uzyskała gwarantowane wsparcie w postaci kontraktu różnicowego dla części produkcji w ramach systemu aukcyjnego, które pozwoli dodatkowo na optymalizację jej rentowności.



źródło: polenergia


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Amazon zakazuje pracownikom wchodzić w interakcje z chatbotem ChatGPT



Korporacja opublikowała w ostatnich dniach wewnętrzny dokument, w którym zaleca swoim pracownikom, aby nie przekazywali żadnych poufnych informacji dotyczących firmy i swojej działalności oprogramowaniu ChatGPT. Chodzi bowiem o to, że jak dotąd nikt nie, jak twórcy tej sztucznej inteligencji wykorzystują pozyskaną w ten sposób wiedzę.

Okazuje się, że niektórzy pracownicy Amazona używają już przy projektowani aplikacji oprogramowania ChatGPT, traktując je jako asystenta kodowania. Problem jest poważny i niektórzy zastanawiają się, czy generalnie pracownicy powinni w ogóle wykorzystywać narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję w swojej pracy. Niektórzy już wcześniej naciskali na szefów Amazona, aby wypowiedzieli się w tej kwestii i odpowiedzieli na pytanie, czy godzą się na t,o aby pracownicy wykorzystywali generatywne narzędzia sztucznej inteligencji, do których oczywiście należy zaliczyć oprogramowanie ChatGPT.

Tym razem Amazon prosi pracowników, aby postępowali zgodnie z istniejącymi w firmie zasadami dotyczącymi konfliktów interesów i poufności. Oznacza to, że botom - w tym ChatGPT również nie powinno się udostępniać żadnych poufnych informacji, ponieważ mogą one zostać użyte jako dane szkoleniowe do dalszego doskonalenia pracy oprogramowania ChatGPT.

Problem związany z ChatGPT odzwierciedla jeden z wielu nowych problemów etycznych, które pojawiły się w wyniku nagłego pojawienia się konwersacyjnych narzędzi sztucznej inteligencji. Rzecz w tym iż rozprzestrzenianie się tego rodzaju narzędzi może wywrócić do góry nogami wiele branż.

Padają coraz częściej pytania o to, co OpenAI (czyli firma, która stworzyła ChatGPT) robi z poufnymi informacjami. Jak dotąd nie ma odpowiedzi na tak zadane pytanie, a przedstawiciel OpenAI odsyła zainteresowane tym tematem osoby na firmową stronę z często zadawanymi pytaniami ChatGPT, co wcale nie wyjaśnia całej sprawy.

Amazon wprowadził pewne wewnętrzne przepisy regulujące tę kwestię. I tak np., gdy pracownicy korzystają z urządzenia służbowego i przechodzą do witryny ChatGPT, na ekranie komputera pojawia się komunikat ostrzegawczy informujący ich, że zamierzają odwiedzić usługę strony trzeciej, która może nie zostać zaakceptowana przez pracowników działu Amazon Security. Okazuje się jednak, że na razie można ominąć tę barierę, klikając po prostu odpowiedni przycisk.


źródło: openai


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Gdzie i kiedy będziemy mogli pojechać na narty.



Narty 2022/2023. Polska, Austria, Włochy? Gdzie można jechać na narty? W Polsce warunki do uprawiania sportów zimowych nie zawsze są idealne i często niełatwo jest zgrać wolny weekend z odpowiednią pogodą. Najlepiej więc udać się za granicę, szczególnie jeśli chcesz pojeździć dłużej. Sprawdź, gdzie na narty warto udać się w Europie. Odpowiedź na pytanie, gdzie na narty w Europie można się udać nie jest takie proste, gdyż jest co najmniej kilka ciekawych kierunków.


źródło: youtube

Gdzie na narty w Europie

Najbardziej popularnymi destynacjami narciarskimi w Europie są Włochy, Francja, Austria i Szwajcaria. Ostatnio popularne są również wyjazdy do sąsiadów – Czechy i Słowacja mają coraz lepszą ofertę infrastruktury narciarskiej. Alpy mają też taką zaletę, że można tam wyjechać na narty w kwietniu. Wszystkie rodzaje tras znajdziesz choćby w:


źródło: youtube

Val di Sole – tzw. Dolina Słońca, leżąca u podnóża Włoskich Alp – Dolomitów. To tam znajduje się wiele ośrodków narciarskich, z których wyróżnia się 2 główne: Folgarida i Marilleva. Szczególnie ta pierwsza nada się dla osób początkujących i dzieci, ale znajdziesz tam aż 56 różnych tras, dlatego doskonale odnajdą się tam także zaawansowani narciarze. Inną stacją w Val di Sole jest też znana z długich i łagodnych stoków Tonale; Zobacz również: Ubezpieczenie na narty Włochy.
Livigno, które leży również we Włoszech, jednak bardzo blisko granicy ze Szwajcarią. Znajdziesz tam aż 80 tras o łącznej długości prawie 120 km! Nic dziwnego, że znajdzie tam warunki dla siebie każdy narciarz;
Madonna di Camiglio – to kolejna propozycja wyjazdu w Alpy na narty. Jeden z najważniejszych włoskich ośrodków leży z jednej strony u podnóża Dolomitów, a z drugiej – lodowca. Znajduje się na wysokości 1550 m n.p.m., możesz zatem liczyć na dużą dawkę świeżego, górskiego powietrza i słońca. Jest tu aż 150 km tras, z czego prawie 50% jest łatwa, a 13% bardzo trudna;
Klinec – czeska góra i miejscowość położona w północno-zachodniej części kraju blisko granicy z Niemcami. Tam znajduje się najbardziej zróżnicowany ośrodek narciarski z aż 18 trasami o łącznej długości prawie 20 km. Wśród nich znajdziesz coś dla narciarza na każdym poziomie zaawansowania – prawie połowa tras jest łatwa, 36% trudna, a 19% bardzo trudna.


źródło: youtube

Najlepsze miejsca na narty w Europie

Wyjeżdżając na narty w Europie, za kierunek docelowy należy wybrać zachód. Właściwie to najlepsze pod tym kątem regiony leżą w centrum Europy w Alpach. Popularne ośrodki narciarskie położone w idealnych do tego warunkach oddalone są od Polski o jeden dzień jazdy samochodem, więc stosunkowo blisko. Najpopularniejsze kierunki to wyjazd na narty Włochy, a także narty w Szwajcarii. To właśnie tam wybierają się Polacy oczekujący wysokich standardów, jeśli chodzi o infrastrukturę, ale zwracający też uwagę, by były to wyjazdy na tanie narty w Europie. Ceny na zachodzie są co prawda nieco wyższe, niż w kraju, jednak różnica nie jest aż tak duża, jak mogłoby się wydawać, a różnica pod względem długości i jakości stoków – ogromna.


źródło: youtube

Narty samolotem – czy jest sens?

Pytanie o to, gdzie w Europie na narty można wyjechać, jest nieodzownie powiązanie z pytaniem, jak się tam dostać. Wiele osób decyduje się na własny samochód, który niewątpliwie daje większe możliwości. Trzeba jednak pamiętać, że Szwajcarskie, Włoskie, Austriackie, czy Francuskie kurorty narciarskie są świetnie skomunikowane, więc poruszanie się na miejscu bez własnego auta jest możliwe.

Warto zaznaczyć, że Alpejskie stoki ciągną się przez dziesiątki kilometrów, więc wyjeżdżając do kurortów opisanych w pierwszej części artykułu, nie trzeba obawiać się o to, że na miejscu będzie trzeba dużo podróżować i się przemieszczać. W dobrze zaplanowanych ośrodkach w Alpach wszystko jest na miejscu.

Zwykle narciarski wyjazd w Alpy odbywa się za pomocą samochodu lub autokaru, jednak taka podróż potrafi być niezwykle męcząca. Alternatywną opcją są narty samolotem, wiąże się to jednak z koniecznością albo wykupienia dodatkowego bagażu sportowego na sprzęt, albo wypożyczeniem nart czy deski snowboardowej w ośrodku.

Z pewnością oszczędzisz dużo czasu (lot może trwać jedynie 1,5 godziny, podczas gdy jechać będziesz nawet 12-15). Jest to opcja lepsza, gdy podróżujesz z dziećmi oraz ze względu na zdrowie – długotrwałe siedzenie w jednej pozycji nie jest dobre dla kręgosłupa.


źródło: youtube

Wyjazd w Alpy na narty – co musisz wiedzieć?

Niezależnie od tego, gdzie na narty ruszasz, powinieneś się ubezpieczyć. Wyjazd w Alpy może być świetną zabawą pełną ruchu i wypoczynku w pięknych okolicznościach przyrody i górskim klimacie, jednak musisz pamiętać, że każde sporty zimowe oraz podróże są naznaczone pewną dozą ryzyka. Sprawdź swoje opcje w specjalnym kalkulatorze polis turystycznych i miej poczucie bezpieczeństwa na wyjeździe w Alpy czy podczas wycieczki na narty samolotem.

Sprawdź jeszcze, gdzie jechać na narty do Francji.

Gdzie tanio na narty w Europie?

Sam wyjazd na narty nie zawsze jest jedynym kosztem. Jeśli dojdzie do jakiegoś wypadku, niezbędne będzie skorzystanie z lokalnych placówek medycznych, co może okazać się niezwykle kosztowne. Koszty leczenia w krajach alpejskich są nawet kilkukrotnie wyższe, niż w Polsce, więc warto kupić ubezpieczenie w góry. Standardowe ubezpieczenie na narty jest w stanie pokryć wszystkie koszty leczenia w przypadku takich kontuzji, jak złamania, skręcenia, czy też leczenie chorób wirusowych lub zaawansowanego przeziębienia, o które w górach nie trudno.


źródło: youtube

Szukając miejsca na najtańsze narty w Europie, warto więc pomyśleć też o ewentualnych nieprzewidzianych kosztach, które na zachodzie mogą być niezwykle wysokie.


źródło: youtube

Prognoza śniegu: Polska >>>>



źródło: skiinfo via narty.pl


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Apple wydało aktualizację dla kabla do ładowania MacBooków.



Apple zdecydowało się na nietypową aktualizacje. Zaktualizowano kabel do ładowania MacBooków ze złączem MagSafe 3.

Aktualizacje oprogramowania układowego nie są niczym nowym. Przyzwyczailiśmy się już do regularnego aktualizowania naszych smartfonów, tabletów czy komputerów. Coraz częściej zdarza się nam również aktualizować smartwatche, słuchawki TWS czy elementy inteligentnego domu. Firma Apple zdecydowała się pójść o krok do przodu i wydała aktualizację oprogramowania dla kabla ładującego wybrane komputery MacBook.

Posiadacze komputerów MacBook Pro 14/16 z 2021 roku lub nowszych oraz MacBooka Air z 2022 z procesorem Apple M2 mogą zaktualizować kabel do ładowania USB Typu C > MagSafe 3.

Złącze MagSafe zostało przywrócone do najnowszych komputerów Apple po kilkuletniej przerwie na prośby użytkowników. Magnetyczne złącze do ładowania ogranicza ryzyko spadku komputera podczas zahaczenia o kabel zasilający. Jest również wygodniejsze do wpinania oraz wypinania. W aktualnych modelach stanowi dodatek do portów USB Typu C z Thunderbolt 4, które również mogą być wykorzystywane do ładowania.

Apple nie wydało oficjalnego dziennika zmian aktualizacji dla kabla MagSafe 3. Oprogramowanie układowe jest aktualizowane automatycznie po podłączeniu ładowarki do kompatybilnego komputera.

Złącze MagSafe 3 jest kompatybilne z technologią USB Power Delivery i do ładowania wykorzystuje zasilacze z końcówką USB Typu C. Rozwiązanie nie pozwala na przesyłanie danych. Kabel dostępny jest w różnych wariantach kolorystycznych pasujących do koloru obudowy komputerów MacBook Pro/Air. Sugerowana cena detaliczna 2 metrowego przewodu wynosi 249 zł.


źródło: apple


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Apple nieprędko do implementacji Wi-Fi 7 w swoich urządzeniach.



Firma Apple nie zamierza wdrażać najnowszego standardu Wi-Fi. Na horyzoncie dopiero pierwsze urządzenia z Wi-Fi 6E.

Aktualnie trwają zaawansowane prace nad rozwojem standardu Wi-Fi 7, a producenci sprzętu sieciowego prześcigają się już w prezentacji nowych urządzeń obsługujących nadchodzący standard. Z najnowszych informacji od analityków rynkowych w wyścigu na oferowanie najnowszego standardu nie będzie uczestniczyć firma Apple.

Gigant z Cupertino od 2019 rozpoczął stosowanie w swoich urządzeniach kart sieciowych obsługujących standard Wi-Fi 6. Pierwszymi urządzeniami były smartfony z rodziny iPhone 11. W 2020 roku standard ten dotarł do komputerów Mac i tabletów iPad.

Zgodnie z najnowszymi informacjami firma Apple przygotowuje się powoli do wdrożenia nowego standardu - Wi-Fi 6E w swoich smartfonach. Tym razem Wi-Fi 6E trafi do modeli z serii iPhone 15. Dodatkowo nowa łączność ma być zarezerwowana dla najdroższych modeli - iPhone 15 Pro oraz iPhone 15 Pro Max. Decyzja ta potwierdza wcześniejsze przypuszczenia o dalszym rozwarstwianiu się flagowych modeli. W 2022 roku po raz pierwszy Apple zastosowało starszy procesor w bazowych modelach.

Bazowe modele iPhone 15 oraz iPhone 15 Plus według analityków posiadały będą kartę sieciową z obsługą łączności Wi-Fi 6.

Aktualnie Apple posiada już w swojej ofercie kilka produktów obsługujących Wi-Fi 6E. Zaliczamy do nich najnowsze MacBooki Pro z 2023 roku, iPada Pro 11 (4. generacji) oraz iPada Pro 12,9 (6. generacji).

Wi-Fi 6E rozszerza łączność bezprzewodową do 14 kanałów 80 MHz lub 7 kanałów 160 MHz.


źródło: apple


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Microsoft Teams Premium stworzy notatki ze spotkania, na którym cię nie było.



Microsoft Teams Premium stał się dostępny dla wszystkich zainteresowanych, a przy okazji zyskał ciekawe funkcje. Ich część działa dzięki wykorzystaniu modelu sztucznej inteligencji GPT-3.5 rozwijanego przez OpenAI. Teams Premium jest w stanie m.in. automatycznie tworzyć notatki ze spotkań.

Komunikator Microsoft Teams w wersji Premium stał się powszechnie dostępny (jeszcze w grudniu ubiegłego roku mówiliśmy wyłącznie o wersji zapoznawczej), przy okazji zyskując funkcje działające dzięki sztucznej inteligencji. Oprogramowanie wykorzystuje rozwijany przez OpenAI model, który pozwala m.in. automatycznie generować podsumowania i notatki ze spotkań oraz rozdziały do filmów.

To może się przydać osobom, które nie mogły uczestniczyć w danym spotkaniu, a ponowne oglądanie nagrania z konferencji (o ile powstało) jest zbyt czasochłonne. Teams Premium zyskał przy okazji kilka opcji związanych z oznaczaniem materiałów znakami wodnymi, wirtualny "green room", który ma się przydać do tworzenia webinarów oraz dodatkowe funkcje dotyczące powiadomień SMS.

O szczegółach można przeczytać w długim poście na stronie Microsoftu. Warto podkreślić, że funkcje Teamsa Premium bazujące na SI to w praktyce elementy modelu ChatGPT. Chociaż w tym przypadku trudno doszukiwać się wad tego rozwiązania, należy pamiętać, że model ten nie zyskuje pochlebnych opinii z każdej strony - zdaniem miliardera z Azji jest on potencjalnym narzędziem w rękach złych ludzi i "ma taki sam potencjał i stanowi podobne niebezpieczeństwo jak chipy krzemowe".



źródło: microsoft


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




Microsoft autoryzował system Windows 11 uruchamiany na komputerach Mac z układami ARM.



Korporacja poinformowała użytkowników komputerów Mac wyposażonych w układy M1 i M2 (które bazują na architekturze ARM), że mogą wreszcie bez obaw uruchamiać na nich system operacyjny Windows 11.

Tym samym takie firmy jak VMware i Parallels mogą już bez obaw oferować użytkownikom zainteresowanym takim rozwiązaniem pełne wsparcie techniczne. W przypadku tej drugiej firmy (Parallels) chodzi tu głównie o autoryzowane oprogramowanie Parallels Desktop 18, dzięki któremu użytkownicy komputerów Mac z układami ARM mogą na nich uruchamiać, w ramach zwirtualizowanego środowiska obliczeniowego, systemy operacyjne Windows 11 Pro i Windows 11 Enterprise.

Należy przypomnieć, że kiedy Apple wprowadził do oferty komputery Mac zawierające układy M1 w 2020 roku, ich użytkownicy podjęli próby instalowania na nich systemu Windows 10 on Arm. Problem polegał na tym, że Microsoft licencjonował platformę Windows on Arm wyłącznie w przypadku użycia własnych urządzeń Surface oraz urządzeń wspierających oficjalnie tę platformę, które były oferowane przez określonych producentów OEM, takich jak HP i Lenovo.

Wspomniane wcześniej oprogramowanie Parallels Desktop 18 miało swoją premierę trzy lata temu. Czas tej premiery nie był przypadkowy, ponieważ Apple zapowiedział latem 2020 roku, że daje sobie na wycofanie procesorów Intela ze swoich nowych komputerów Mac dwa lata. Wygląda na to, że czas ten właśnie nadszedł.

Microsoft przestrzega, że platforma Windows on Arm wiążę się niestety z pewnymi ograniczeniami. Chodzi o to, że niektóre aplikacje (np. wykorzystujące DirectX 12 lub OpenGL3.3) mogą stwarzać pewne problemy i firma nie gwarantuje, że będą działać poprawnie. To samo dotyczy takich środowisk, jak GNU/Linux czy Windows Sandbox, które nie są wspierane przez platformę Windows on Arm. Ponadto nie są wtedy obsługiwane te funkcje systemu Windows, które są zależne od technik opartych na technologii Microsoft Hyper-V.


źródło: microsoft


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter




 Strona : < 1 2 [3] 4 ... 406 407 408 >


Zegar
Aktualny czas w Kraków:

Pogoda

Kurs Walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl

Aktualności
 · 12,5 mln aktywnych kart SIM w T-Mobile
Napisane przez Piotr
( 23.03.2023 07:12 )

 · Drugi sezon "Skazanej" od kwietnia w TVN.
Napisane przez Piotr
( 22.03.2023 07:10 )

 · HBO Max na drugą połowę marca. "Sukcesja IV", "Rycerze Gotham".
Napisane przez Piotr
( 21.03.2023 06:05 )

 · Grupa Play: Ponad 17 mln klientów. Integracja w UPC Polska
Napisane przez Piotr
( 20.03.2023 06:49 )

 · Canal+ Online na marzec. "Emigracja XD", "Inni ludzie", "Bestie ze złego", "Wiarołom", "Bandyta".
Napisane przez Piotr
( 17.03.2023 16:56 )

 · F1: Grand Prix Arabii Saudyjskiej na Viaplay.
Napisane przez Piotr
( 17.03.2023 09:44 )


Ankiety
Czy w najbliższym czasie zamierzasz zainstalować Windows 11?
Czy Windows 11 okaże się tak samo dobry jak Windows 10?
 Tak
 Nie
 Zostaje przy obecnym systemie

 
Inne sondy

Subskrybuj RSS
[RSS]

Jeżeli chcesz na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia, wykorzystaj możliwość kanałów informacyjnych RSS.
Jak subskrybować kanał RSS?


Galeria
PlayStation 5

Artykuły
1 . Jak przedsiębiorstwa mogą wykorzystać ChatGPT i GPT-3.
(19.02.2023)
2 . ChatGPT wspiera badaczy przy pisaniu artykułów naukowych.
(03.02.2023)
3 . Fizycy z PAN wymyślili, jak zmniejszyć ucieczkę ciepła przez szyby.
(13.12.2022)
4 . Nowe ogniwa litowo-jonowe od polskiego start-upu
(18.10.2022)
5 . W Warszawie powołano Klaster Technologii Kwantowych - Klaster Q
(25.05.2022)
6 . Na polu walki technologie Big Data mogą być kwestią życia i śmierci.
(25.05.2022)
7 . Algorytmy naukowców PW pomogą w walce z dezinformacją
(25.04.2022)
8 . NCBR: ponad 390 mln zł na projekty dotyczące energetyki odnawialnej trafi do konsorcjów...
(14.03.2022)
9 . Nagrodzono autorów prac dot. nowoczesnej łączności i sztucznej inteligencji
(26.12.2021)
10 . Ekspert w inżynierii genetycznej pierwszym laureatem Europejskiej Nagrody Naukowej.
(28.11.2021)

Popularne pliki
1 . PITy 2020
(10.01.2021)
2 . PITy 2019
(12.02.2020)
3 . PITy 2018
(18.02.2019)
4 . PITy 2017
(15.02.2018)
5 . TeamViewer 13.0
(15.02.2018)
6 . Google Chrome 64
(15.02.2018)
7 . Mozilla Firefox 58.0.2
(15.02.2018)
8 . TeamViewer 12.0
(27.04.2017)
9 . PITy 2016
(07.02.2017)
10 . PITy 2015
(26.03.2016)


^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2023.