Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950

Canal+ we Francji ma tyle samo subskrybentów co abonentów?



Wkrótce CANAL+ będzie posiadać blisko 30 proc. udziałów w Viaplay Group. Oznacza to kolejny krok w międzynarodowej ekspansji tej francuskiej grupy. Odkąd Maxime Saada objął w 2015 roku stanowisko dyrektora generalnego, głównym celem Grupy CANAL+ stało się wzmocnienie pozycji za granicą i zmniejszenie zależności od rodzimego rynku. Jednocześnie operator stawia na OTT, czyli na swoją platformę streamingową, co zaowocowało praktycznie zrównaniem we Francji liczby bezpośrednich subskrybentów myCANAL z liczbą bezpośrednich abonentów platformy satelitarnej CANAL+, wynika z danych Dataxis.

CANAL+ skupia się na OTT i pozycjonuje się jako agregator treści W ostatnich latach francuski CANAL+ umocnił swoją pozycję na międzynarodowym rynku, z celem wejścia do pierwszej ligi graczy ponadregionalnych. Ta międzynarodowa ekspansja została poprzedzona przebudową strategii we Francji. Polega ona na zmniejszeniu zależności od lokalnych praw do transmisji i wzmocnieniu oferty treści poprzez agregację. Rzeczywiście, CANAL+ stopniowo dystansuje się od piłkarskiej Ligue 1 - grupa nie wzięła udziału w ostatnim przetargu na prawa do transmisji ligi francuskiej we Francji, a zamiast tego rozszerza swoje portfolio o inne prawa sportowe.

Zawarła długoterminową umowę z Formułą 1, a także posiada wyłączne prawa do transmisji mistrzostw świata MotoGP (obie umowy zostały przedłużone do 2029 roku). Dodatkowo CANAL+ posiada wyłączne prawa do transmisji Ligi Mistrzów UEFA na kolejne trzy sezony oraz Top 14 w rugby do 2027 roku. Jednym z głównych punktów zwrotnych dla CANAL+ we Francji było wzmocnienie oferty treści.

Operator w dużym stopniu polega na Studiocanal - własnej wytwórni, która produkuje średnio 80 filmów i 20 seriali rocznie, i ma zamiar zainwestować 600 mln euro we francuską produkcję w latach 2022-2024. Zapewnił sobie także umowy dystrybucyjne ze wszystkimi głównymi amerykańskimi studiami. Jednak to przede wszystkim dzięki pozycjonowaniu się jako agregator treści grupa zyskała mocną pozycję na rynku: po nawiązaniu współpracy z Netflixem, myCANAL oferuje teraz także treści z OCS, Disney+, Lionsgate+, Paramount+, Apple TV+ (od kwietnia 2023 roku), a najnowszy dodatek w sierpniu 2023 roku to DAZN. W dobie mnożenia się platform streamingowych, partnerstwa te zapewniają konsumentom realną korzyść pod względem wygody użytkowania, a także cen. Podobne partnerstwa nawiązywał także CANAL+ w Polsce, m.in. z HBO Max, Netflixem, Playerem czy Viaplay. Wspomniane inicjatywy pozwoliły CANAL+ na dywersyfikację profili grup wiekowych w obrębie bazy abonentów - dzięki ukierunkowanym działaniom, takim jak uruchomienie oferty myCANAL dla osób poniżej 26. roku życia, która zgromadziła we Francji ponad 400 tys. nowych młodych subskrybentów.

Głównym napędem ku zmianie strategii było utworzenie własnej platformy OTT myCANAL (polskim odpowiednikiem jest CANAL+ online), w którą CANAL+ inwestuje co roku 1 mld euro. Platforma ta przoduje we Francji w procesie przechodzenia z telewizji satelitarnej na OTT, a w 2023 roku liczba bezpośrednich subskrybentów OTT myCANAL niemal zrównała się z liczbą abonentów DTH. Liczba bezpośrednich subskrypcji myCANAL wyniosła na koniec trzeciego kwartału 2023 roku blisko 1,5 mln, co czyni tę usługę wiodącą francuską platformą streamingową. Jednak w rzeczywistości dostęp do usługi mają też wszyscy abonenci CANAL+, co zwiększa zasięg myCANAL do ponad 6 mln użytkowników. Stanowi to 15,2 proc. udziału w rynku we Francji i pozycjonuje myCANAL jako trzecią co do wielkości platformę streamingową w kraju, za Netflixem i Amozon Prime Video, ale przed Disney+.

Udział w rynku wzrasta nawet do 17,9 proc., jeśli uwzględni się abonentów niezależnych usług CANAL+ Séries i OCS, którego przejęcie zostało zatwierdzone przez francuski organ ds. konkurencji w styczniu br. Nieznane są aktualne dane dotyczące liczby abonentów platformy satelitarnej CANAL+ i platformy streamingowej CANAL+ online w Polsce.



źródło: canal+

Międzynarodowa ekspansja: zmniejszenie zależności od jednolitego rynku i umocnienie się na wysoce konkurencyjnym rynku Celem CANAL+ jest dywersyfikacja odbiorców i poszerzanie bazy klientów, jak wyjaśnił dyrektor generalny: „Moją najważniejszą troską jest to, jak pomóc CANAL+ przetrwać nadchodzące dziesięciolecia.

Chcę to zrobić poprzez zmniejszenie zależności od konkretnych treści, od konkretnej lokalizacji geograficznej i od konkretnych odbiorców. Za każdym razem, gdy wprowadzasz nową platformę, jesteś mniej zależny od poprzednich”. Wiąże się to także z ekspansją zagraniczną, głównie poprzez przejęcia w sektorze mediów i rozrywki. Pierwszym obszarem ekspansji była oczywiście Europa, gdzie w 2019 roku Grupa CANAL+ przejęła operatora płatnej telewizji M7 - obecnego głównie w Europie Środkowo-Wschodniej. Zwiększyło to bazę abonentów CANAL+ o 3 mln, a także dodało do zakresu operacyjnego grupy 8 krajów. W 2021 roku grupa przejęła 70 proc. nadawcy i właściciela OTT SPI International, a następnie przejęła nad nim pełną kontrolę w marcu 2022 roku.

W rezultacie działalność europejska poza Francją stanowiła na koniec trzeciego kwartału 2023 roku 40 proc. europejskiej bazy abonentów CANAL+. Ostatnia inwestycja dotyczyła Viaplay Group. To skandynawski gracz, który w drugiej połowie 2023 roku odnotował znaczny spadek wyceny i zaczął poszukiwać środków na realizację swoich krótkoterminowych zobowiązań. Inwestycja przebiegała w kilku etapach i ostatecznie umożliwi CANAL+ posiadanie od 9 lutego br. 29,33 proc. udziałów w Viaplay.

To posunięcie sprawi, że stanie się większościowym akcjonariuszem, łeb w łeb z PPF Group. Z tymi udziałami, francuska grupa znajduje się tuż poniżej progu umożliwiającego złożenie oferty przejęcia. CANAL+ nie ujawnił swoich planów, pozostawiając otwartym pytanie, czy zamierza przejąć pełną kontrolę nad Viaplay, zwiększyć swoje udziały, ingerować w zarządzanie, czy też po prostu wdrożyć synergie z pozostałymi aktywami grupy.

Grupa stwierdziła jedynie, że od kilku lat uważnie monitoruje Viaplay i przyznaje, że choć ta ostatnia boryka się obecnie z trudnościami wymagającymi restrukturyzacji, ma wiele mocnych stron, w tym wiodącą pozycję na wysoce konkurencyjnym rynku skandynawskim - rynku, który zawsze interesował CANAL+ ze względu na wysokie ARPU.

Ponadto Viaplay posiada duży katalog treści skandynawskich, który - choć niszowy - okazał się bardzo atrakcyjny i może ostatecznie wzbogacić ofertę CANAL+, jak ogłoszono już w Holandii. Ujednolicenie działań europejskich pod marką CANAL+ Ogłoszenie wprowadzenia pod koniec stycznia br. oferty DTC w Holandii i rebrandingu operatora Canal Digitaal (M7) na CANAL+ daje kilka wskazówek na temat przyszłej strategii tego operatora w Europie. Póki co, marka M7 została zachowana, a jak widać na poniższej mapie, obecność CANAL+ w Europie jest rozdrobniona na kilka marek.

Francuski operator wypycha swoją markę poza tereny francuskojęzyczne i Polskę, gdzie ma już ona ugruntowaną pozycję. Zaczęło się w 2022 roku, kiedy CANAL+ uruchomił swój pakiet kanałów we współpracy z A1 Telekom - pierwszą ofertę DTC pod marką CANAL+ w Austrii - współistniejącą z marką płatnej telewizji HD Austria należącą do M7. Można założyć, że ten ruch będzie kontynuowany w Europie Środkowej, ponieważ grupa dąży do ujednolicenia swoich działań regionalnych pod jedną marką.

Jednakże kroczy naprzód bardzo ostrożnie, uznając siłę lokalnych brandów. Na przykład w Austrii, HD Austia i CANAL+ First na razie współistnieją. Sytuację z Viaplay w Holandii można postrzegać jako podobny przypadek: Viaplay to silna i ugruntowana marka w tym kraju. Wydaje się, że priorytetem jest synergia poprzez integrację katalogu Viaplay z nową platformą CANAL+.

Wysiłek polegający na ujednoliceniu marki może przyczynić się do podboju kolejnych rynków. Studiocanal jest już obecne w kilku europejskich krajach i można się zastanawiać, czy oferty OTT nie zostaną wkrótce wprowadzone na niektóre pozostałe kluczowe rynki. Chociaż CANAL+ nie odważył się jeszcze wejść na terytorium Sky, można założyć, że grupa uważnie monitoruje możliwości w Niemczech, biorąc pod uwagę, że działa już w Austrii i Szwajcarii, a Studiocanal ma już ugruntowaną pozycję po obu stronach Renu.

Ekspansja poza Europę: najbardziej strategiczne rynki CANAL+?

Głównym motywem tej inicjatywy jest zaciekła konkurencja w branży treści, w której dostarczanie platformom świeżych i angażujących produkcji wiąże się ze znacznymi kosztami. W związku z tym zwiększanie bazy subskrybentów stanowi strategiczne podejście do skuteczniejszej amortyzacji wydatków na treści. CANAL+ w szybkim zwiększaniu swojej bazy klientów opiera się głównie na Afryce oraz regionie Azji i Pacyfiku; biorąc pod uwagę względne nasycenie w Europie usługami wideo.

Amortyzacja kosztów treści stała się jeszcze ważniejsza, biorąc pod uwagę plan CANAL+ mający na celu zmniejszenie jego zależności od treści stron trzecich poprzez zwiększenie wolumenu produkcji własnej: z 3,5 mld euro, jakie CANAL+ wydaje rocznie na treści, jedynie 300 mln euro jest przydzielane Studiocanal. Innymi słowy, tylko 8,5 proc. treści dostępnych na platformach CANAL+ jest produkowanych we własnym zakresie. Celem grupy jest zapewnienie, że 50 proc. budżetu każdego projektu produkcji wewnętrznej będzie wspierane przez sprzedaż międzynarodową - stąd wysiłki grupy na rzecz internacjonalizacji.

Przykładem chęci zwiększania bazy subskrybentów w celu lepszego zarabiania na treściach są dwie kluczowe w ostatnim czasie inwestycje. Pierwsza dotyczy Afryki, gdzie spółka zwiększyła swoje udziały w Multichoice do 35,01 proc. i złożyła ofertę jej przejęcia (na razie została ona odrzucona). Na koniec trzeciego kwartału 2023 roku działalność na obszarze Afryki Subsaharyjskiej stanowiła już 34 proc. całkowitej bazy abonentów CANAL+.

Druga inwestycja dotyczyła gracza Viu z Hongkongu - lidera OTT działającego w Azji Południowo-Wschodniej, regionie MENA i Republice Południowej Afryki. CANAL+ wniósł 300 mln dol. w celu nabycia 26,1 proc. udziałów w ramach umowy z założycielem PCCW i potencjalnie 51 proc. udziałów w przyszłości. Viu obsługuje obecnie ponad 11 mln subskrybentów i 90 mln użytkowników miesięcznie. Region Azji i Pacyfiku stanowi zatem kluczowy obszar zainteresowań CANAL+, który obecnie świadczy usługi płatnej telewizji w Wietnamie i Mjanmie.

CANAL+ postawił sobie za cel osiągnięcie 30 mln klientów na całym świecie do 2025 roku, co wydaje się wykonalne, biorąc pod uwagę obecną bazę abonentów grupy wynoszącą prawie 25 mln na koniec drugiego kwartału 2023 roku i intensywną ekspansję grupy. Ogłoszenie przez Vivendi rozdzielenia działalności medialnej i telewizyjnej na cztery podmioty notowane na giełdzie odzwierciedla strategiczne posunięcie firmy mające na celu zapewnienie dodatkowego finansowania w celu wsparcia tempa fuzji i przejęć.

Wszystkie dane zawarte w tym artkule pochodzą z raportów Dataxis „OTT and video Europe” i „TV distribution Europe”.




Autor Komentarz
Brak komentarzy w bazie
Zegar
Aktualny czas w Kraków:

Pogoda

Kurs Walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl

Aktualności
 · Pakiety biurowe Microsoftu bez usługi Teams są już dostępne globalnie.
Napisane przez Piotr
( 18.04.2024 08:13 )

 · LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty.
Napisane przez Piotr
( 17.04.2024 06:12 )

 · Google nasila walkę z nieuczciwymi i niebezpiecznymi reklamami.
Napisane przez Piotr
( 16.04.2024 07:07 )

 · Canal+ na kwiecień.
Napisane przez Piotr
( 15.04.2024 08:03 )

 · Netflix na kwiecień.
Napisane przez Piotr
( 12.04.2024 04:00 )

 · Liga Mistrzów od nowego sezonu w Canal+
Napisane przez Piotr
( 11.04.2024 08:59 )


Ankiety
Czy w najbliższym czasie zamierzasz zainstalować Windows 11?
Czy Windows 11 okaże się tak samo dobry jak Windows 10?
 Tak
 Nie
 Zostaje przy obecnym systemie

 
Inne sondy

Subskrybuj RSS
[RSS]

Jeżeli chcesz na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia, wykorzystaj możliwość kanałów informacyjnych RSS.
Jak subskrybować kanał RSS?


Galeria
PlayStation 5

Artykuły
1 . Na uczelniach AI będzie śledziło plagiaty AI
(19.02.2024)
2 . Eksperci: kary za nieprzestrzeganie unijnych przepisów dot. AI mogą być wyższe niż za łamanie RODO.
(26.12.2023)
3 . SpaceX wyniesie na orbitę satelitę SatRev z perowskitami Saule Technologies
(07.11.2023)
4 . Aplikacja do słuchania obrazów z kosmosu.
(23.10.2023)
5 . Eksperci: warto uczyć się korzystania z narzędzi wykorzysujących sztuczną inteligencję
(18.09.2023)
6 . Czym jest transformacja cyfrowa? Niezbędne zakłócenie.
(15.08.2023)
7 . Prywatna misja na ISS wystartowała m.in. z polskim sprzętem do badania mózgu.
(23.05.2023)
8 . Polka na liście 100 Technologists to Watch
(07.04.2023)
9 . Jak przedsiębiorstwa mogą wykorzystać ChatGPT i GPT-3.
(19.02.2023)
10 . ChatGPT wspiera badaczy przy pisaniu artykułów naukowych.
(03.02.2023)

Popularne pliki
1 . PITy 2020
(10.01.2021)
2 . PITy 2019
(12.02.2020)
3 . PITy 2018
(18.02.2019)
4 . PITy 2017
(15.02.2018)
5 . TeamViewer 13.0
(15.02.2018)
6 . Google Chrome 64
(15.02.2018)
7 . Mozilla Firefox 58.0.2
(15.02.2018)
8 . TeamViewer 12.0
(27.04.2017)
9 . PITy 2016
(07.02.2017)
10 . PITy 2015
(26.03.2016)


^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2024.