Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Facebook zmienił sposób, w jaki się komunikujemy.
Artykul
Kategoria : Ciekawostki
Dodany : 05.04.2012 22:28
Komentarze : 0



Facebook zmienił sposób, w jaki się komunikujemy. Korzystamy z tego portalu społecznościowego, aby kontaktować się z przyjaciółmi i rodziną, grać i czerpać informacje o bieżących wydarzeniach. Ale ile czasu spędzamy codziennie na Facebooku? Wyniki nowych badań przeprowadzonych w Szwecji wskazują, że użytkownicy spędzają codziennie średnio 75 minut na portalu Facebook, w tym kobiety około 81 minut, a mężczyźni 64 minuty. Dane pokazują również, że słabiej wykształcone grupy o niskich dochodach, których członkowie spędzają więcej czasu na Facebooku są mniej szczęśliwi i zadowoleni ze swojego życia.

W toku badań kierowanych przez Uniwersytet w Gothenburgu zidentyfikowano istotne powiązanie w przypadku kobiet między czasem spędzanym na Facebooku a dobrym samopoczuciem. Nie odnotowano go w przypadku mężczyzn.

Analizie poddano ponad 1.000 badanych, co zdaniem naukowców było największym jak dotąd badaniem Facebooka. Dane sugerują, że Facebook uzależnia, bowiem 85% badanych twierdzi, że portal ten stał się częścią ich codziennego życia. Niemal 50% ankietowanych osób stwierdziła, że pozostawanie na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami i aktualnościami nie byłoby tak łatwe, gdyby nie Facebook. Około 25% utrzymywało, że czuliby się niekomfortowo, gdyby nie logowali się systematycznie do portalu Facebook.

"Badania informują nas, że Facebook jest wykorzystywany jako narzędzie do powiększania grona przyjaciół i autopromocji, gdzie użytkownicy prezentują swoje atuty" - czytamy w raporcie z badań. "Tutaj pojawia się także zagrożenie. Kiedy użytkownicy Facebooka porównają własne życie z na pozór bardziej udanymi karierami i szczęśliwszymi relacjami innych, to może im się ono wydać mniej udane."

Średnia liczba logowań do portalu Facebook dziennie wynosi 6,1, a 70% osób loguje się po uruchomieniu komputera. Ponad dwie trzecie badanych młodych osób spędza czas wolny na Facebooku, a 38% respondentów ujawnia negatywne informacje w swoich aktualizacjach statusu. Ponad 50% badanych korzysta z Facebooka do rozpowszechniania informacji.

"Przyzwyczajenie do Facebooka może stać się nieświadomym nawykiem" - zauważa Leif Denti, doktorant z Uniwersytetu w Gothenburgu i kierownik badań. "Większość respondentów loguje się przy każdym uruchomieniu przeglądarki internetowej. To może przerodzić się nawet w uzależnienie."

33% badanych mężczyzn i 20% kobiet poinformowało, że prowokuje innych na Facebooku. Około 20% ankietowanych przyznało, że wykorzystuje Facebooka do przechwalania się.

"Facebook to narzędzie społeczne wyraźnie wykorzystywane do zarządzania relacjami z przyjaciółmi i rodziną" - twierdzi Denti. "Niemniej użytkownicy nie opiszą byle czego - większa część udostępnianych treści ma coś wspólnego z ważnymi i pozytywnymi wydarzeniami, wiążącymi się z dobrym samopoczuciem. Jedynie 38% użytkowników pisze o negatywnych emocjach i zdarzeniach."


źródło: Uniwersytet w Gothenburgu
  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2024.