Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950

12,5 mln aktywnych kart SIM w T-Mobile



T-Mobile Polska podał swoje wyniki za 2022 rok. Ten polski operator zakończył grudzień z 12,512 mln aktywnych kart SIM, 154 tys. klientów szerokopasmowego dostępu do internetu oraz 30 tys. klientów telefonii stacjonarnej. Liczy te zwiększyły się w ciągu roku odpowiednio o 970 tys., 77 tys. i 1 tys. T-Mobile poprawił też kluczowe wskaźniki operacyjne i finansowe, w tym zwiększył przychody o 2,1 proc. rok do roku.


źródło: youtube

W 2022 roku T-Mobile pozyskał 970 tys. klientów, co pozwoliło mu przekroczyć liczbę 12,5 mln aktywnych kart SIM na koniec czwartego kwartału roku. W segmencie kontraktowym współczynnik przyłączeń netto (contract net additions) w skali roku wyniósł 225 tys., a więc o 11 proc. więcej w porównaniu z poprzedzającym rokiem. Było to możliwe zarówno dzięki zwiększeniu liczby klientów pozyskiwanych od konkurencyjnych operatorów – T-Mobile jako jedyny z czterech największych operatorów w Polsce zakończył rok z pozytywnym bilansem przenośności numerów, osiągając wynik 64 tys. – jak i dzięki utrzymaniu wysokiego poziomu lojalności klientów kontraktowych (średni miesięczny współczynnik churn na poziomie 0,7). Z kolei na wynik segmentu przedpłaconego pozytywny wpływ miały: organiczny wzrost sprzedaży oraz pozytywne przyjęcie akcji dystrybucji starterów na rzecz pomocy uchodźcom z Ukrainy.

Jak informuje T-Mobile, rynek bardzo dobrze przyjął także uzupełnienie oferty o telewizję linearną, co wpłynęło na zwiększenie sprzedaży usług światłowodowych. Na koniec roku zasięg oferty FTTH T-Mobile obejmował 5,6 mln gospodarstw domowych, co stanowiło około 40 proc. całej liczby gospodarstw domowych w kraju, a liczba klientów szerokopasmowego internetu stacjonarnego operatora (fixed broadband) przekroczyła 154 tys. Co ważne większa liczba oferowanych usług przełożyła się na zwiększenie liczby klientów, którzy korzystają z dwóch lub więcej produktów T-Mobile.

Konsekwencją tego faktu, w połączeniu ze zwiększeniem popularności nielimitowanych wariantów taryfowych oraz liczby urządzeń sprzedawanych w sieci operatora, był wzrost przychodów, które w skali roku urosły o 2,1 proc., osiągając wynik 6,6 mld zł. – Rok 2022 to zdecydowanie czas, w którym udało nam się skutecznie konkurować o klienta. Cieszy nas zarówno fakt pozyskania prawie miliona nowych klientów, jak i zwycięstwo w rankingu MNP. To zasługa wprowadzenia na rynek pełnej, konwergentnej oferty dla całej rodziny, ale też – widzimy to wyraźnie w rozmowach z klientami – troski o najwyższą jakość usług oraz obsługi.

Doceniają oni także, że trafnie odpowiadamy na ich faktyczne potrzeby. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie i będziemy robić wszystko, by nieustannie dostarczać naszym klientom usługi, z których będą zadowoleni w stu procentach – powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska. – Niestety, z punktu widzenia finansów kolejne miesiące roku stanowiły coraz większe wyzwanie. Rosnące ceny, zwłaszcza energii, która stanowi jeden z podstawowych kosztów działalności każdej firmy technologicznej, stały się poważnym wyzwaniem dla realizacji naszych planów wzrostu. Mimo tego, dzięki konsekwentnej realizacji strategii i zwiększeniu sprzedaży oraz rozbudowie bazy klientów, także założenia finansowe udało nam się zrealizować w pełni – dodał.

W skali całego roku koszt energii wykorzystywanej przez T-Mobile Polska zwiększył się o niemal 100 mln zł w porównaniu z rokiem 2021, co stanowi wzrost o 70 proc. W samym czwartym kwartale wydatki na energię elektryczną były wyższe o ponad 140 proc. od kosztu poniesionego w analogicznym kwartale poprzedniego roku. W połączeniu z rosnącymi kosztami wynajmu gruntów na potrzeby sieci oraz powierzchni handlowych, w których zorganizowane są sklepy operatora, ograniczyło to przełożenie wzrostu przychodów na wynik EBITDA AL, który za 12 miesięcy roku wzrósł o 0,9 proc. rok do roku i wyniósł 1,77 mld zł. Z kolei w czwartym kwartale, gdzie negatywny wpływ wzrostu kosztów działalności był największy, przełożyło się to na spadek EBITDA AL o 4,3 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem roku 2021.

Rok skupienia na kliencie i usługach konwergentnych Jak informuje operator, działania T-Mobile w segmencie klientów indywidualnych skupiały się na dbaniu o pozytywne doświadczenia klientów zarówno w obszarze obsługi, jak i proponowanych ofert. Już w pierwszych tygodniach roku operator jako pierwszy na polskim rynku wprowadził nielimitowane zarówno co do prędkości, jak i liczby gigabitów taryfy, które obecnie stanowią już znaczącą część sprzedawanych abonamentów. Z kolei w drugim kwartale roku T-Mobile wprowadził do swoich usług telewizję linearną, stając się tym samym w pełni konwergentnym operatorem.

W ramach oferty Magenta Dom firma po raz kolejny skupiła się na usuwaniu barier z życia klientów, oferując im prosty i elastyczny pakiet usług. Wzrost zainteresowania telewizją od T-Mobile między trzecim a czwartym kwartałem wyniósł 15 proc., zaś sprzedaż światłowodu w 2022 w porównaniu z 2021 była wyższa aż o 44 proc. Co równie istotne, na koniec 2022 średnio co drugi klient decydujący się na światłowód od T-Mobile wybierał go w pakiecie z telewizją lub telewizją i abonamentem głosowym. Deutsche Telekom, właściciel T-Mobile Polska, podał w raporcie za 2022 rok, że w Niemczech liczba klientów jego telewizji wyniosła na koniec roku 4,122 mln (wzrost o 121 tys. w ciągu roku), a pozostałych częściach Europy 4,131 mln (+112 tys.). Inwestycje w sieć Przez cały 2022 rok T-Mobile kontynuował inwestycje sieciowe. W ciągu 12 miesięcy wolumen danych przesyłanych w sieci mobilnej operatora wzrósł o 28 proc., a odsetek połączeń głosowych realizowanych w technologiach VoWIFI oraz VoLTE przekroczył 60 proc.

Operator prowadził też inwestycje związane z rozbudową sieci 5G oferowanej na obecnie posiadanych częstotliwościach oraz przygotowywał infrastrukturę pod rollout sieci piątej generacji na częstotliwościach 3,5 GHz. Obecnie sygnał 5G dostępny jest na niemal połowie stacji bazowych tworzących zasięg sieci T-Mobile. W celu poprawy zagospodarowania zasobów częstotliwości spółka kontynuowała proces wyłączania sieci 3G w celu przeznaczenia pasma 900 MHz na budowę sieci nowszych generacji i w obliczu bardzo dobrych efektów podjęła decyzję o przyspieszeniu harmonogramu realizacji projektu.

Obecnie wyłączenie 3G planowane jest na kwiecień 2023 roku. Kontynuowany był także projekt produkcji energii elektrycznej dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych na stacjach bazowych. Do tej pory udało się wyprodukować dzięki nim niemal 0,5 GW energii. Operator konsekwentnie rozbudowywał też własną infrastrukturę światłowodową, która wykorzystywana jest do przesyłu danych w sieci własnej, także łącząc obiekty Data Center oraz stacje bazowe T-Mobile. Również na ich bazie operator świadczy usługi klientom biznesowym.




źródło: t-mobile


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter





Autor Komentarz
Brak komentarzy w bazie
Zegar
Aktualny czas w Kraków:

Pogoda

Kurs Walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl

Aktualności
 · Nadchodzą nowe tablety od Apple.
Napisane przez Pawel
( 29.03.2024 04:15 )

 · Wiosną widzowie TVP1 poznają bohaterów nowych seriali. Premierowe odcinki "Matyldy" z Marią Kowalską
Napisane przez Pawel
( 28.03.2024 08:12 )

 · Wiosna w TVP.
Napisane przez Pawel
( 27.03.2024 07:10 )

 · Oscarowy hit "Oppenheimer" od marca w SkyShowtime
Napisane przez Pawel
( 26.03.2024 07:23 )

 · Kara dla TVN od KRRiT za „Franciszkańską 3” .
Napisane przez Piotr
( 25.03.2024 06:52 )

 · SkyShowtime na kwiecień. "Dżentelmen w Moskwie", "Boat Story", "Moje wielkie greckie wesele 3".
Napisane przez Piotr
( 22.03.2024 06:35 )


Ankiety
Czy w najbliższym czasie zamierzasz zainstalować Windows 11?
Czy Windows 11 okaże się tak samo dobry jak Windows 10?
 Tak
 Nie
 Zostaje przy obecnym systemie

 
Inne sondy

Subskrybuj RSS
[RSS]

Jeżeli chcesz na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia, wykorzystaj możliwość kanałów informacyjnych RSS.
Jak subskrybować kanał RSS?


Galeria
PlayStation 5

Artykuły
1 . Na uczelniach AI będzie śledziło plagiaty AI
(19.02.2024)
2 . Eksperci: kary za nieprzestrzeganie unijnych przepisów dot. AI mogą być wyższe niż za łamanie RODO.
(26.12.2023)
3 . SpaceX wyniesie na orbitę satelitę SatRev z perowskitami Saule Technologies
(07.11.2023)
4 . Aplikacja do słuchania obrazów z kosmosu.
(23.10.2023)
5 . Eksperci: warto uczyć się korzystania z narzędzi wykorzysujących sztuczną inteligencję
(18.09.2023)
6 . Czym jest transformacja cyfrowa? Niezbędne zakłócenie.
(15.08.2023)
7 . Prywatna misja na ISS wystartowała m.in. z polskim sprzętem do badania mózgu.
(23.05.2023)
8 . Polka na liście 100 Technologists to Watch
(07.04.2023)
9 . Jak przedsiębiorstwa mogą wykorzystać ChatGPT i GPT-3.
(19.02.2023)
10 . ChatGPT wspiera badaczy przy pisaniu artykułów naukowych.
(03.02.2023)

Popularne pliki
1 . PITy 2020
(10.01.2021)
2 . PITy 2019
(12.02.2020)
3 . PITy 2018
(18.02.2019)
4 . PITy 2017
(15.02.2018)
5 . TeamViewer 13.0
(15.02.2018)
6 . Google Chrome 64
(15.02.2018)
7 . Mozilla Firefox 58.0.2
(15.02.2018)
8 . TeamViewer 12.0
(27.04.2017)
9 . PITy 2016
(07.02.2017)
10 . PITy 2015
(26.03.2016)


^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2024.