

Grupa Play ogłasza wyniki za 2022 rok. 1,5 mln nowych klientów usług komórkowych i stacjonarnych. Wzrost bazy mobilnej (bez M2M) do ponad 17 milionów klientów. Integracja Play z UPC Polska.
Grupa Play ogłasza wyniki za 2022 rok. Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła do ponad 17 mln (+8,7 proc. rok do roku). Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła do 12,8 mln (+5,2 proc. rok do roku). Liczba abonentów usług dla domu przekroczyła 2 mln dzięki dalszemu rozwojowi usług internetu stacjonarnego i telewizji, zarówno Play, jak i UPC.
- 2022 rok był rokiem transformacji i przełomu zarówno dla Play, jak i dla polskiego rynku. Dzięki zmieniającemu reguły gry przejęciu UPC Polska i rekordowo szybkiej integracji, oferujemy klientom pełną gamę usług mobilnych, stacjonarnego internetu i cyfrowej rozrywki oraz rozwiązań cyfrowych dla przedsiębiorstw. Nasze wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2022 są dowodem naszej niezawodności: pomimo trudnych warunków makroekonomicznych pozyskaliśmy ponad 1,5 miliona nowych klientów i przekroczyliśmy próg 17 milionów klientów mobilnych.
Ten wyjątkowy wynik jest efektem wysokiego poziomu zadowolenia naszych klientów zarówno z doskonałej jakości naszej sieci mobilnej i stacjonarnej, do czego przyczyniły się nasze nieustanne inwestycje, jak i podejścia marketingowego, które polega na zapewnieniu klientom wolności wyboru przy najlepszym stosunku jakości do ceny. Nie byłoby to możliwe bez wyjątkowych pracowników PLAY i UPC, którzy odpowiedzialnie, jako jeden zespół, pomagają ukraińskim obywatelom uciekającym przed wojną, dbają o naszych klientów, czy też podejmują działania w celu zapewnienia ciągłości i bezpieczeństwa naszych usług. Obchodząc 16-lecie działalności na rynku, z optymizmem i ekscytacją patrzymy w przyszłość, ponieważ chcemy zapewniać klientom w Polsce jeszcze większą wolność wyboru usług mobilnych, internetu stacjonarnego i cyfrowej rozrywki - komentuje Jean Marc Harion, Prezes Grupy Play.
W 2022 roku Grupa Play mocniała pozycji rynką jako operator usług stacjonarnych, mobilnych oraz telewizji cyfrowej. W pływ na to miała szybka integracja i stworzenie jednego zespołu po przejęciu UPC Polska oraz uruchomienie pierwszej wspólnej oferty w mniej niż 50 dni po sfinalizowaniu transakcji. Wzmocnienie kompetencji w obszarze usług telewizyjnych OTT poprzez nabycie większości udziałów firmy Redge Technologies, Zwiększenie zasięgu usług dla domu do 7,5 mln gospodarstw domowych w Polsce. Stworzenie kompleksowego portfolio rozwiązań dla biznesu dzięki połączeniu usług Play, UPC i 3S.
Grupa stawiała na dalsze inwestycje w rozbudowę sieci komórkowej i stacjonarnej w celu zapewnienia klientom wolności wyboru i dostępu do najwyższej jakości usług dla klientów w całej Polsce. Przekroczono próg 10 tys. stacji bazowych w połowie roku i uruchomienie łącznie
804 nowych stacji, osiągając poziom 10 571 stacji na koniec 2022 r., z zasięgiem 5G wynoszącym ponad 50% populacji Polski. 110 tys. przyłączy światłowodowych.
Umowa z InfraVia Capital Partners na utworzenie od 1 kwietnia 2023 roku spółki Polski Światłowód Otwarty Sp. z o.o., operatora największej otwartej stacjonarnej infrastruktury sieciowej w Polsce z celem zapewnienia zasięgu usług dla 6 mln gospodarstw domowych
Przychody ogółem przekraczały w 2022 roku 8,9 mld zł (wzrost o 22 proc.). Przychody z usług mobilnych wzrosły do 4,4 mld zł (+7,2 proc.)
źródło: playJeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter